West of Oostkust?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
kjell

West of Oostkust?

Bericht door kjell »

Beste mensen,

Ik ben van plan om op een WHV naar Australië te gaan dit jaar.
Mijn plan was om in het zuiden te beginnen (rond November) en per auto naar het Noorden te reizen.
Ik heb hier het hele jaar de tijd voor maar wil het liefst de eerste paar maanden werken.
Nu weet ik niet zo goed of ik de Oostkust of de Zuidkust moet bezoeken, ik weet dat het alle 2 zijn charmes heeft maar ik kan geen keuze maken.
Is er iemand die alle 2 de kanten heeft bezocht en mij hierin advies kan geven?
Ik hecht geen waarde aan het nachtleven van Australie maar bezoek dit puur voor de flora en fauna.
Verder ga ik deze reis alleen doen en ben ik er niet zeker van of het verstandig is om langs de Westkust te gaan i.v.m.
de weinige populatie.
Ik hoor graag jullie mening over welke ''kant'' jullie mooier vinden/liever zouden bezoeken.

Groetjes Kjell
Kims
Reisexpert

Re: West of Oostkust?

Bericht door Kims »

Hi,

Als je in november begint, concentreer je dan op het zuiden. Het is dan begin zomer en perfekt voor het zuiden. In de tropen (het noorden) van Australië begint dan het moesson - en cyclonenseizoen, het laagseizoen en verre van ideaal om in te reizen. En omgekeerd voor de Australische winter van mei tot september.

Qua werk, ligt het eraan wat je wil gaan doen. Er zal redelijk veel werk in de horeca zijn ivm de zomer en grote schoolvakantie.

Ieder gedeelte van Australië heeft zijn charme en er zo goed als overal geweldige natuur. Het ligt eraan wat je wil. Kijk vooral naar de seizoenen qua reistijd. Kies een beginpunt en kijk hoe het zich ontwikkelt. Je hebt minimaal een jaar, dus er kan veel veranderen in die tijd en onderweg zul je veel mensen tegenkomen met ideeën etc.

Verder is er veel informatie te vinden onder het Reisgids gedeelte van deze website en op dit forum.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
kjell

Re: West of Oostkust?

Bericht door kjell »

Bedankt voor je reactie Kims !
Was inderdaad van plan in het zuiden te blijven (en werken) totdat het regenseizoen over is.
Ik zal nog even verder kijken.
Plaats reactie