0 ℃ slaapzak?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
kameel701

0 ℃ slaapzak?

Bericht door kameel701 »

Heeft iemand een suggestie voor 0 ℃ slaapzak? Ze worden gebruikt voor de herfst in Frankrijk.
Ik heb een timberbrother slaapzak met een goede prijs kwaliteitsverhouding op Amzn gevonden, maar alleen het officiële webshop biedt gratis wereldwijde verzending. 350 gram 90% ganzendons in slaapzak, is dat genoeg om gebruik tot 0 ℃?
ErwinP
Vakantieganger

Re: 0 ℃ slaapzak?

Bericht door ErwinP »

Ik kan je wel het een en ander aanraden, maar zat zijn je wensen?
Ga je er echt mee op trekking of blijf je op 1 plek? M.a.w. is gewicht en pakmaat een issue?
Ook is het een aanrader om een beetje in de toekomst te kijken wat je nog meer wilt gaan doen. 1x €300 is nog steeds minder dan 1x €150 + 1x €250.

Kijk niet te veel naar de comfort/lower/limiet temperaturen. Deze verschillen tussen de merken enorm en de vorm en ''accessoires'' van een slaapzak zijn veel belangrijker. Zo zijn er dure donsslaapzakken die niet eens een aansnoerbare ''band'' over de schouders hebben. Dan houdt je enorm warmteverlies tenzij je de capuchon volledig aantrekt wat ik zelf erg vervelend vind.

Voor trekkings/hikes zou ik altijd dons aanraden als je budget het toelaat.

Als je op 1 plek blijft of het vervoer per auto/motor oid gaat is een synthetische een prima goedkoper alternatief. Ze zijn vooral niet kouder, de temperaturen zijn vaak mindert goed, maar doordat je niet zoals bij dons de isolatie plat kan drukken komen ze warmer over. Echter zijn zowel de pakmaat als het gewicht een stuk groter.

Zelf gebruik ik momenteel deze (de XL vanwege mijn bouw): https://www.bever.nl/p/bever-ruska-mumm ... olour=3013
Rond het vriespunt is het prima te doen, ondanks zijn limiet -15 was het met een liner en wat kleding zelfs tot -25 goed te doen. Ik zou deze slaapzak echt aanraden als je overweegt om ook nog eens naar Scandinavië of een ander echt koud gebied te gaan.
Ralph
Reisexpert

Re: 0 ℃ slaapzak?

Bericht door Ralph »

Decathlon heeft vaak ook goede spullen voor relatief weinig geld - https://www.decathlon.nl/p/donsslaapzak ... OOD_ORANJE
Plaats reactie