wat kost Galapagos?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

wat kost Galapagos?

Bericht door bolletjeom »

Hallo allemaal

Zijn er mensen die onlangs naar de Galapagos eilanden zijn geweest? En ons kunnen vertellen hoe ze dat hebben geregeld en vooral WAT het heeft gekost?

In de boekjes en van een paar andere reizigers had ik de indruk gekregen dat je moet rekenen op zo'n $1500 pp voor 10 dagen. onafhankelijk of je het helemaal op eigen houtje doet of met een toertje.

Nu beweert mijn moeder bij hoog en bij laag dat zij iemand kent...die weer iemand kent...die schijnt te zeggen...
Dat je dus in Quito voor $900 zo'n 10 daagse trip kunt boeken.
dat scheelt nogal wat.

dus: wie o wie kan ons vertellen waar we op moeten rekenen qua kosten?

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

SARAH MARIA SCHREEF:
Hallo Rudi,

Hier een reactie op je vraag!
Ik ben een maand bezig geweest met een goede plek op een boot te vinden. Dat was lastig omdat bijna het hele jaar hoogseizoen blijkt te zijn. Veel boten verkopen hun beschikbare plaatsen aan tussenpersonen en zo lopen de prijzen flink op. Ik wilde op een goede boot. Minimaal Touristclass, liefst tourist superior. Ik wilde echt een goede tijd hebben. Er was in deze klasse in Quito of Cuenca niet te boeken wat ik wilde. Als ik een plaatsje vond dat betaalbaar was, bleek een ander mij al voor te zijn geweest. Net toen ik besloten had dat ik niet zou gaan, ontmoette ik een Nederlander. Hij had een kennis (Nedelander) die zijn eigen luxe boten heeft op de Galapagos. Ik ben direct naar zijn kantoor gegaan in Quito. Klein Tours. Geen tussenpersonen dus. Ik kon toen voor een lastminuteprijs vanm 1379 dollar 5 dagen en 4 nachten mee op een luxurious class boat! Inclusief ticket van circa 400 dollar. Andere tourbureautjes vroegen een lastminuteprijs van 1800 voor dezelfde reis...

Ik was bang voor allemaal grijze en bejaarde mensen, maar dat was onterecht. Het was een grote boot, maar alles was perfect geregeld. Er was voldoende luxe en ruimte voor een echte vakantie. Het eten was prima, de staff deskundig. Ik vond het wel even een verademing na al het geregel en gedoe van backpacken.Niet veel mensen boeken zo´n reis alleen. Ik had een kamer op indeling, maar bleek een hut voor mijzelf alleen te hebben, met eigen badkamer en tv. Jaja. Verder was de boot ruim genoeg om mensen te ontlopen die je niet wilt zien. Reuze handig, haha. Naast de boottocht ben ik ook nog twee nachten op Santa Cruz gebleven. Veel mensen komen aan, stappen op de boot en vliegen daarna direct terug. Ik kan je aanraden om nog even te genieten en eventueel te duiken in Puerto Ayora. Je kunt dit zelf regelen daar. Verder regel je bij boeking van het hele bootpakket dat je vlucht eerder, danwel later is. Voor een goede boot moet je toch al snel rekenen op een bedrag tussen de 1500 en 2500 dollar. Als je geluk hebt met zoeken lukt het je voor 1500. Anders wordt het meer. Dat is mijn ervaring.
Weet wel dat ik niet dagen heb gezocht. Ik heb alles een beetje naast het backpacken gedaan. Als je tijd hebt kan het misschien gunstiger uitpakken.

De boot waarop ik zat het Galapagos Legend.

Heb je trouwens ook een weblog? Welk adres? Ben benieuwd.
Succes in ieder geval.
Groet Sarah Maria!
bolletjeom
Reisexpert

Mariette schreef:

Hoi Rudi,
Ik heb geprobeerd een antwoord op je vraag te geven over de galapagoseilanden via de website, maar wilde niet helemaal lukken.
Vandaar dat ik het maar op deze manier doe. Als je het antwoord alsnog over wil nemen, kan dat natuurlijk.

Oke, Galapagoseilanden dus. Ten eerste wil ik even kwijt dat we het helemaal geweldig vonden! Zeker de moeite waard! Dan maar een paar centen meer... Het is nou niet echt backpackersvriendelijk... Maar heel duur hoeft het echt niet te zijn..We zijn op een donderdagochtend gewoon in Quito naar het vliegveld gegaan voor een vlucht naar de galapagoseilanden. We zaten binnen een uur in het vliegtuig. Voor dezelfde prijs overigens die iedereen moet betalen. Namelijk $ 392. Vanuit Guayaquil is het ietsje goekoper. ongeveer $344 geloof ik. Voor een retourtje zijn deze prijzen. Je betaald dan ook nog $ 100 per persoon voor het nationale park galapagos. Dus zo,n 450 a 500 dollar ben je altijd al kwijt om een voet op het eiland te kunnen zetten.Aangekomen op de galapagoseilanden zijn we op zoek gegaan naar een cruise voor acht dagen. Het is altijd 4, 5 of 8 dagen. Het is inderdaad bijna altijd hoogseizoen daar, dus zo makkelijk is het nog niet om een goedkope cruise te vinden. Maar uiteindelijk hebben we er een gevonden voor $ 680 per persoon voor acht dagen. We hebben ook in Quito geinformeerd, maar daar kwamen we niet lager dan $ 720. Scheelt niet zo heel veel dus, maar toch de moeite. Dat is dan wel een economic cruise natuurlijk. Het was een klein bootje, waar 10 mensen konden verblijven. Hele kleine slaapplaatsen met eigen douche (lauw) en toilet. Maar dat vonden we allemaal niet zo heel belangrijk. De crew was geweldig en het eten ook. Omdat het een kleine boot was, hadden wel wat mensen last van zeeziekte, maar meestal maar een nachtje ofzo (even wennen). De gids was overigens niet echt geweldig. Sprak niet zo heel best engels en zijn informatie was niet echt boeiend. Maar we kwamen eigenlijk meer om alle geweldige dieren en het landschap te zien..Ik zou het iedereen aanraden. Je wordt aan alle kanten gewaarschuwd voor goedkope boten, maar dat vind ik echt onterecht (tja, ze willen natuurlijk toch lieve de dure trips verkopen..)Verhaal staat nu ongeveer helemaal op onze site en de foto´s komen over een paar dagen, want de internetverbinding hier (Trujillo, peru) is niet zo geweldig. Dus je kan nog even kijken op http://duopenottiontour.aroundtheglobe.nl.En als je je duikbrevet hebt, ga dan duiken daar! Superspot om te duiken daar! Hammerheads, reuzenschildpadden, gigantische roggen, white tip reef sharks... en allemaal heel dichtbij.. Het duiken kostte $ 120 per persoon voor twee duiken. Dat kan volgens mij wel goedkoper, maar voor duiken kiezen we toch liever iets dat goed aangeschreven staat ivm de apparatuur enzo.

Nou, hoop dat je er wat aan hebt.
Anders laat nog maar even horen!
Mariette
Dank je wel voor je uitgebreide antwoord!
Ik ga de weblog in de gaten houden. Ik persoonlijk zou het wel jammer vinden als de gids niet goed is...maar ja ...hoe weet je dat van te voren??
Ik weet niet of een duurdere boot ook een garantie is op een betere gids.
Het zeeziek op zo'n klein bootje....staat nog in mijn geheugen gegrifd van 3 dagen in indonesie :(
Maar daar kom jeook wel weer overheen :wink:

groetjes rudi
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Aardige (Nederlandse) site met ook low budget boten:
http://www.happygringo.com/NL/?id=cdf4a&s=white_byte

De goedkope boten zijn ook hier kleine klote bootjes met rond de vijf 2-persoonshutten.....
bolletjeom
Reisexpert

Erik

heb net je verhalen herlezen op je site
weet je nog waar dat magische burotje in quito zit waarbij je geboekt hebt?
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, hoewel ik zlef ook effe moest zoeken. Het stond niet bij de log, maar ergens als antwoord op een vraag in mn gastenboek:

Unforgettable Expeditions. Av. Amazonas N24-77, ter hoogte van de zijstraten Foch en J. Pinto.

Je weet het nooit, maar mijn ervaringen met dit bureautje waren goed....
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Aanrader! BBC documentaire over de Galà¡pagos. Waanzinnig mooi!
http://www.imdb.com/title/tt0996614/
3 afleveringen van 50 minuten.
Plaats reactie