Thailand - Cambodia - Vietnam - Bali

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
pimb

Thailand - Cambodia - Vietnam - Bali

Bericht door pimb »

Hoi!

In November wil ik binnekort een reis plannen, ik ben van plan ongeveer 6-8 weken te gaan en wou mijn plan tot nu toe delen.
Het makkelijkste lijkt mij om op Bangkok heen en terug te vliegen, hier zal mijn reis dus beginnen, vanuit daar wil ik richting Cambodia reizen en dan eventueel langs de kust als dat mogelijk is, ondertussen misschien 1-2 dagen naar Koh Chang (is dit het waard?). Ik reis door Cambodia om uiteindelijk in Ho Chi Minh te komen, zijn er nog dingen in Cambodia die echt de moeite waard zijn om te bezoeken? Welk vervoer zouden jullie aanraden? Vanuit Ho chi minh zou ik een vlucht naar Bali willen pakken en daar ongeveer 7 dagen willen verblijven, tijdens mijn verblijf zou ik ook graag de Gili eilanden bezoeken. Vanuit Bali weer terug naar Ho Chi Minh en vanuit daar verder reizen naar Hanoi. Vanuit Hanoi ga ik een bootcruise maken met overnachting in Halong bay.

Ik weet dat het allemaal nog een beetje chaotisch is maar deze plekken zou ik allemaal heel graag bezoeken, alle tips, aanvulling etc. zijn welkom!
AmberBoxie
Contacteer:

Re: Thailand - Cambodia - Vietnam - Bali

Bericht door AmberBoxie »

Hoi Pimb,

Mooie plannen! En zeker goed te doen in het tijdsbestek dat jij aangeeft. Vervoer in die landen is makkelijk, divers en goedkoop. Boot, trein, bus, vliegtuig, het kan allemaal :) Boek alles zoveel mogelijk op de plek zelf, dan ben je stukken goedkoper uit en niet via één of ander louche boekingskantoortje, daar zijn wij een aantal keer 'opgelicht'. Oke, omgerekend naar euro's gaat het om peanuts, maar toch ;)

Leg niet teveel vast van tevoren, blijf flexibel. Je zult zoveel leuke en interessante mensen tegen komen onderweg, en miss besluit je wel om een stukje samen te reizen, vrijheid blijheid!

HomeStays zijn een mooie manier van overnachten en je helpt er echt de lokale bevolking mee. Zorg goed dat je van tevoren je visums hebt geregeld!

Maar vooral: geniet!!
Plaats reactie