Solo backpacken Costa Rica in oktober

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
annelot

Solo backpacken Costa Rica in oktober

Bericht door annelot »

Hallo,

Het lijkt me heel leuk om vanaf begin september een maand (met een groep) rond te reizen van Mexico (Playa del Carmen), door Belize, Guatemala, Honduras om uiteindelijk uit te komen in El Salvador. Van daar wil ik met het vliegtuig door naar Costa Rica om daar nog een paar weken alleen te backpacken. Dit backpacken zou dan dus in oktober zijn. Ik weet echter dat oktober regenseizoen is en dus 'laagseizoen'. Echter staat er op veel sites dat dit niet heel veel uitmaakt omdat het het hele jaar door lekker warm is daar en juist met het regenseizoen de natuur mooier is, heeft iemand ervaring hiermee? En heeft iemand ervaring met wat dit inhoudt wat betreft het backpacken? Zijn er nog wel veel andere backpackers en is er nog wel wat te beleven? Vorig jaar was ik in Sri Lanka toen het laagseizoen was daar, en ik was blij dat ik ivm het vrijwilligerswerk een leuke groep mensen om me heen had want als ik daar alleen aan het backpacken was geweest weet ik niet of ik wel een leuke tijd had gehad daar. Zelfs de toeristische plekken waren daar toen redelijk uitgestorven, en er waren weinig backpackers te bekennen.

Groetjes Annelotte
AnoukV
Contacteer:

Re: Solo backpacken Costa Rica in oktober

Bericht door AnoukV »

Oktober is eigenlijk de enige maand die ik af zou raden voor een vakantie in Costa Rica. Het regent dan erg veel, alleen aan de Caribische kant kan het meevallen.

Voor jou komt deze informatie waarschijnlijk te laat, maar misschien heeft een ander er in de toekomst iets aan.

Meer informatie en wat belangrijk is per maand is hier te vinden: https://bestemmingpuravida.nl/costa-ric ... -reistijd/
Laatst gewijzigd door AnoukV op 15 sep 2020 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Over reizen en wonen in Costa Rica:

https://bestemmingpuravida.nl/
Erik
Site Admin

Re: Solo backpacken Costa Rica in oktober

Bericht door Erik »

Erg fijn dat je geantwoord hebt! Ik wist namelijk niet dat Costa Rica in oktober bezoeken geen goede maand was. Weer wat geleerd ;)
Plaats reactie