Peru-Bolivia-Argentinië

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
ZuidAmerika18

Peru-Bolivia-Argentinië

Bericht door ZuidAmerika18 »

Dag,

Samen met mijn vriend wil ik aanstaande juli en augustus een backpackreis door Zuid-Amerika maken.
We zijn van plan in Lima te beginnen, vanuit daar 2 weken te spenderen in Peru, dan via het Titicacameer naar Bolivia te reizen en ook daar twee weken door te brengen. Nu zit ik erover te denken om zelf nog door te reizen naar het noorden van Argentinië, hoewel ik nergens kan vinden wat de handigste vluchtverbindingen zijn vanuit Bolivia. Het ziet er nu naar uit dat we in Sucre, Bolivia, onze reis eindigen, maar als ik zoek op vluchten naar Salta of Buenos Aires kan ik alleen maar vluchten met heel veel overstappen vinden. Wat is wijsheid? Vanuit La Paz reizen of Santa Cruz? Of Noord-Chili? Graag jullie advies hierover.

Gr.
RiksjaTravel

Re: Peru-Bolivia-Argentinië

Bericht door RiksjaTravel »

Wat een leuke plannen zijn jullie aan het maken, we helpen je graag met het beantwoorden van je vraag.

De vluchtverbindingen tussen Bolivia en Argentinië zijn niet heel erg goed. We raden je daarom eigenlijk aan om eerst door Bolivia te reizen en dan via de zoutvlaktes van Uyuni naar San Pedro de Atacama (in Noord-Chili) te gaan. Vanaf San Pedro kun je gemakkelijk naar Noord-Argentinië reizen en vanaf daar ligt heel Argentinië weer open voor je! Vooral het noorden van Argentinië is in onze zomer goed te bezoeken; dus we raden je aan om vooral wat tijd uit te trekken voor de omgeving van Salta, Buenos Aires en de watervallen van Iguazu. Veel plezier gewenst!
Groetjes, Riksja Travel
PS: kijk voor leuke reistips in deze landen eens op onze website www.riksjatravel.nl
RiksjaTravel zal in samenwerking met Around the Globe vragen van bezoekers beantwoorden.
Plaats reactie