Stop tussen Port Elizabeth en Durban

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Lizz94

Stop tussen Port Elizabeth en Durban

Bericht door Lizz94 »

Hallo allemaal,

In de maanden oktober en november reizen wij van Kaapstad naar Johannesburg.
Het grootste deel van de reis is vastgelegd en de accommodaties zijn geboekt.

Wij reizen met de Bazbus, Port Elizabeth en Durban zijn beide verplichte stops om te overnachten. Aangezien het van Port Elizabeth naar Durban nog een hele rit is zijn we van plan om 1 of 2 tussenstops te doen, we hebben ongeveer 4 dagen tussen Port Elizabeth en Durban. Ik heb begrepen dat het stuk tussen Port Elizabeth en Durban niet zoveel soeps is.

We hebben keuze uit de volgende tussenstops:
- Alexandria
- Port Alfred
- East London
- Chintsa (shuttle eventueel naar Hogsback)
- Mthatha (shuttle eventueel naar Coffee bay / Mdumbi / Bulungula / Port St. Johns / Mpande)
- Kokstad
- Umtentweni
- Umzumbe
- Warner Beach

Wat zijn jullie ervaringen met deze plekken? Welke zijn de moeite waard, en waarom zijn deze de moeite waard?

Wij horen het graag! *O*

Lisa & Lizette
LauraMdumbi

Re: Stop tussen Port Elizabeth en Durban

Bericht door LauraMdumbi »

Hoi,

Een goede locatie hangt heel erg af van je interesses. In de meeste plekken die je aangeeft ben ik geweest. Hier mijn ervaringen.

Alexandria; top plek, heel dicht bij PE. Heerlijk om te wandelen in de zandduinen en de bossen er om heen.
Port Alfred: niet geweest
East London: mooie shopping malls, verder weinig te bieden (wel wat uitgaansmogelijkheden als ik het goed heb maar naar horen zeggen niet geweldig)
Chintsa: leuke plek. Goede backpackers. Mooi strand. Niet mijn favoriete maar een goede optie.
Hogsback: geweldige plek, veel watervallen en opties om te wandelen. Gezellig en knus centrum. Shuttle duurt wel een tijdje en gaat niet elke dag (volgens mij aansluiting op de dagen dat de bazbus uit PE komt maar dat weet ik niet meer zeker) wel een uniek gebied en heel anders dan de rest in deze lijst
Mthatha: no go (gevaarlijk en niks te doen)
Coffee Bay; mooi stukje wildcoast maar erg gericht op toerisme, goede aansluiting met bazbus, veel parties
Mdumbi: jaren gewoond, absolute favoriete. Super mooi strand en lokaal dorp er direct naast. Leuk lokaal restaurantje in het dorp (verwacht geen goede timing en reserveer van te voren). Heerlijk om uit te rusten, over het strand te lopen en het dorp te verkennen. Echt traditioneel nog. Vanaf CoffeeBay shuttle nodig (ga minimaal twee nachten, anders zie je net niks) ook goed om te surfen
Bulungula: ook zeker de moeite waard. Ook gelegen in een mooi gebied
Port St. Johns: wel oke, je kunt er niet zwemmen (ivm haaien)
Mpande; niet geweest maar volgens mij ook prima
Kokstad: alleen door gereden en dat was ook genoeg
Umtentweni: Hier ben je uit de echte transkei, prima strand. Leuke dagtocht naar oribi gorge (de staff was niet opgeleid om toeristen te vertellen waar heen te gaan, later hoorden we meer opties maar moesten toen weg).
Umzumbe: leuk strandje maar verder niet veel te doen, wel excursies te boeken. Ook hier mogelijk een dagtocht naar oribi gorge
Warner Beach: niet bekend mee

Jammer dat je maar vier dagen hebt voor dit gebied want naar mijn mening is het een heel bijzonder gebied met genoeg locaties die een bezoek waard zijn.
Persoonlijke voorkeur is
1: mdumbi
2: hogsback
3: alexandria

groetjes Laura
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Michel1988G is in Port Alfred geweest.. Heb jij nog tips?
Lizz94

Bericht door Lizz94 »

LauraMdumbi schreef: 22 sep 2017 22:21 Hoi,

Een goede locatie hangt heel erg af van je interesses. In de meeste plekken die je aangeeft ben ik geweest. Hier mijn ervaringen.

Alexandria; top plek, heel dicht bij PE. Heerlijk om te wandelen in de zandduinen en de bossen er om heen.
Port Alfred: niet geweest
East London: mooie shopping malls, verder weinig te bieden (wel wat uitgaansmogelijkheden als ik het goed heb maar naar horen zeggen niet geweldig)
Chintsa: leuke plek. Goede backpackers. Mooi strand. Niet mijn favoriete maar een goede optie.
Hogsback: geweldige plek, veel watervallen en opties om te wandelen. Gezellig en knus centrum. Shuttle duurt wel een tijdje en gaat niet elke dag (volgens mij aansluiting op de dagen dat de bazbus uit PE komt maar dat weet ik niet meer zeker) wel een uniek gebied en heel anders dan de rest in deze lijst
Mthatha: no go (gevaarlijk en niks te doen)
Coffee Bay; mooi stukje wildcoast maar erg gericht op toerisme, goede aansluiting met bazbus, veel parties
Mdumbi: jaren gewoond, absolute favoriete. Super mooi strand en lokaal dorp er direct naast. Leuk lokaal restaurantje in het dorp (verwacht geen goede timing en reserveer van te voren). Heerlijk om uit te rusten, over het strand te lopen en het dorp te verkennen. Echt traditioneel nog. Vanaf CoffeeBay shuttle nodig (ga minimaal twee nachten, anders zie je net niks) ook goed om te surfen
Bulungula: ook zeker de moeite waard. Ook gelegen in een mooi gebied
Port St. Johns: wel oke, je kunt er niet zwemmen (ivm haaien)
Mpande; niet geweest maar volgens mij ook prima
Kokstad: alleen door gereden en dat was ook genoeg
Umtentweni: Hier ben je uit de echte transkei, prima strand. Leuke dagtocht naar oribi gorge (de staff was niet opgeleid om toeristen te vertellen waar heen te gaan, later hoorden we meer opties maar moesten toen weg).
Umzumbe: leuk strandje maar verder niet veel te doen, wel excursies te boeken. Ook hier mogelijk een dagtocht naar oribi gorge
Warner Beach: niet bekend mee

Jammer dat je maar vier dagen hebt voor dit gebied want naar mijn mening is het een heel bijzonder gebied met genoeg locaties die een bezoek waard zijn.
Persoonlijke voorkeur is
1: mdumbi
2: hogsback
3: alexandria

groetjes Laura
Super dankjewel voor het uitgebreid delen van jouw ervaringen! Hier hebben wij zeker wat aan gehad, na wat research, nadenken over onze interesses en deze tips hebben we ervoor gekozen om die paar dagen in Hogsback gaan te verblijven!
Plaats reactie