Balkan Roadtrip
Albanië, Montenegro, Bulgarije, Macedonië etc.
Ik ga 22 augustus een korte periode wat rond toeren door Europa met mijn backpack. Ik wil beginnen in Plovdiv (Bulgarije) waar ik mee heen kan rijden met iemand. Daarna ga ik door een stuk van Bulgarije naar Macedonië en vervolgens naar Albanië, Montenegro, Bosnië, Kroatië, Slovenië en Oostenrijk. Dan via Duitsland weer terug. Ik wil reizen met het openbaar vervoer (trein, bus, busjes etc) en evt. ook wat stukjes liften.
Mensen die tips hebben over dit deel van Europa? Op de ene of andere manier heeft Albanië me altijd getrokken. Misschien omdat het nog een beetje een minder ontdekt en wat mysterieus land is? Ik weet het niet, maar het lijkt me interessant om het eens te zien.
Ik schaf waarschijnlijk ook nog een Lonely Planet van Western Balkans aan omdat ik verwacht nog weleens vaker die kant in te gaan en het misschien wel een investering is die makkelijk is en zich wellicht terug kan verdienen.
Ik hoop op wat reacties!
Mensen die tips hebben over dit deel van Europa? Op de ene of andere manier heeft Albanië me altijd getrokken. Misschien omdat het nog een beetje een minder ontdekt en wat mysterieus land is? Ik weet het niet, maar het lijkt me interessant om het eens te zien.
Ik schaf waarschijnlijk ook nog een Lonely Planet van Western Balkans aan omdat ik verwacht nog weleens vaker die kant in te gaan en het misschien wel een investering is die makkelijk is en zich wellicht terug kan verdienen.
Ik hoop op wat reacties!
Ik denk wel een bijzondere reis met leuke bestemmingen
Ik kan je niet zoveel tips geven maar bij deze toch een paar.
Bulgarije
- Sofia, je kunt er echt geweldig goed en lekker uit eten, zeker een van de "duurdere" restaurants uitproberen. Ga wandelen op de berg buiten sofia (met kabellift omhoog) is leuk en mooi zorg wel voor een kaart, geen goed aangegeven routes zoals volgens de LP, wij zijn compleet verdwaalt.
- Veliko Tarnavo niet zo charmant als het leest maar wel leuk voor 2 dagen ofzo.
- Rila klooster, ja doen!! zorg dat je er al vroeg in de ochtend bent
- Bij mensen thuis slapen is hit or miss, 2 keer super goed 1 keer de allerranzigste kamer/huis ever.. Je haalt de sleutel bij een kantoortje en kunt dus niet van te voren kijken, betaal dus niet te veel dagen zodat je altijd nog weg kunt gaan zonder te veel geld schade. Maar mischien zijn er nu wel meer hostels.
- Leukste stad vond ik Plovdiv
Zie ook website[url] http://marceltikva.blogspot.com/search/ ... 0Bulgarije
Kroatie ben ik ook geweest maar is al weer een tijd terug. De plitvice meren hebben de meeste indruk achtergelaten. Verder prima zee,zond,stand en bier mogelijkheden.
Ik kan je niet zoveel tips geven maar bij deze toch een paar.
Bulgarije
- Sofia, je kunt er echt geweldig goed en lekker uit eten, zeker een van de "duurdere" restaurants uitproberen. Ga wandelen op de berg buiten sofia (met kabellift omhoog) is leuk en mooi zorg wel voor een kaart, geen goed aangegeven routes zoals volgens de LP, wij zijn compleet verdwaalt.
- Veliko Tarnavo niet zo charmant als het leest maar wel leuk voor 2 dagen ofzo.
- Rila klooster, ja doen!! zorg dat je er al vroeg in de ochtend bent
- Bij mensen thuis slapen is hit or miss, 2 keer super goed 1 keer de allerranzigste kamer/huis ever.. Je haalt de sleutel bij een kantoortje en kunt dus niet van te voren kijken, betaal dus niet te veel dagen zodat je altijd nog weg kunt gaan zonder te veel geld schade. Maar mischien zijn er nu wel meer hostels.
- Leukste stad vond ik Plovdiv
Zie ook website[url] http://marceltikva.blogspot.com/search/ ... 0Bulgarije
Kroatie ben ik ook geweest maar is al weer een tijd terug. De plitvice meren hebben de meeste indruk achtergelaten. Verder prima zee,zond,stand en bier mogelijkheden.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
Jeroen zit op de bank en dicteert:
*tieptiep*
Hij heeft een aantal jaar geleden rond gereisd door Kroatie, Servie, Oostenrijk en bulgarije.
Voornamelijk gelift en met interrail. Overnachten voornamlijk op campings. hij had dus een tent mee. bijna ieder dorp heeft een camping.
*tieptiep*
Hij heeft een aantal jaar geleden rond gereisd door Kroatie, Servie, Oostenrijk en bulgarije.
Voornamelijk gelift en met interrail. Overnachten voornamlijk op campings. hij had dus een tent mee. bijna ieder dorp heeft een camping.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tikva en bolletjeom: bedankt weer voor de reacties!
Ik heb ook maar een LP aangeschaft en hoop dat ie op tijd binnen is (LP Western Balkans).
Ik denk maar een paar weken rond te reizen maar wie weet maak ik er een week of 3 van. Ik probeer het e.e.a. te zien en het lijkt me weer eens wat anders. En ik verwacht in de toekomst ook wel weer eens die kant op te gaan.
Ik zal ook eens op de site kijken Tikva!
bolletjeom: als je meer info hebt is het ook welkom.
Ik heb ook maar een LP aangeschaft en hoop dat ie op tijd binnen is (LP Western Balkans).
Ik denk maar een paar weken rond te reizen maar wie weet maak ik er een week of 3 van. Ik probeer het e.e.a. te zien en het lijkt me weer eens wat anders. En ik verwacht in de toekomst ook wel weer eens die kant op te gaan.
Ik zal ook eens op de site kijken Tikva!
bolletjeom: als je meer info hebt is het ook welkom.
- bolletjeom
- Reisexpert
- bolletjeom
- Reisexpert
Ja ook dat maar andere info is ook welkom. Ik heb niet veel reiservaring in dit deel van Europa. Ben eens per trein vanuit Duitsland via Oostenrijk, Slowakije, Hongarije en weer terug rond gereisd maar dat is weer anders dan de landen die ik nu wil bezoeken.
Slowakije vond ik ook mooi en het reizen per trein was erg goedkoop. Vervelend was wel dat ik een paar keer een boete (was niet veel) heb gehad omdat ik geen reservering had. Terwijl ik daar de tweede keer toch echt om gevraagd had in 3 talen
Slowakije vond ik ook mooi en het reizen per trein was erg goedkoop. Vervelend was wel dat ik een paar keer een boete (was niet veel) heb gehad omdat ik geen reservering had. Terwijl ik daar de tweede keer toch echt om gevraagd had in 3 talen

- bolletjeom
- Reisexpert
Volgens Jeroen moet je zeker naar Dubrovnik. Prachtige middeleeuwse stad.
Split is mooi. Sophia is ook mooi, goed uitgaan ook en mooie gebouwen.
verder kan ie het zich niet meer zo goed herinneren...hihihi
de tijd van de biertjes
hij mompelt nog over mooie bergen en fjorden in voormalig joego maar waar precies...dat weet ie niet meer
Split is mooi. Sophia is ook mooi, goed uitgaan ook en mooie gebouwen.
verder kan ie het zich niet meer zo goed herinneren...hihihi
de tijd van de biertjes

hij mompelt nog over mooie bergen en fjorden in voormalig joego maar waar precies...dat weet ie niet meer
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
Ja zou leuk zijn zo'n meeting. De vorige keer was ik echt pas net actief op het forum dus wat minder interessant vond ik.bolletjeom schreef:gewoon eens verschijnen op een Around The globe meeting![]()
en dan mag je 2 colaatjes bestellen 8)
2 cola is ook goed, de tijd van bier is voorbij voor jullie dus?
Dat lijkt me wel heel weinig tijd voor al die landen. Afstanden zijn niet zo groot maar bussen/treinen zijn niet echt snel. Plus de grens van bulgarije naar turkije was echt traag en jij krijgt nu ook te maken met de grenzen naar montenegro, macedonie etcLaosFan schreef:Ik denk maar een paar weken rond te reizen maar wie weet maak ik er een week of 3 van.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
't Is al een hele tijd geleden dat ik in dit deel van Europa ben geweest (vorige eeuw
) , maar bij deze een paar tips van mij:
Bulgarije:
- Sofia: prachtige stad, met een rijke historie. prachtige kerken en cathedralen en gezellige parken om op een zonnige dag rond te hangen
-Plovdiv: gezellig centrum
- Necebar: aan de kust, leuk byzantijns stadje
Kroatie:
- Plitvice watervallen op de grens bij Bosnie
- kleine steegje en straatjes op het eiland Krk
- Pula op de zuikdpunt van Istrie met een leuk amfitheater
Slovenie:
- hoofdstad Llubliana
- het meer van Bled, leuk wandelen en een pitoresk kasteel

Bulgarije:
- Sofia: prachtige stad, met een rijke historie. prachtige kerken en cathedralen en gezellige parken om op een zonnige dag rond te hangen
-Plovdiv: gezellig centrum
- Necebar: aan de kust, leuk byzantijns stadje
Kroatie:
- Plitvice watervallen op de grens bij Bosnie
- kleine steegje en straatjes op het eiland Krk
- Pula op de zuikdpunt van Istrie met een leuk amfitheater
Slovenie:
- hoofdstad Llubliana
- het meer van Bled, leuk wandelen en een pitoresk kasteel
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie