Slaapplaatsen vooraf vastleggen of en route tijdens de reis?
Slaapplaatsen vooraf vastleggen of en route tijdens de reis?
Wij willen 2e of 3 week oktober voor 4 weken een rondreis maken van Kaapstad naar Johannesburg incl. binnenlandse vlucht van Port Elizabeth naar Durban.
Vraag:
Wat is verstandiger: alle slaapplaatsen vanuit NL vooraf vast te leggen of dit en route doen?
Is dit een drukke periode?
Graag jullie input en alvast dank voor jullie reacties.
Vraag:
Wat is verstandiger: alle slaapplaatsen vanuit NL vooraf vast te leggen of dit en route doen?
Is dit een drukke periode?
Graag jullie input en alvast dank voor jullie reacties.
Re: Slaapplaatsen vooraf vastleggen of en route tijdens de reis?
Mijn eigen ervaring was dat het een drukkere en populaire periode is om in oktober te reizen. Ik denk dat je er verstandig aan doet op sommige plekken wel te reserveren vooraf. Zeker als je in Krugerpark zou willen overnachten. @Erik is ook eind september / oktober geweest.
Het is lastig te zeggen of het wel of niet druk was. Op zich viel het wat mensen betreft wel mee, maar wil je een goede deal of juist op mooie plekken overnachten, dan zitten die plekken wel redelijk snel vol. Door de route vooraf uit te stippelen en de overnachtingen vast te leggen hadden we in ieder geval altijd snel een slaapplaats. Ook als je savonds wat later aankomt in de plaats waar je gaat overnachten. In sommige plekken vond ik het niet prettig om savonds rond te rijden (nadat het donker was).
Dus dan vond ik persoonlijk ook een fijn idee om je accommodatie al te hebben geregeld. Je levert helaas wel in op flexibiliteit.
Wij zijn in ongeveer 4 weken van Kaapstad naar Johannesburg gereden, zonder binnenlandse vluchten. Ik zal kijken of ik de route nog ergens online heb staan.
Dus dan vond ik persoonlijk ook een fijn idee om je accommodatie al te hebben geregeld. Je levert helaas wel in op flexibiliteit.
Wij zijn in ongeveer 4 weken van Kaapstad naar Johannesburg gereden, zonder binnenlandse vluchten. Ik zal kijken of ik de route nog ergens online heb staan.
@Erik: Zekerheid en flexibiliteit dat is idd de keuze.
Ik denk, omdat dit de eerste keer is dat wij naar Z.A. gaan, voor zekerheid te gaan.
Ben nog wel benieuwd naar jouw route ...
Was dit niet teveel autorijden?
Ik denk, omdat dit de eerste keer is dat wij naar Z.A. gaan, voor zekerheid te gaan.
Ben nog wel benieuwd naar jouw route ...
Was dit niet teveel autorijden?
Wij hebben het ook (nog) voor een stukje veiligheid gedaan.
Onze route zag er zo uit:
Teveel autorijden.... ik denk dat dat een persoonlijke vraag is. Ik zag dat wij 27 dagen hadden in Zuid-Afrika. Ja, sommige dagen zit je vooral in de auto, maar wanneer je een mooie route uitzoekt of gewoon accepteert dat je ook soms een reisdag hebt is het prima te doen. De dagen na een reisdag hebben we er meestal ook voor gekozen om meer dan 1 nacht ergens te blijven. Om een beetje te rusten en om niet continue onderweg te zijn. We hebben de afstanden ook meestal op max 6.5 uur gepland (en dat duurt dan soms toch nog wel wat langer door file, of wat dan ook). Wat volgens mij ook nog een overweging voor ons was om alles te rijden was dat twee keer een huur auto huren op twee plekken (veel) duurder was dan één auto voor een langere tijd. Plus dat je met vliegen óók een reisdag kwijt bent. Het vliegen duurt wel maar een uurtje of wat, maar je moet je er wel op tijd zijn, naar het vliegveld toe en weer naar de stad. Als je alles bij elkaar op telt hangt het van je route af wat het beste is.
Nog een "nadeel" dat we hadden met het vastleggen van de reis was het weer. Dit heb je nooit in de hand, maar we hebben soms plekken bezocht waar het weer te slecht was en we niet konden schuiven in onze planning. Daar stonden dan mooie overnachtingsplekken en scherpere prijzen tegenover.
De artikelen van de meeste van deze bestemmingen staan op deze site, dus je kan daar een kijkje nemen.
Onze route zag er zo uit:
- Kaapstad
- Oudtshoorn
- Plettenberg Bay
- Addo Elephant National Park
- Underberg / Cintsa
- Drakensberg
- St Lucia
- Hluhluwe
- Pilgrims Rest
- Pilanesberg
- Pretoria / Johannesburg
Teveel autorijden.... ik denk dat dat een persoonlijke vraag is. Ik zag dat wij 27 dagen hadden in Zuid-Afrika. Ja, sommige dagen zit je vooral in de auto, maar wanneer je een mooie route uitzoekt of gewoon accepteert dat je ook soms een reisdag hebt is het prima te doen. De dagen na een reisdag hebben we er meestal ook voor gekozen om meer dan 1 nacht ergens te blijven. Om een beetje te rusten en om niet continue onderweg te zijn. We hebben de afstanden ook meestal op max 6.5 uur gepland (en dat duurt dan soms toch nog wel wat langer door file, of wat dan ook). Wat volgens mij ook nog een overweging voor ons was om alles te rijden was dat twee keer een huur auto huren op twee plekken (veel) duurder was dan één auto voor een langere tijd. Plus dat je met vliegen óók een reisdag kwijt bent. Het vliegen duurt wel maar een uurtje of wat, maar je moet je er wel op tijd zijn, naar het vliegveld toe en weer naar de stad. Als je alles bij elkaar op telt hangt het van je route af wat het beste is.
Nog een "nadeel" dat we hadden met het vastleggen van de reis was het weer. Dit heb je nooit in de hand, maar we hebben soms plekken bezocht waar het weer te slecht was en we niet konden schuiven in onze planning. Daar stonden dan mooie overnachtingsplekken en scherpere prijzen tegenover.
De artikelen van de meeste van deze bestemmingen staan op deze site, dus je kan daar een kijkje nemen.
Mooie route Erik! 
Als jij je artikel geplaatst heb, zou jij een link ook hier willen plaatsen?
Thx!
Ik probeer mij zoveel mogelijk in te lezen
Als jij je artikel geplaatst heb, zou jij een link ook hier willen plaatsen?
Thx!
Ik probeer mij zoveel mogelijk in te lezen
Ga ik proberen!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Wil je zeker zijn dat van een slaapplaats zou ik het vastleggen, zeker als je IN de parken wil overnachten. Maar overal zijn de goede en mooie accomodaties snel volgeboekt.
Ik ben net terug van een heerlijke route met gasten. Geweldig.
Van Joburg gevlogen naar Port Elizabeth, dan een paar dagen in het dorpje Addo, daar het park in Addo Elephants park, wat mooi is het daar. Daarna naar Knysa aangedaan, verder weer naar de route 62, een paar dorpjes aangedaan. Wat mooi daar en in bijzondere accomodaties gelogeerd. Verschillende passen door gereden w.o de Swartberg pas. Super mooi zeg... Daarna weer naar de kust en uiteindelijk nog wat dagen verbleven in Somerset West (Bij Kaapstad)
Mijn gasten en ik vonden dit een super mooie trip en hebben geweldig genoten.
En ik was blij dat ze het goed naar hun zin hadden en dat we alle B&B van te voren hadden geboekt. Scheelt ook weer zoeken aan het end van de dag, die tijd kan je beter gebruiken om mooie dingen te zien en te doen. Geeft ook rust op je reis.
En deze regio is ook heerlijk relaxed, super vriendelijke mensen en zeker niet gevaarlijk
Ik ben net terug van een heerlijke route met gasten. Geweldig.
Van Joburg gevlogen naar Port Elizabeth, dan een paar dagen in het dorpje Addo, daar het park in Addo Elephants park, wat mooi is het daar. Daarna naar Knysa aangedaan, verder weer naar de route 62, een paar dorpjes aangedaan. Wat mooi daar en in bijzondere accomodaties gelogeerd. Verschillende passen door gereden w.o de Swartberg pas. Super mooi zeg... Daarna weer naar de kust en uiteindelijk nog wat dagen verbleven in Somerset West (Bij Kaapstad)
Mijn gasten en ik vonden dit een super mooie trip en hebben geweldig genoten.
En ik was blij dat ze het goed naar hun zin hadden en dat we alle B&B van te voren hadden geboekt. Scheelt ook weer zoeken aan het end van de dag, die tijd kan je beter gebruiken om mooie dingen te zien en te doen. Geeft ook rust op je reis.
En deze regio is ook heerlijk relaxed, super vriendelijke mensen en zeker niet gevaarlijk
reserveren van slaapplaatsen in kruger
héy, ik ben op zoek naar de makkelijkse weg om overnachtingen te boeken in kruger.Ik heb ons al geregistreerd op sanparks.org.
maar lees op het net allemaal verschillende opties (online , per formulier , via een firma).
Kan iemand me raad geven aub
alvast bedankt
Mady & Marc

maar lees op het net allemaal verschillende opties (online , per formulier , via een firma).
Kan iemand me raad geven aub
alvast bedankt
Mady & Marc

Re: reserveren van slaapplaatsen in kruger
Eerst inloggen op de Sanpark website! en dan kan je hier je reservering rechtstreeks met het park (Sanpark) maken:
https://www.sanparks.org/bookings/?mode=browse
Krugerpark selecteren
Main Rest Camp selecteren waar je wilt overnachten
Datum ingeven
Accomodatie keuze maken door op het getal van de datum dat je wilt overnachten te klikken. Wanneer je meerdere dagen in 1 huisje wilt blijven dan "sleep" je met de rechtermuisknop ingedrukt over de dagen dat je wilt blijven. De data worden dan "groen".
En vervolgens de stappen volgen. Eventueel activiteiten toevoegen zoals een nacht safari (AANRADER!) of ochtend wandeling.
LET OP: Conservation fee (toegang tot het park) NIET aanvinken wanneer je een Wildcard gaat aanschaffen!
en afrekenen.
Veel plezier.
https://www.sanparks.org/bookings/?mode=browse
Krugerpark selecteren
Main Rest Camp selecteren waar je wilt overnachten
Datum ingeven
Accomodatie keuze maken door op het getal van de datum dat je wilt overnachten te klikken. Wanneer je meerdere dagen in 1 huisje wilt blijven dan "sleep" je met de rechtermuisknop ingedrukt over de dagen dat je wilt blijven. De data worden dan "groen".
En vervolgens de stappen volgen. Eventueel activiteiten toevoegen zoals een nacht safari (AANRADER!) of ochtend wandeling.
LET OP: Conservation fee (toegang tot het park) NIET aanvinken wanneer je een Wildcard gaat aanschaffen!
en afrekenen.
Veel plezier.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
bedankt . ik probeer het binnenkort
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Je kan ook zoeken, echt op datum of er wat vrij is. Betalen via credit kaart dan. Suc6
bedankt voor de reactie.
ik ga het zo proberen
ik ga het zo proberen
Annemieke, wij plannen in april een reis naar Zuid-Afrika en zouden een paar dagen in Addo en een kleine week in de omgeving van Knysna verblijven. Heb je soms tip voor accomodatie in Knysna/Plettenberg bay/Nature's valley? We zijn met twee gezinnen, elk 2 volwassenen en 2 kinderen.
Of misschien heb je nog tips voor deze buurt? We willen alvast graag naar Monkeyland met de kindjes
Bedankt!
Of misschien heb je nog tips voor deze buurt? We willen alvast graag naar Monkeyland met de kindjes

Bedankt!
Wij verbleven in Arch Rock Seaside in Plettenberg Bay. Je kan altijd even kijken of het iets voor jullie is.