Internet en WIFI in Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Berthus45

Internet en WIFI in Australie

Bericht door Berthus45 »

We gaan in 2019 2 maanden rond reizen per camper in Australië. Weet iemand of op campings WIFI beschikbaar is?
In Europa gebruik ik vaak MIFI (Mobile WIFI). Kan je dat ook in Australië gebruiken en welke sim kaart van welke provider kan je het beste kopen?
Bij voorbaat dank voor de antwoorden.
Groet BB
Elrosso
Reisexpert

Re: Internet en WIFI in Australie

Bericht door Elrosso »

Ik weet niets van camperen maar wij hadden een telstra simkaart gekocht met data tegoed.
Hier een overzicht welke provider waar dekking heeft:
https://www.nperf.com/en/map/AU/-/-/signal/
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Commerciële campings hebben vaak Wi-Fi, national parks en bush camps niet. Verder hebben veel cafés en attracties Wi-Fi.

Telstra heeft de beste dekking qua receptie maar in afgelegen gebieden is er geen receptie buiten de dorpjes/stadjes (radius is 10-20km).

Het handigste is inderdaad een prepaid sim kopen. Telstra heeft verschillende prepaid deals maar ze zijn vrij beperkt qua data.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Theo54au
Contacteer:

Bericht door Theo54au »

Telstra heeft inderdaad de beste cover, kijk even hier voor een kaart met Telstra's coverage:
https://www.telstra.com.au/coverage-net ... r-coverage
Theo
Plaats reactie