Tien jaar geleden zaten we nu in zuidelijk Afrika om daar 3 maanden rond te trekken. Hier ontstond de droom om met auto van Nederland naar Zuid-Afrika te reizen. Ondertussen zijn we twee kinderen verder en hebben we de gedachte dat dit waarschijnlijk nooit gaat gebeuren opzij gezet. De gedachte is nu, het gaat gebeuren en als we niet helemaal naar Zuid-Afrika kunnen, dan maar zo ver als we kunnen komen. Geld zal waarschijnlijk het grootste probleem zijn, maar we gaan zien wat gaat lukken.
Het idee is er dus, maar daarmee zijn we er nu ook. Er zijn nog geen concrete plannen en het is zelfs nog niet geheel duidelijk wanneer we zullen gaan. We denken aan een jaar of vijf, zodat we tijd hebben om te organiseren, te sparen en de kinderen zijn dan wat ouder, maar zitten nog wel op de basisschool (lijkt ons prettiger voor hen).
Aangezien het nog zo lang duurt kan er nog veel veranderen en daarmee is het wellicht nog niet zo handig om concrete acties te ondernemen voor de reis. Echter lees ik graag allerlei informatie en tips, bijvoorbeeld over welke auto (bedoeling is zoveel mogelijk kamperen), moeilijkheden onderweg, waar aan denken in de voorbereidingen, ervaringen over het van school halen van kinderen en tips voor verhalen en blogs van mensen die vergelijkbare reizen hebben gemaakt (met of zonder kinderen). Met andere woorden, er is behoefte aan informatie om meer ideeën te krijgen en zo langzaam concrete plannen te kunnen maken.
Alvast bedankt!
Tips/info voor overland reis met kinderen naar/in Afrika
- Kims
- Reisexpert
Re: Tips/info voor overland reis met kinderen naar/in Afrika
Hi,
Mooie plannen!
Ik heb net 4 maanden rondgereisd in Oostelijk Afrika en ben veel "overlanders" tegengekomen, wat me echt opviel. Een aantal die vanuit Europa naar bijvoorbeeld Zuid-Afrika reizen of andersom of die rondje doen zeg maar. Ik ben geen overlanders tegengekomen met kinderen maar dat lijkt me op zich goed te doen en het wordt zeker gedaan. Ik zou eens uitgebreid op Google naar blogs zoeken, want die zijn er vast en zeker!
Er zijn qua onrustige regio's momenteel een aantal obstakels zoals Zuidelijk Soedan, Congo etc. Maar omdat jullie pas over een aantal jaren willen gaan, alles daarom nog kan veranderen en jullie de route nog niet duidelijk hebben, zou ik dat ter zijner tijd bekijken.
Succes met het verzamelen van informatie.
Ik ben ook geïnspireerd geraakt en zou graag een auto in Zuid-Afrika kopen en dan richting het Noorden reizen
Mooie plannen!
Ik heb net 4 maanden rondgereisd in Oostelijk Afrika en ben veel "overlanders" tegengekomen, wat me echt opviel. Een aantal die vanuit Europa naar bijvoorbeeld Zuid-Afrika reizen of andersom of die rondje doen zeg maar. Ik ben geen overlanders tegengekomen met kinderen maar dat lijkt me op zich goed te doen en het wordt zeker gedaan. Ik zou eens uitgebreid op Google naar blogs zoeken, want die zijn er vast en zeker!
Er zijn qua onrustige regio's momenteel een aantal obstakels zoals Zuidelijk Soedan, Congo etc. Maar omdat jullie pas over een aantal jaren willen gaan, alles daarom nog kan veranderen en jullie de route nog niet duidelijk hebben, zou ik dat ter zijner tijd bekijken.
Succes met het verzamelen van informatie.
Ik ben ook geïnspireerd geraakt en zou graag een auto in Zuid-Afrika kopen en dan richting het Noorden reizen

Travel is the only thing you buy that makes you richer!