Samen met een vriendin wil ik 2,5 a 3 weken naar nicaragua of Guatemala. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ondanks de informatie die ik erover lees, het toch lastig vindt te kiezen. Ik zal hieronder aangeven waar ik naar op zoek ben in een reis en wellicht dat de kenner hier kunnen inschatten wat het beste aansluit

Ik ben op zoek naar een land met veel kleur en vrolijkheid. We dachten aanvankelijk aan Cuba (ook vanwege de muziek op straat/ salsa), maar dit is uiteindelijk toch afgevallen omdat we bang waren dat het iets te veel een 'relax/ beach'vakantie zou worden. Een paar dagen op het strand is niets mis mee, maar ik heb niet zo heel erg veel met de zee dus het liefst niet teveel strand

We willen gaan backpacken nu we 'nog jong zijn' dus als er een beetje een backpackcultuur hangt is dat mooi meegenomen. Ondanks dat we kort gaan zouden we graag wat afwisseling hebben; jungle, cultuur, wat grotere steden en juist een klein dorpje, een keer op stap kunnen en wat meekrijgen van de latijns amerikaanse cultuur.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen