oud en nieuwjaar in thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Two Fishes
Vakantieganger

oud en nieuwjaar in thailand

Bericht door Two Fishes »

Hoi allemaal,

Misschien is het al vroeg om mee bezig te zijn, maar we hoorden dat je er op tijd bij moet zijn om iets te reserveren. Dus.....

WAAR VIER JE OUD EN NIEUWJAAR IN THAILAND???

We willen geen party met 10.000 mensen........... veel te druk!
We zijn op zoek naar een gezellig feest of kroegje, het hoeft niet "overdone" te zijn.
Liefst natuurlijk in een mooie omgeving, maar dat is het bijna overal daar.

Hebben jullie tips??

Two Fishes
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: oud en nieuwjaar in thailand

Bericht door Tikva »

Om je even uit de droom te helpen westers oud en nieuw in thailand is niet een feest zoals in het westen.

Wij waren alweer in 2007-2008 in bangkok Khoa San Rd, best wel leuk hoor met muziek en mensen op straat. Maar stel je er echt niet te veel van voor. Weinig vuurwerk en zeker geen feesten met 10.000 mensen. Best gezellig hoor maar toch wel suf en dat is dan nog de hoofdstad. Op Khoa San vooral veel westerlingen maar ook wel jonge thai.

Het officiele thaise programma is een mooie speach van de koning bij de grote winkelcentra zoals het MBK met thaise muziek.

Andere optie is bijvoorbeeld Ko Phagnan en de de oud en nieuw party (denk soort full moon party) maar is uiteraard ook weer vooral veel westerlingen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik heb oud en nieuw in 2005-2006 (met Loesopreis) gevierd in BKK, en eigenlijk was er weinig aan... Veel mensen, geen vuurwerk, geen count down, niks.

Van mijn webstite:
Oud en nieuw kwam een beetje onverwacht. Je weet de datum wel (ongeveer), maar vanwege de warmte voelt alles toch anders en minder knus dan 'thuis'. Maar oud en nieuw in BKK was niet wat ik er van verwacht had (voor zover ik al iets verwachtte), het was druk op straat, veel drukker dan normaal, ook een hoop Thai slenterden nu door Khao San Road, iets wat normaal is voorbehouden aan backpackers en ladyboys. En toen was het ineens 12 uur, maar er was geen vuurwerk. Beetje saai dus, ik ben maar op tijd onder de wol (ventilator) gekropen. Zeker toen er een paar kleine relletjes uit begonnen te breken.

Afbeelding

Bij gebrek aan (overgebleven) oliebollen en een nieuwjaarsconcert op TV ben ik maar gaan winkelen, in BKK is elk weekend een grote weekendmarkt, een van de grootste ter wereld. Alles is daar te koop! Van (nep)merkkleding tot gordijnen, van meubels tot levensmiddelen en van electronica tot huisdieren. Moesten ze in Nederland hebben tegen die prijzen, dan kun je je huis nog eens leuk en goedkoop inrichten!!! De dierenafdeling was trouwens wel een beetje zielig, veel knaagdieren werden gedrogeerd zodat ze rustig op hun kooitje bleven zitten en geaaid konden worden. Echt sneu! Ook hadden ze lieve puppies en kleine Wadi's (op zo'n moment mis ik mijn hamstertje...).
bron: http://www.outofasia.nl/set.php?cid=82
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Ik was afgelopen oud en nieuw op Ko Samui en daar was ook niet heel veel van het feest te merken. Wel was er ROND 12 UUR (niet klokslag 12 dus haha) erg mooi vuurwerk. Dit kwam wel echt van de (dure) toeristenhotels en mijn indruk was dat de lokals er erg weinig mee hebben!
Evelien1983
Wereldreiziger

Bericht door Evelien1983 »

Ik heb geen idee hoe ze in december daar oud en nieuw vieren. Maar ik heb wel het Thaise oud&nieuw gevierd daar, en ik kan je zeggen, dat is vele malen leuker dan het lullige vuurwerk kijken en oliebollen eten wat we hier in Nederland doen ;)

Songkran valt ergens halverwege april en is drie dagen lang één groot watergevecht *O* Maargoed, als je in december gaat dan heb je daar niets aan natuurlijk O-)
Two Fishes
Vakantieganger

Bericht door Two Fishes »

Oeiiiii......., wat een reacties!
Wij verwachten echt geen groot feest, maar dit lezende stelt ons toch een beetje teleur.
Misschien toch maar naar het foolmoonparty. Maar we hebben gelezen dat daar wel tot 20.000 man kunnen zijn. Dat is wel weer erg veel! Dat er veel Westerlingen zijn vinden we voor oud en nieuw juist wel oke.

We hebben ook nog de mogelijkheid om onze route te verdraaien zodat we met oud en nieuw of in Indonesie of in Myanmar zitten. Weet daar iemand iets over.......?

Alvast bedankt weer!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

kan me niet voorstellen dat ze er in myanmar een feest van maken en voor Indonesië geldt denk ik hetzelfde verhaal als voor Thailand. Maar als je naar Kuta op Bali gaat zal je voldoende toeristen vinden die ook een feestje zoeken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie