Waar tickets boeken en hoe vervoer regelen in Australië??

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
emmelievc

Waar tickets boeken en hoe vervoer regelen in Australië??

Bericht door emmelievc »

hallo allemaaal,

volgendjaar februari/maart ga ik backpacken in Australië *O*
ik wordt alleen een beetje moedeloos van een ticket boeken. ik ben van plan 7 weken te gaan reizen. ik wil rond 1 februari (Mag paar dagen eerder/ later zijn) tot ongeveer 22 maart te gaan. ik wil op melbourne of sydney vliegen en dan richting Cairns rijden en vanaf daar weer naar huis. ik wil het liefst zo min mogelijk geld uitgeven aan de vlucht. is het slim om een retour te boeken naar bijv. sydney en dan tegen die tijd dat ik in Cairns ben een binnenlandse vlucht pakken naar Sydney zodat ik vanaf daar weer terug kan? of moet ik 2 enkeltjes boeken? lastig lastig... hoe hebben jullie dit gedaaan? ik moet wel voor 25 maart weer terug in NL zijn aangezien ik 1 april gewoon weer moet werken dus zit wel een beetje aan een datum vast.

ook wil ik daar graag een auto kopen die ik dan weer in Cairns verkoop. nu hoorde ik dat je dan wel moet oppassen met de keuring van je auto aangezien die niet overal gekeurt kan worden. is het slim om er een bij een garage te kopen? of zeggen jullie dat het beter is om via een andere backpacker te kopen? het lijkt mij ideaal als ik in mijn auto kan slapen dus wel met een beetje ruimte. ik heb geen idee hoe groot het aanbod is van auto's onderling bij backpackers.

graaag hoor ik jullie met tips/ervaringen!! thanks alvast.

groetjess :)
Kims
Reisexpert

Re: Waar tickets boeken en hoe vervoer regelen in Australië??

Bericht door Kims »

Hi,

Mooie plannen heb je!

Qua ticket boeken, kun je vluchten vergelijken via boekingswebsites zoals Skyscanner, Expedia etc. Ik boek meestal wel direkt via de vliegtuigmaatschappij, niet via die sites. Meestal ietsje duurder maar zonder tussenpersoon. Qatar, Malaysia airlines en Singapore airlines zijn vaak goed en betaalbaar.

Voor specifieke informatie voor in Australië qua auto kopen etc, kijk onder het Reisgids gedeelte van deze site en naar posts op dit forum. Er is enorm veel info te vinden.

Zeven weken is wel wat krap om een auto te kopen en verkopen. Let er heel goed op uit welke staat je een auto koopt en de voorwaarden etc. Soms kun je niet zomaar eem auto weer verkopen in een andere staat en moeten er bepaalde checks worden uitgevoerd etc.

Ik zou niet naar de tropen en dus Cairns gaan in de tijd dat jij er bent. Het is dan het moessonseizoen en cyclonenseizoen in het noorden met alle gevolgen van dien. Zie het artikel over het weer in Australië onder reisgids. Focus je op het zuiden. Reis bijvoorbeeld van Sydney naar Adelaide of eventueel Perth.

Succes met de planning. Laat maar weten als je meer vragen hebt.
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie