Rondreis Sumatra, Java, Lombok

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
xSanne

Rondreis Sumatra, Java, Lombok

Bericht door xSanne »

Hoihoi,

Komende zomer willen mijn man en ik op vakantie naar Indonesië.
Vorig jaar hebben we een roadtrip door Amerika gemaakt en de vrijheid ervaren. We willen dus alles zelf doen, maar stiekem vinden we het best spannend, omdat je hier niet zelf gaat rijden.

In de bijlage voeg ik de tot nu toe gemaakte planning. Dit kan uiteraard nog veranderen.
Zouden jullie hier naar willen kijken en willen aangeven of het haalbaar of wat er anders zou kunnen?

Groetjes,
Sanne
Bijlagen
Vakantie 2020 zonder data.docx
(15.34 KiB) 93 keer gedownload
Jenny
Reisexpert

Re: Rondreis Sumatra, Java, Lombok

Bericht door Jenny »

Wow, ik schrik een beetje van het tempo wat je in gedachte hebt. Ik zou schrappen.

Als voorbeeld: de reis van Bukit Lawang naar Berastagi met het OV is een paar uur. Als je bij Berastagi een van de vulkanen wilt beklimmen ben je al een dag kwijt. Tel er een dag bij op voor het bezoek aan een of meerdere Karo-dorpen in de omgeving.

Onderschat reistijd niet, zeker niet als je met het OV reist. Ik zou daarom vaker 2-3 nachten op 1 plek blijven. Ik zou zelf ruim een week uittrekken voor dit deeltje van Sumatra, 2-3 weken voor Java en dan nog minstens een paar dagen voor Bali en Lombok.

P.S. welke pink beach wil je bezoeken? De beroemde Pink Beach ligt bij Flores - en die is in het echie niet zo roze als op de instagramfoto’s.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie