Kerst + nieuwjaar in Singapore/Maleisie/Indonesie

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
annethailand

Kerst + nieuwjaar in Singapore/Maleisie/Indonesie

Bericht door annethailand »

Hoi,

Ik heb zo her en der al wat gelezen over de beste bestemming voor de kerstdagen. Een vriendin van mij komt op 24 december aan op Singapore en de bedoeling is dat we bovenstaande landen (Singapore, Maleisie, Indonesie) in de periode daarna gaan doen. Op zich hoeven we niet het hele kerstspectakel mee te maken en dat wordt ook lastig omdat niet in alle gebieden katholieke mensen wonen. Maar als iemand iets bijzonders heeft meegemaakt toen hij/zij zelf in een van die landen was, dan horen we dat heel graag!

Wie heeft er ervaring en kan ons vertellen waar we het beste kunnen zijn op 25 en 26 december?
En heeft er nog iemand tips over 31 dec/1 januari?

We hebben al bedacht dat als het niets wordt, we heerlijk lekker gaan genieten van de zon op een niet toeristisch indonesisch eiland. En net doen alsof alle feestdagen niet bestaan. ~:)

Bedankt!
Jenny
Reisexpert

Re: Kerst + nieuwjaar in Singapore/Maleisie/Indonesie

Bericht door Jenny »

Je schrijft dat je vriendin de 24ste aan komt in Singapore. Komt ze vanuit Nederland? Ben jij dan ook in Singapore?

Als ik haar was, zou ik eerst in de buurt van Singapore blijven om daar een paar dagen te acclimatiseren. Zeker wanneer je nog niet vaak in Azie geweest bent, dan zijn die eerste dagen toch wel erg vol indrukken en erg vermoeiend. Dus waarom meteen een heel stuk gaan reizen, omdat het toevallig kerst is?

Ik heb kerst ooit op Bali gevierd, maar dat was niet meer dan een aantal mensen die samen naar de kerk gingen. (Ik ben niet meegeweest.) De mis was op kerstavond al, dwz 24 december, dus het zal jullie niet lukken om op tijd te zijn vanuit Singapore. Ook in de hotels e.d. wordt er met name de 24ste gevierd. De 25ste is er ook nog het een en ander te doen, maar de 26ste is in alle Aziatische landen gewoon een werkdag. (Ook het fenomeen 2de paasdag en 2de pinksterdag is iets typisch Nederlands.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Re: Kerst + nieuwjaar in Singapore/Maleisie/Indonesie

Bericht door Nanneke »

Mijn Kerst 2008 was in Maleisie. Zoals Jenny al aangeeft, vieren ze dat alleen op de 25ste. De 26ste is een gewone dag zoals alle anderen. Zelf zijn wij naar een Engelstalige mis geweest op de 24ste. Daar hing het echt met de benen buiten en was het een mix van locals, toeristen, mensen in sari's. Heel mooi om te zien. En qua versieringen moet je op demeeste plaatsen echt zoeken naar iets dat met Kerst te maken heeft.
Plaats reactie