drie maanden Zuid-Midden Amerika

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
iris345

drie maanden Zuid-Midden Amerika

Bericht door iris345 »

Hallo iedereen!
Samen met mijn vriend ben ik van plan om in juli- augustus en september Zuid/midden Amerika te ontdekken. Ik heb vernomen dat het op vele plaatsen dan winter is. We zijn ook van plan om dit zonder een reisorganisatie te doen. Heeft er iemand ervaring/ tips/ aanraders welke landen we kunnen doen, welke routes? (aangezien we niet alles te zien krijgen in drie maanden tijd)
Alvast Bedankt
Groepjes Iris
Elrosso
Reisexpert

Re: drie maanden Zuid-Midden Amerika

Bericht door Elrosso »

Heel zuid en midden Amerika is mooi en veel te doen. Wij hebben Argentinie, Brazilie, Ecuador, Costa Rica, Nicaragua en Mexico gezien. Chili gaan we binnenkort ontdekken.

Deze vraag is te algemeen om goed antwoord op te geven. Ook afhankelijk wat je budget is. Je kan bijvoorbeeld naar Antartica maar ook eenvoudig backpacken of combi. Wil je de amazone in? of Naar Paas eiland en de Galapagos? Vergeet de Pantanal niet maar ook Iguazu is een aanrader. De zoutvelden in Bolivia en de oude kolonie Suriname. Wil je steden als Rio de J. en Quito zien of interesseert je dat niet? Machu Pichu hoog op de verlanglijst samen met Chitzen Itcha?

Ontwijk in ieder geval delen van Colombia en Venezuela helemaal. Hou het nieuws over Nicaragua ook in de gaten. Daar is het nu een bende helaas maar wel erg terug in de tijd ten opzichte van Costa Rica.

Mexico is ook niet overal veilig en zoek even na hoe het in Honduras is.

In 3 maanden kan je veel zien maar wil je vliegen of met de bus? Zelf rijden met een auto een optie? Wij hebben alle landen met de auto verkend waardoor we veel buiten de gebaande paden hebben gezien.

Alles is makkelijk online en zonder reisorganisatie te boeken. Wij doen niet anders. Vlucht boeken, auto huren, eventueel kamers reserveren en simkaart in telefoon installeren en rijden maar, niet wetende waar je uitkomt.

Geef ons meer informatie en ik denk dat je meer antwoorden krijgt.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
the-essy

Bericht door the-essy »

Elrosso, ik lees even mee! Ik ben van plan om maar 3 weken naar een plek in Zuid-Amerika te gaan. Maar je hoort nooit iets over huurauto's, terwijl dat juist zo makkelijk is om mee rond te reizen. Dat is hier ook goed te doen?
Heb je een land dat je aanraad?
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Auto huren en rondrijden gaat goed. Iets meer opletten dan in Nederland maar het is veelal rustiger in de gebieden die je wilt zien.

Wij huren veelal via Sunnycars (onze voorkeur ivm totaal verzekeringen) of AutoEurope (wanneer Sunny niet daar verhuurd of veel duurder is) met een aparte huurauto verzekering. En rijden in het donker zou ik afraden wanneer het niet echt hoeft. De wegen zijn niet altijd zoals hier (verlicht) en er kan van alles op de weg liggen en lopen. Maar zijn ook slechter over het algemeen.

Wij hebben in Brazilie (Pantanal en rondom Fortaleza), Argentinie (van Salta naar Bariloche) en Ecuador rond gereden. Maar het is gewoon goed te doen wanneer je niet al te angstig bent aangelegd. In Azie zou ik bijvoorbeeld niet snel een auto huren en rijden.

In de landen hebben wij het rijden gecombineerd met vliegen en/of varen naar bezienswaardigheden. Een aanrader is voor ons Brazilie met de combi Iguazu in Argentinie. In Brazilie zijn wij nu 2 keer geweest maar nog lang niet alles gezien ondanks dat we daar ook veel gevlogen hebben.

Ecuador is iets minder ontwikkeld op toeristen net als Argentinie. Maar dan gaat mijn voorkeur eerst naar Ecuador met de Galapagos aan de ene kant en de Amazone aan de andere kant. Daar tussenin, het vaste land, is het nog erg authentiek.

Maar er zullen vast anderen zijn die Bolivia, Colombia of Peru aanraden. Daar hebben wij helaas nog geen tijd voor gehad ;-)
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
GoedkopeVakantie

Bericht door GoedkopeVakantie »

Ben je meer iemand die liever het binnenland en de jungle intrekt of vind je de kusstreek ook interresant? Mocht je van de kust houden, dan kan ik je de volgende 6 stranden aanraden.
De meeste mensen denken alleen aan Rio de Janeiro als je ze vraagd om een mooie strand op het Zuid Amerikaans continent te noemen. Maar er is veel meer.
[verwijderd]

Doe er je voordeel mee :)
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Je mist een heel mooie, namelijk Canoa Quebrada nabij Fortaleza. Deze is mooier dan Ipanema of welke dan ook in Rio de Janeiro en héél veel rustiger.

En om met je reisbureau mensen aan te sporen naar Venezuela / Isla Margarita te gaan.........??
GoedkopeVakantie

Bericht door GoedkopeVakantie »

Elrosso schreef: 30 sep 2018 13:03 Je mist een heel mooie, namelijk Canoa Quebrada nabij Fortaleza. Deze is mooier dan Ipanema of welke dan ook in Rio de Janeiro en héél veel rustiger.

En om met je reisbureau mensen aan te sporen naar Venezuela / Isla Margarita te gaan.........??
Hoi Elrosso. Wat is er mis met Isla Margarita als vakantie bestemming? Nog steeds prima vertoeven daar hoor. En bedankt voor de tip over Canoa Quebrada. Nemen we mee.
Plaats reactie