Midden-Amerika in het regenseizoen..

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Kimb

Midden-Amerika in het regenseizoen..

Bericht door Kimb »

Mijn vriend en ik willen in 2010 vanaf half april/begin mei voor 4 maanden een reis maken door Midden-Amerika en wellicht een stukje Zuid-Amerika (lees Colombia/Venezuela). Nu zitten we rond die tijd natuurlijk in het regenseizoen, maar helaas hebben we geen andere mogelijkheid... Nu vraag ik me dus af of dit even goed te doen is! Heeft iemand ervaring met reizen in die periode door M-A?

Willen waarschijnlijk Belize-Guatemala-Honduras-El Salvador (twijfels n.a.v. andere berichten..)-Nicaragua-Costa Rica en Panama aandoen (zeg maar alles uitgezonderd van Mexico). Afhankelijk van de resterende tijd willen we Colombia bezoeken of doorvliegen naar Argentinie. Groot deel van Zuid-Amerika hebben we in een eerdere reis al gezien.. Is dit in 4 maanden te doen? Iemand tips/aanbevelingen???

Bedankt!

Groet,
Kim
tom
Reisexpert

Re: Midden-Amerika in het regenseizoen..

Bericht door tom »

ik ben afgelopen juli en augustus in nicaragua en panama geweest. prima te doen!
eigenlijk alleen op bocas, panama en bluefields, nicaragua de hele tijd regen gehad. verder zijn het vaak korte hevige buien en daarna weer een heerlijk zonnetje.
enige nadeel verder is veel modder. junglehikes worden een stuk extremer en zijn soms gewoon niet meer te doen.

voordeel is dat alles prachtig groen is.

4 maanden is denk ik een mooie tijd, weet niet of je colombia er dan nog aan moet plakken. ik vond twee maanden voor nica en panama net goed maar had alleen in die landen al nog een stuk meer willen zien.

ik heb veel tips voor deze alnden maar wat er uitspringt (afhankelijk waar je van houdt natuurlijk)

-little corn, nicaragua. perfect duiken, ultieme eilandsfeer,leuke locals leuke backpackers, prachtstranden
- san blas, panama. vergeet bocas del toro, san blas heeft de mooiste eilandjes ooit. te wit strand, te helder water alleen maar palmbomen, prachtig snorkelen direct aan t strand, plus de kuna's
- lost and found ecolodge, panama. in the middle of nowhere, omring door cloudforest en veeeeel wilde beesten. heet wel lodge maar heel goedkoop. tussen bocas en david
- ometepe, nicaragua. mag je niet missen, gelijk naar maderas kant.
amassakoul
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Midden-Amerika in het regenseizoen..

Bericht door Tikva »

In 2008 3 maanden door Nicaragua, Honduras, Belize, Guatemala en Mexico gereisd. 3 maanden was tijd genoeg voor de hoogtepunten en een paar niet standaard plaatsen. 4 maanden zonder mexico maar met Costa Rica en Panama lijkt mij dus goed te doen.

Ik ben zelf eind mei naar huis gegaan. Het weer begint dan wel echt minder te worden. Je zit ook met orkaanseizoen,ideaal is het dus niet maar ik denk ook niet onoverkomelijk. Als je toch nog lekker op het strand wil liggen en duiken kan je dat beter aan het begin doen. Zeker bijvoorbeeld Belize of Honduras.

Mijn Tips kan je lezen bij reisinformatie: o.a:https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/honduras/
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie