4x4 huren in Mongolië

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
samgeusens
Reiziger

4x4 huren in Mongolië

Bericht door samgeusens »

Beste mensen,

Ik wil samen met een vriend van mij een 4x4 huren om 4 á 5 dagen vanuit Ulaan Bator de omgeving te verkennen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of nog tips hebben?

We zitten te denken aan de Mazda Proseed zoals op deze website: http://www.drivemongolia.com/vehicles

Ik hoor graag van jullie.
Jenny
Reisexpert

Re: 4x4 huren in Mongolië

Bericht door Jenny »

Ik heb ervaring met een 4x4 trip in Mongolië, en dat was met gids/driver.

Zijn jullie goede rijders? Wij hadden vaak lekker banden, en bij een regenbui liep meteen alles onder en moest je rijden door de ‘rivier’. We kwamen vast te zitten, maar met hulp van planken en locals kwamen we ook weer los.

Ik zou zelf niet willen rijden. Tenzij je je route heel erg aanpast, maar dan mis je de mooiste plekjes....
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Kims
Reisexpert

Re: 4x4 huren in Mongolië

Bericht door Kims »

Hi,

Huur inderdaad alleen een 4WD met driver en eventueel gids. Zij kunnen je naar de mooiste plekken brengen en kennen de (zand)wegen. Het is absoluut af te raden om zelf te rijden. Het zal duurder zijn en de wegen buiten Ulaanbatar zijn zandwegen zonder borden etc. Ik ben een ervaren 4WD-er en zou niet zelf rijden in Mongolie. Je mist dan ook een cultureel deel en onze driver bracht ons naar plekken die we zelf nooit zouden hebben kunnen vinden. Er zijn veel bedrijfjes waar je een 4WD (soft or hard) kan huren met bestuurder.

Het reizen is erg intens en langzaam, hou daar rekening mee met je planning.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie