Zuid China in juli/augustus

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Daniii
Wereldreiziger
Contacteer:

Zuid China in juli/augustus

Bericht door Daniii »

Hallo allemaal!
Ik ben nog niet eens vertrokken naar Azie, of ik ben mijn volgende reis alweer aan het plannen. In juli/augustus willen mijn vriend en ik graag anderhalve maand samen naar China. Ik wil met name zuidelijk China zien, maar omdat het geen ideale periode (regenseizoen!) is om te reizen wil ik graag ervaringen van anderen horen over reizen in deze periode. Zuid-China ontwijken? Het stuk tussen Beijing en Xi'an heb ik al gezien en hoeft van mij niet nog een keer.
Ik heb echt een hekel aan regen |:( , dus... hoe erg is het?
Dank!
RemcoB
Reiziger

Re: Zuid China in juli/augustus

Bericht door RemcoB »

Even een bump omdat ik ook wel nieuwsgierig ben.
Seeker

Re: Zuid China in juli/augustus

Bericht door Seeker »

Ik ga in Augustus ook naar zuiden naar China, voor onze begrippen is daar eigenlijk wel altijd warm, al is hun winter zoals het begin van onze lente of herfst is ( Ja ik kijk heel vaak hoe het weer daar is ).

Maar anyway mijn iphone zegt bijvoorbeeld er is altijd onweer in Bangkok ook toen ik daar was, en over Guangzhou zegt ie dat er soms regen is, dus zal vast wel mee vallen. Ik kan vanavond eens mijn vriendin vragen hoe weer in die tijd is.
Plaats reactie