minder dan € 400 naar Managua

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Elrosso
Reisexpert

minder dan € 400 naar Managua

Bericht door Elrosso »

Zojuist voor november een vlucht naar Nicaragua geboekt voor onder de 400 euro. Met Lufthansa / United Airlines. UA is misschien niet de beste maatschappij maar ......... dit kon ik niet laten lopen.

Iemand nog tips voor Nicaragua? Wat we moeten zien en nog niet echt door de toeristen is ontdekt? We gaan een auto huren dus zijn redelijk flexibel.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Erik
Site Admin

Re: minder dan € 400 naar Managua

Bericht door Erik »

@Travelator zit er op dit moment. Misschien heeft zij nog wat tips. Verder zijn er pas wat artikelen gepubliceerd over Nicaragua, weet niet of je die gezien hebt? https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/nicaragua/

Je komt al vrij snel uit bij het "standaard" rondje omdat nu eenmaal de gemakkelijkste manier van reizen is.
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Dank voor de tip.

Wij gaan een auto huren en de eerste dagen hotels. Vervolgens met de tips van hier en in Nicaragua proberen na ruim 2 weken weer in het vliegtuig te zitten. Erg kort maar langer kon helaas niet.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoewel ik zelf met de bus heb gereisd heb ik begrepen dat met de auto rondreizen heel prima te doen is. Het scheelt ook erg in de tijd dat je kwijt bent om dingen te zien.

Met uitzondering van de eilanden zou dit je rondje kunnen zijn: [verwijderd]
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Hé @Elrosso,

Ik heb inderdaad niet echt andere tips dan het standaard rondje, omdat ik zelf nog nauwelijks heb rondgereisd en ook de gebaande paden nog niet heb verlaten. Ik zit zelf al 2,5 maand in León en daarvoor 3 maanden in Managua. Nog weinig van het land zelf gezien haha 0_0
Wel hoor ik van veel mensen dat Rio San Juan erg mooi is. Wij wilden vorig jaar Solentiname bezoeken, maar hadden weinig tijd en vonden het zo lastig om informatie te krijgen dat we het hebben opgegeven.
Verder heb ik begrepen dat Blueflields (nog) niet met de auto te bereiken is, omdat er tussen het laatste stuk van El Rama naar Bluefields nog geen weg loopt. Parkeren in El Rama werd sterk afgeraden, omdat de auto er bij terugkomst waarschijnlijk niet meer, of slechts nog deels, zou staan. (maar dingen worden soms ook overdreven, hè?
Als je de CI wilt bezoeken, kun je misschien beter vliegen (La Costeña) of de bus pakken.
Verder kan ik je niet zo heel veel zinnigs vertellen. Wel zou ik je aanraden, aangezien je een eigen auto hebt, om bijvoorbeeld onbekendere strandjes te bezoeken in plaats van het geijkte SJDS. Ten zuiden van SJ moeten een paar mooie stranden liggen, iets met Coco. De wegen zijn wel vaak slecht, dus als je geen 4x4 hebt, is dat misschien weer een minder idee... : )
Veel plezier! Als ik nog iets bedenk, hoor je me weer...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Elrosso
Reisexpert

Bericht door Elrosso »

Dank voor je reactie. We zullen je tips meenemen en onderzoeken.
Plaats reactie