Reizen per camper door Chili
Reizen per camper door Chili
In November - December willen we rondreizen met een camper door Chili. Iemand een idee waar je het beste kunt huren. Ook alle tips voor onderweg zijn welkom. We reizen iets meer dan een maand. Hartelijk dank
Re: Reizen per camper door Chili
Wij hebben hier destijds naar gekeken, maar het huren van een camper was duurder dan een huurauto en op mooie plekjes overnachten. Nu weet ik niet of het jullie vooral om de kampeer ervaring gaat, maar anders zou ik nog eens kijken naar een auto.
Met de camper heb ik geen ervaring, maar met de auto is het goed te doen om overal rond te rijden. Ook het verkeer is allemaal goed geregeld en er is niet zo heel veel verkeer. In de grote steden is het wel drukker en goed opletten wat de beste weg is. Mocht je op één of andere manier een route planner kunnen gebruiken dan is dat erg handig. Op die manier weet je wat meer over de reistijden, en hoef je ook minder te zoeken. Er zijn verschillende apps voor Android en iOS beschikbaar.
Met de camper heb ik geen ervaring, maar met de auto is het goed te doen om overal rond te rijden. Ook het verkeer is allemaal goed geregeld en er is niet zo heel veel verkeer. In de grote steden is het wel drukker en goed opletten wat de beste weg is. Mocht je op één of andere manier een route planner kunnen gebruiken dan is dat erg handig. Op die manier weet je wat meer over de reistijden, en hoef je ook minder te zoeken. Er zijn verschillende apps voor Android en iOS beschikbaar.
Alvast bedankt voor jullie reacties. We hebben ondertussen al heel wat reiservaring, dus dat is echt geen probleem. We zijn echter niet meer zo piepjong. Vorig jaar hebben we half Australië rondgereden met een camper en die ervaring is ons meer dan bevallen. Geen gesleur met valiezen elke avond, een toilet steeds bij de hand, wat voor ons ven groot belang is, Je hoeft ook je reisroute niet tot in de puntjes vooraf te regelen, waardoor het makkelijker is er al eens vanaf te wijken omdat dit je goed uitkomt na een of andere tip die je van de plaatselijke bevolking soms krijgt of door bijzondere omstandigheden, het weer bv. Ook af en toe eens wildkamperen is leuk en helemaal gratis. Het is niet dat het allemaal super de luxe moet zijn, dan kun je beter thuis blijven. We houden best wel van een beetje avontuur en verrassingen. We hadden vorig jaar bijzonder slecht weer, voor de tijd van het jaar, vandaar dat we onze route soms helemaal overhoop moesten gooien, waardoor we dan bepaalde dingen niet hebben gezien, maar er andere ervaringen aan overhielden.
We hebben ondertussen al een prijsofferte gekregen van een camper, maar owee de prijs, dat is zowat het dubbele van wat we vorig jaar betaalden voor ongeveer evenveel dagen in Australië. Je kunt Australië natuurlijk niet vergelijken met Chili, maar het verschil is echt wel bijzonder groot, bovendien is het aanbod campers eerder beperkt en eentje op de kop tikken voor 2 personen is blijkbaar al niet meer mogelijk. Daarom dat we nu toch overwegen op een wagen te huren en te overnachten in een B&B. Hebben jullie dan met een 4X4 gereden of een gewone wagen en waar hebben jullie gehuurd. Of mochten we een wagen met caravan vinden, zou ook leuk zijn.
Die Riksja travel is inderdaad heel interessant, dus dat hou ik zeker in mijn achterhoofd bij de opmaak van onze route. En apps om te reizen zijn er bij de vleet, je moet alleen de goeie weten te vinden. Wij gebruiken in elk geval al sygic travel, heel handig bij het opmaken van een route en als gps, ook het vinden van bezienswaardigheden is een fluitje van een cent.
Dat wil niet zeggen dat alle tips nog eer dan welkom zijn, misschien is iemand anders er dan ook me geholpen.
Met vriendelijke groeten Gilva
We hebben ondertussen al een prijsofferte gekregen van een camper, maar owee de prijs, dat is zowat het dubbele van wat we vorig jaar betaalden voor ongeveer evenveel dagen in Australië. Je kunt Australië natuurlijk niet vergelijken met Chili, maar het verschil is echt wel bijzonder groot, bovendien is het aanbod campers eerder beperkt en eentje op de kop tikken voor 2 personen is blijkbaar al niet meer mogelijk. Daarom dat we nu toch overwegen op een wagen te huren en te overnachten in een B&B. Hebben jullie dan met een 4X4 gereden of een gewone wagen en waar hebben jullie gehuurd. Of mochten we een wagen met caravan vinden, zou ook leuk zijn.
Die Riksja travel is inderdaad heel interessant, dus dat hou ik zeker in mijn achterhoofd bij de opmaak van onze route. En apps om te reizen zijn er bij de vleet, je moet alleen de goeie weten te vinden. Wij gebruiken in elk geval al sygic travel, heel handig bij het opmaken van een route en als gps, ook het vinden van bezienswaardigheden is een fluitje van een cent.
Dat wil niet zeggen dat alle tips nog eer dan welkom zijn, misschien is iemand anders er dan ook me geholpen.
Met vriendelijke groeten Gilva
Wij hebben de auto destijds via @RiksjaTravel geregeld, dit was een normale auto en geen 4x4. Voor het stuk dat wij hebben afgelegd was dat ook niet nodig. Je kunt de auto zien bij de Chili artikelen en dan auto huur. Ook gezien de veiligheid (welke redelijk okay is maar niet vergelijkbaar met Australië) is wild kamperen volgens mij niet echt aan te raden. Het is wat dat betreft een ander land. Je zal je overigens nergens onveilig voelen denk ik, maar toch is Zuid-Amerika niet vergelijkbaar met Australië wat betreft veiligheid.
Kampeerplekken heb daar niet echt gezien, maar misschien dat Riksja daar wat meer van weet. Ik denk dat ondanks dat je geen camper hebt je toch wel redelijk flexibel kunt reizen. Zeker wanneer je onderweg internet hebt.
Kampeerplekken heb daar niet echt gezien, maar misschien dat Riksja daar wat meer van weet. Ik denk dat ondanks dat je geen camper hebt je toch wel redelijk flexibel kunt reizen. Zeker wanneer je onderweg internet hebt.
-
Hi Far2go,
Wat gaaf dat je met een camper door Chili wilt gaan reizen. Nu is het zo dat wij inderdaad geen camperreizen aanbieden, ook omdat we de afwisselende slaapplekken die wij aanbieden juist leuk vinden.
Maar goed, we proeven dat je de keuze al gemaakt hebt. En dat is reizen met een camper.
Dus google even op 'Carretera Austral', want dit is dan wel echt een gave route die je dan kunt afleggen.
Zo ver wij weten zijn er ook kampeerplekken, maar ik zou dit ook even goed checken bij de maatschappij waar je een camper gaat huren. Heel veel plezier met het puzzelen van je reis! Groetjes, Riksja Travel
Wat gaaf dat je met een camper door Chili wilt gaan reizen. Nu is het zo dat wij inderdaad geen camperreizen aanbieden, ook omdat we de afwisselende slaapplekken die wij aanbieden juist leuk vinden.
Maar goed, we proeven dat je de keuze al gemaakt hebt. En dat is reizen met een camper.

Zo ver wij weten zijn er ook kampeerplekken, maar ik zou dit ook even goed checken bij de maatschappij waar je een camper gaat huren. Heel veel plezier met het puzzelen van je reis! Groetjes, Riksja Travel
RiksjaTravel zal in samenwerking met Around the Globe vragen van bezoekers beantwoorden.
Hoi Riksja Travel, bedankt voor jullie reactie. Nee onze keuze is nog niet gemaakt, gewoon omdat we geen keuze hebben. Enerzijds vragen ze zoveel geld voor de huur, anderszijds hebben ze hetgeen we willen niet in voorraad of ze bieden ons datums aan die niet aan onze vraag voldoet. Ik dacht dat het nog altijd de reiziger is die beslist wanneer hij op reis gaat en niet de verhuurder. En jammer genoeg is er in Chili ook weinig keus, blijkbaar staat toerisme daar nog in zijn kinderschoentjes, nu dat heeft ook zijn voordeel natuurlijk. Dus gaan we op zoek naar een andere optie en die zullen we wel vinden. Wie weet komen we bij jullie terecht. Met vriendelijke groeten Gilva
Campers en zuid Amerika is niet een echt goede combinaties. Je komt ze niet vaak tegen in de verhuur en omdat de vraag er ook bijna niet is, zijn de prijzen erg hoog en de datums van verhuur als er een beschikbaar is. Nu is chili wel meer een 'westers' land waar de veiligheid iets beter is als een gemiddeld land in zuid amerika. Maar wild kamperen zou ik je toch niet aanraden.
Ik denk dat je met een auto een heel stuk goedkoper uit bent (en ook tegen wat minder problemen aanloopt qua veilige parkeerplek). Maar als je genoegen neemt met wat minder comfort, dan zijn er opties voor een 4x4 'truck' met camperopbouw beschikbaar. Maar goedkoop zal het niet zijn.
Daarnaast is november/december hoogseizoen en vakantieperiode in chile.
Ik denk dat je met een auto een heel stuk goedkoper uit bent (en ook tegen wat minder problemen aanloopt qua veilige parkeerplek). Maar als je genoegen neemt met wat minder comfort, dan zijn er opties voor een 4x4 'truck' met camperopbouw beschikbaar. Maar goedkoop zal het niet zijn.
Daarnaast is november/december hoogseizoen en vakantieperiode in chile.
Om duidelijk te zijn, met wild kamperen bedoel ik wel niet zomaar op ons eentje te midden in de bush gaan staan, dat zouden wij nooit doen, das wel om problemen vragen. Laat het mij anders formuleren, op een veilige plaats gaan staan waar er geen camping is. Dit gezegd zijnd bedankt voor alle tips. Groetjes Gilva