Eerst even een klein stukje achtegrond. Mijn vriendin en ik zijn allebei dol op reizen. Zij heeft dit jaar de kans gekregen om met haar familie een rondreis te maken door Madagaskar, terwijl het verste dat ik ooit geweest ben Turkije was. Volgend jaar heb ik mijn eindexamens en kan ik eind Juni in principe al op vakantie. Omdat dit buiten het seizoen is bespaar ik hier tonnen geld mee! Mij leek het dus een goed idee om volgend jaar voor de eerste keer met haar buiten Europa op vakantie te gaan. Het enige probleem is dat zij een paar jaar jonger is (ze kan minder snel veel geld opsparen) en vanwege haar hobby was ze dit jaar 2x naar Amerika geweest, hierdoor is ze dus helemaal blut en kan ze helaas waarschijnlijk niet mee. Ikzelf heb een militaire opvoeding gehad als het om sparen en geld besparen gaat en ik wil deze kans eigenlijk niet laten schieten en gewoon op reis gaan.
Het enige probleem is dat ik extreem onervaren ben als het gaat om op vakantie gaan (ik ben al 3 jaar niet meer op vakantie geweest en nog nooit zonder ouders) en het is natuurlijk gezelliger om met anderen te gaan. Ik heb op veel forums gelezen dat je vaak op vakantie zelf al snel mensen tegen komt die ook alleen op vakantie zijn, maar ik ga buiten het vakantieseizoen. Wat is jullie advies en welk vakantieland adviseren jullie? Misschien is het wel een goed idee om via sawadee of koningaap een rondreis te plannen, zodat ik zeker niet alleen reis, maar ik ben natuurlijk heel benieuwd naar jullie advies

(Qua type land zou ik graag iets tropisch willen. Zelf ben ik dol op natuur, niet zo zeer cultuur. Dus het liefst mooie oerwouden, witte stranden en zoiezo mangroves! Het staat nog op mijn bucketlist om eens naar een mangrove te gaan)