In 2020 naar Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Ess2206

In 2020 naar Australië

Bericht door Ess2206 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier maar zag al veel interessante items!

Wij (gezin met 1 kindje en hopelijk in 2020 2 kindjes) zouden graag een jaar naar Australië willen om te wonen en te werken. Zelf ben ik er al een keer 6 weken op vakantie geweest.
Onze kid(s) zijn dan nog niet leerplichtig, dus vandaar.

Australië trekt zowel mijn man als mij (prachtland!) giga. Alleen we zien door de bomen het bos niet echt meer voor onze komende situatie.

Mijn man is over een jaar klaar met HBO-V. Hij werkt nu al als MBO-V verpleegkundige en zou dan in Australië ook aan de slag willen als verpleegkundige. Is dit haalbaar? Gelden daarvoor nog dezelfde eisen als in een bericht van 2011? (Heb die al door geplozen.)

We zijn dan beide boven de 30, dus welk Visum is dan relevant?

Hoe zit het met huurwoningen? Gemeubileerd? Of juist niet doen?

Kortom.. vragen.. vragen.. vragen 8)7

Zou het heel fijn vinden iemand met wat ervaring hierover te spreken :Y

Groetjes Esther
Kims
Reisexpert

Re: In 2020 naar Australië

Bericht door Kims »

Hi,

Alles uit eerdere verpleegkundige berichten waar ik op heb gereageerd is helaas nog steeds zo. De AHPRA registratie is erg duur ($15.000-$20.000), langdurig (+/- 1,5- 2 jaar) en kost veel energie... daarnaast moet je minimaal 2 jaar werkervaring hebben als HBO-V verpleegkundige. Zoals eerder genoemd komen daar ook medische en een Engelse test bij. En je moet een "bridging course" van 3 maanden voltijd doen in Australië. Dit zijn allemaal eisen voor registratie waar je niet aan ontkomt. Ik ken maar 1 Nederlandse verpleegkundige die het is gelukt om zich te registreren na 2 jaar van aanhouden...

En zonder registratie kun je geen werkvisum krijgen of werken als verpleegkunde. Mocht je de registratie hebben, dan is het relatief makkelijk om een sponsorship visum te krijgen via een werkgever wat maximaal 4 jaar duurt. Daarnaast zijn er andere opties op permanente visa.

Als jullie voor 1 jaar willen gaan om daar te wonen en werken, vrees ik helaas dat dat moeilijk wordt mits jullie het er voor over hebben en de vraag of jullie dat überhaupt willen gezien bovenstaande informatie. Een jaar is uiteindelijk erg kort in dit plaatje.

Voor specifieke immigratie informatie voor Nederlanders die naar Australië willen, kijk dan op www.xpdite.net/forum

Sorry, helaas geen andere of erg positieve informatie.

Laat maar weten als je meer vragen hebt ^O^
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie