NP fees betalen of niet?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Leha

NP fees betalen of niet?

Bericht door Leha »

Heela... Ik heb een vraag. Ik zit momenteel in Sydney en ga binnenkort met de camper richting National parks in NSW en verder trekken... Nu lees ik dat je park passen moet kopen voordat je de NP's bezoekt in Australia en dat per state verschillend. Klopt het dat je deze park passes moet aankopen op voorhand? En waar zou dat moeten dan?
Alvast bedankt! ;)
Kims
Reisexpert

Re: NP fees betalen of niet?

Bericht door Kims »

Hi,

Het verschilt inderdaad per staat. In Western Australia, moet je bijvoorbeeld toegang betalen voor de meeste national parks bovenop eventuele kampeerkosten. Dit is iets van $11 per keer, maar je kan ook een national park pass kopen voor kortere tijd (6-8 weken?) of een jaar. Ligt er dus aan hoeveel parken je wil bezoeken en of het dan scheelt om zo'n pass aan te schaffen. Je ook per keer ter plekke betalen. In Queensland en Zuid- Australië moet je alles via het internet boeken vantevoren. Er zijn ook veel parken gratis, maar kamperen kost overal geld. Soms zijn er rangers die het geld binnenhalen, soms kun je het geld zelf in een envelopje doen in een "honesty box".

En zo verschilt het enorm per staat. Onderweg zul je wel zien hoe het geregeld moet worden. Ook de Wikicamps app geeft vaak duidelijk aan wat je waar moet doen.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie