Goedemiddag,
volgend jaar Juli wil ik graag een jaar gaan reizen. We willen graag de volgende landen gaan bezoeken:
USA/Thailand/Australie/Indonesie/Nieuw zeeland.
Nu zit ik alleen een beetje te bedenken hoe de route zou moeten zijn. Hebben jullie hier tips over, rekening houdend met de seizoenen etc. En nog eventueel andere aanraders?
gr. Erwin
jaar reizen, route
- Kims
- Reisexpert
Re: jaar reizen, route
Hi,
Onder het Reisgids gedeelte van deze website heeft veel informatie per land.
Het ligt eraan wat je precies waar wil doen en zien.
Als je zomers weer wil in Nieuw-Zeeland, is de beste tijd van november tot april. Als je kou zoekt en sneeuw, is midwinter beter rond juni/ juli. Idem voor zuidelijk Australië. Mocht je tussen mei en oktober naar Australië komen en geen kou willen, dan is het tropische noorden een perfekte bestemming. De rest van de tijd is het te heet en benauwd daar inclusief het moessonseizoen.
Voor Thailand en Indonesië zou ik goed op het regenseizoen letten, waar, wanneer etc.
Voor de USA geldt hetzelfde als Australië. Het heeft veel verschillende klimaten.
Succes met de planning!
Onder het Reisgids gedeelte van deze website heeft veel informatie per land.
Het ligt eraan wat je precies waar wil doen en zien.
Als je zomers weer wil in Nieuw-Zeeland, is de beste tijd van november tot april. Als je kou zoekt en sneeuw, is midwinter beter rond juni/ juli. Idem voor zuidelijk Australië. Mocht je tussen mei en oktober naar Australië komen en geen kou willen, dan is het tropische noorden een perfekte bestemming. De rest van de tijd is het te heet en benauwd daar inclusief het moessonseizoen.
Voor Thailand en Indonesië zou ik goed op het regenseizoen letten, waar, wanneer etc.
Voor de USA geldt hetzelfde als Australië. Het heeft veel verschillende klimaten.
Succes met de planning!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!