Welke E-book Lonely Planet voor China?

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
chrisenhanny

Welke E-book Lonely Planet voor China?

Bericht door chrisenhanny »

Joh mensen,

Hanny en ik gaan eind april door China trekken. 2 mndn. Via LP zijn er 3 e-books voor China naar beneden te halen. Welke heeft de voorkeur en waarom?
De papieren is g1 optie; te zwaar en kans inbeslagname ad grens...
P.s. Met de trein heen overigens...
Kims
Reisexpert

Re: Welke E-book Lonely Planet voor China?

Bericht door Kims »

Hi,

Persoonlijk vind ik LP als e-books helemaal niets. Totaal niet handig, je kan niet bladeren, hebt geen goed overzicht. Ik ben met een papieren China LP naar China gegaan met de trein. Geen probleem. Daar werd niet op gecontroleerd. Heel veel toeristen hadden die. Je kan de papieren versie niet kopen in China, maar er prima mee reizen.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
chrisenhanny

Kims schreef: 06 jan 2019 14:52 Hi,

Persoonlijk vind ik LP als e-books helemaal niets. Totaal niet handig, je kan niet bladeren, hebt geen goed overzicht. Ik ben met een papieren China LP naar China gegaan met de trein. Geen probleem. Daar werd niet op gecontroleerd. Heel veel toeristen hadden die. Je kan de papieren versie niet kopen in China, maar er prima mee reizen.

Groetjes
Dank dank..
Vraag. Hoe ben jij met de trein gegaan? Heb je daar een verslag van...?
Het is zo'n "pil" die papieren uitgave.
We gaan eerst het Noord/Oosten bereizen. 2 mndn. Nog tips? Vanuit Peking vliegen we terug.
Nemen 1 mnd de tijd om in China te komen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Ik heb de trein genomen van Rusland (1 maand) via Mongolië (1 maand) naar China. Heb vervolgens 3 maanden in China rondgereisd. Dat was niet de planning, maar het was zo leuk daar dat we ons visum hebben verlengd. De mensen waren supervriendelijk en het reizen erg makkelijk.

Aangezien het winter werd en dus steeds kouder, hebben er niet heel veel tijd in het Noorden doorgebracht. Wel zijn we op weg naar Beijing in Datong gestopt en hebben de "hanging monastery" en Yungang grotten bewonderd, weekje in Beijing en toen via Pingyao richting het zuiden. Zelf vond ik het steeds leuker en (cultureel/natuur) diverser worden naar het zuiden. Sichuan was al erg leuk, maar Yunnan vond ik helemaal leuk. (Vrije) Tibetaanse en andere culturele minderheden in de dorpjes, de uitlopers van de Himalaya, Tiger Leaping gorge wandelen, Shangri-la, Dali, rijstvelden etc etc. Ben niet in het oosten geweest helaas. Staat nog op het lijstje.

Wanneer willen jullie gaan? Kijk goed naar de seizoenen.
chrisenhanny

3 Maanden China? Mijn laatste info is dat je maar 60 dagen in China mag blijven.. Hoe nu?
We vertrekken eind april, begin mei en de treinwinkel verteld ons dat we 30 dagen de tijd hebben om China te bereiken ivm visa Rusland en Mongolië.
Wat nu?
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Wat bedoel je met hoe nu?
Ligt eraan wat jullie willen.

Wij hadden destijds een maand visum voor Rusland en een maand voor Mongolië en konden ter plekke ons Chinese makkelijk verlengen. Hebben ons eerste Chinese visum geregeld in Mongolië. Dat kan ondertussen allemaal veranderd zijn.

Je kan overwegen ter plekke deels treinkaartjes te kopen, scheelt enorm veel geld en geeft je meer flexibiliteit.

Groetjes
chrisenhanny

Thx..
We zien deze reis als "aftrap" voor 5 of 6 reizen id toekomst. China is GROOOOOT en heel interessant. Dus de komende 4 jaar zijn wij "onder de pannen"....
Dank voor de info.......
Chinatreinkaartjes
Contacteer:

Bericht door Chinatreinkaartjes »

chrisenhanny schreef: 06 jan 2019 14:34 Joh mensen,

Hanny en ik gaan eind april door China trekken. 2 mndn. Via LP zijn er 3 e-books voor China naar beneden te halen. Welke heeft de voorkeur en waarom?
De papieren is g1 optie; te zwaar en kans inbeslagname ad grens...
P.s. Met de trein heen overigens...
Zelf zou ik de laatste versie downloaden, omdat alles in China heel snel verandert en het is wel makkelijk om up to date te zijn…

Van klanten heb ik ook nooit gehoord dat hun Lonely planet werd ingenomen en zelf heb ik het ook nooit gezien.

Je wilt in het Noord Oosten van China reizen dat is niet echt een gebied waar veel mensen heen gaan, welke steden wil je bezoeken?
Informatie over treinreizen en treinkaartjes in China & Kazachstan! www.treinkaartjeschina.nl
Chinatreinkaartjes
Contacteer:

Bericht door Chinatreinkaartjes »

Ik ben een paar daar geleden de grens overgegaan van China naar Kazachstan met de trein. Op de grens werd alles in mijn rugzak gecontroleerd ook wat voor soort boeken ik bij mij had, elektronische apparaten werden doorzocht. Van een andere reiziger hoorde ik dat ze Islamistische teksten zochten, maar heb niet gevraagd of een Lonely Planet wel of niet is toegestaan.

Deze controle was veel strenger, dan toen ik over land met de bus ging in dit zelfde gebied. Tijdens die bus reis hebben ze mijn tas niet opengemaakt, is er niet naar boeken gezocht en hebben ze niet elk elektronisch apparaat doorzocht.
Informatie over treinreizen en treinkaartjes in China & Kazachstan! www.treinkaartjeschina.nl
Plaats reactie