Eerste keer alleen op vakantie buiten Europa. advies?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Ralphbarten417

Eerste keer alleen op vakantie buiten Europa. advies?

Bericht door Ralphbarten417 »

Hey allemaal,

Eerst even een klein stukje achtegrond. Mijn vriendin en ik zijn allebei dol op reizen. Zij heeft dit jaar de kans gekregen om met haar familie een rondreis te maken door Madagaskar, terwijl het verste dat ik ooit geweest ben Turkije was. Volgend jaar heb ik mijn eindexamens en kan ik eind Juni in principe al op vakantie. Omdat dit buiten het seizoen is bespaar ik hier tonnen geld mee! Mij leek het dus een goed idee om volgend jaar voor de eerste keer met haar buiten Europa op vakantie te gaan. Het enige probleem is dat zij een paar jaar jonger is (ze kan minder snel veel geld opsparen) en vanwege haar hobby was ze dit jaar 2x naar Amerika geweest, hierdoor is ze dus helemaal blut en kan ze helaas waarschijnlijk niet mee. Ikzelf heb een militaire opvoeding gehad als het om sparen en geld besparen gaat en ik wil deze kans eigenlijk niet laten schieten en gewoon op reis gaan.

Het enige probleem is dat ik extreem onervaren ben als het gaat om op vakantie gaan (ik ben al 3 jaar niet meer op vakantie geweest en nog nooit zonder ouders) en het is natuurlijk gezelliger om met anderen te gaan. Ik heb op veel forums gelezen dat je vaak op vakantie zelf al snel mensen tegen komt die ook alleen op vakantie zijn, maar ik ga buiten het vakantieseizoen. Wat is jullie advies en welk vakantieland adviseren jullie? Misschien is het wel een goed idee om via sawadee of koningaap een rondreis te plannen, zodat ik zeker niet alleen reis, maar ik ben natuurlijk heel benieuwd naar jullie advies :Y

(Qua type land zou ik graag iets tropisch willen. Zelf ben ik dol op natuur, niet zo zeer cultuur. Dus het liefst mooie oerwouden, witte stranden en zoiezo mangroves! Het staat nog op mijn bucketlist om eens naar een mangrove te gaan)
Jenny
Reisexpert

Re: Eerste keer alleen op vakantie buiten Europa. advies?

Bericht door Jenny »

Wat een fijn vooruitzicht!

Het vakantieseizoen van 6 weken zomervakantie is vooral iets voor mensen die naar school gaan (of in het onderwijs werken). Op populaire bestemmingen kom je altijd wel mensen tegen. Misschien een paar jaar ouder dan jij, misschien niet uit Nederland, maar dat mag de pret niet drukken.

Als bestemming voor een eerste keer wordt Thailand vaak genoemd. Dat is inderdaad een prima optie om lekker rond te reizen en mensen te leren kennen! Maar ook Vietnam en Bali zijn populaire bestemmingen.

Ik gok dat je ongeveer 18 bent. Persoonlijk zou ik op 18-jarige leeftijd niet zo snel met Sawadee of koningaap op pad gaan. Ik heb zelf goede ervaring met Sawadee (IJsland), maar de gemiddelde leeftijd voor die reis lag ver boven de 30.

Er zijn organisaties speciaal voor jongeren. Als je perse een organisatie wilt, zou ik daar voor kiezen. Soms hebben die ook een start module: bv het ticket en de eerste paar nachten. Maar echt, het is niet nodig.

Veel plezier met de voorpret!!!!! En succes natuurlijk met je examen volgend jaar.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Jenny
Reisexpert

Re: Eerste keer alleen op vakantie buiten Europa. advies?

Bericht door Jenny »

Ik had je laatste alinea een beetje over het hoofd gezien. Bij mooie mangroves denk ik aan Maleisisch Borneo of Bali/Nusa Lembongan.

Mozambique heeft ook mooie mangroves, maar dat is moeilijker te bereizen.

Midden Amerika ken ik niet goed genoeg om daar advies over te geven.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie