Erik schreef: ↑03 aug 2017 05:52
Misschien dat ik een klein beetje informatie kan geven over het stukje van Guatemala naar Belize. Dat heb ik namelijk wel afgelegd (komende van Mexico). Voor Guatemala zou ik aanraden alleen overdag te reizen in verband met de veiligheid. Hoewel de situatie verbeterd lijkt ten opzichte van enkele jaren geleden is het samen met Honduras volgens mij één van de onveiligste bestemmingen. Hoewel ik me (zeker overdag) niet echt onveilig heb gevoeld in Guatemala is het als je goed oplet nog wel altijd een dingetje.
In Guatemala is het zeker mogelijk om grote delen met de bus te doen. Ook zijn ze over het algemeen goed afgestemd met elkaar op grensverbindingen. Wat me bijstaat is dat de prijs in relatie tot de afstand niet hoog is.
Hoi Erik, dank voor je reactie!
Ja, veiligheid is ook wel iets waar ik me een pietsie zorgen over maak, al heb ik ook veel mensen gesproken die nooit problemen hebben gehad, zelfs solo-reizende dames...
De kans is groot dat ik hier in Nica wat spullen kan achterlaten, dat scheelt misschien alweer wat. Als ik tegen die tijd weer een telefoon heb, neem ik bijvoorbeeld m'n laptop wellicht niet mee...
Fijn dat de bussen goed te doen zijn. Hier in Nica vind ik het systeem goed werken, al zitten de bussen wel bijna altijd propvol. Vond je de bussen in Guatemala vergelijkbaar? 's Nachts rijden doe ik inderdaad liever niet, vanwege de veiligheid, de vele ongelukken en ook vanwege het feit dat we ook wat willen zien in deze korte tijd, en dat lukt heel goed door het raampje van de bus
Ik kan mij voorstellen dat je Livingstone in Guatemala en Flores + Tikal zou willen doen, wat je met verschillende overstappen moet kunnen halen. Van Flores kun je gemakkelijk naar Belize City met shuttles.
Het zijn wel echt lange reisafstanden, dus je zult wel heel veel in de auto zitten.
Hé Ubi

Ja, ik weet het. Het is ook een beetje gekkenwerk haha
Maar ik ben hier langere tijd en heb alle tijd. Die vriendin die me komt bezoeken vond dit wel een leuk plan, dus ik ga mee in wat zij wil. Het maakt mij niet zo heel veel uit, want ik kom waarschijnlijk nog wel terug op al die plekken...
Ik denk ook dat we niet zozeer voor de toeristische trekpleisters zullen gaan (tenzij die op de route liggen). We hoeven dat allebei niet zo heel nodig en vinden het vooral leuk om een gevoel te krijgen voor een land. Dus als we de "super bijzondere" plekken nooit bereiken, is dat voor ons allebei niet zo'n punt, al is het wel leuk meegenomen natuurlijk

Dank voor je tips, ik ga zeker even kijken of dit haalbaar is!