Thailand Wonen / Nederland Inkomen?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Datsun_240Z

Thailand Wonen / Nederland Inkomen?

Bericht door Datsun_240Z »

Dag allemaal :) !,

Ik wil in de nabije toekomst graag in Thailand gaan wonen ( evt ook werken ;) ), mijn hart licht gewoon bij dit land, het is er heerlijk warm en de mensen zijn over het algemeen een stuk vriendelijker en het is er nog steeds goedkoper. Nu gaat het momenteel met de economie niet echt geweldig in Thailand, en hoop dat ook op vooruitgang in de toekomst, een buitenlander mag er nu nog vrij weinig, en dat vind ik erg jammer! :Y

Ik ben 23, nu zullen de meeste zeggen, werk hier een tijd en kom dan naar Thailand.... Maar ik wil graag in mijn jongere jaren dit land meemaken en er EVT verder blijven wonen, vooralsnog wil ik het eerst een aantal jaren proberen.

Probleem is echter natuurlijk het inkomen :s) ! Ik heb hier lang over zitten nadenken en e-mailen en bellen, ben ook lang bezig geweest met werk zoeken in Thailand. Echter na meerdere expats gesproken te hebben die zich in Thailand bevinden, lijkt het mij beter om mijn inkomen in Nederland te blijven verwerven, waardoor ik prima in Thailand kan leven. Echter wat zou ik hier in Nederland kunnen doen? Ik ben zelf Monteur Werktuigbouwkunde, maar ik heb ook Webdesign aantal jaren gedaan, en ben hier niet vreemd mee. Echter zie ik mijzelf niet hele dagen achter het scherm zitetn, dus webdesign/ict zal het niet worden.

Graag hoorde ik van andere expats e.d ideen wat ik nu het beste kan doen, mogelijke ideen betreft het inkomen }:|
Ik wil graag in het Noorden van Thailand een huis kopen/afbouwen evt. Maar geen heel nieuw huis bouwen. Tips beftreft locaties zijn van harte welkom ^O^ _O_ .

Maar mijn grootste zorg zal inkomen zijn :)

Bedankt voor jullie moeite alvast!

Mvg

Bart. c_/
tijn1980

Re: Thailand Wonen / Nederland Inkomen?

Bericht door tijn1980 »

Je kan via internet werken, webdesign is inderdaad een hele goede mogelijkheid, ook onderhoud, consultancy, advisering, het maakt niet uit waar je je ter wereld bevindt! Gewoon een goede laptop mee, en je kan aan de slag. T is handig als je van te voren natuurlijk al wat contacten hebt.

In Nepal is een Nederlander aan het werk die daar een bedrijf heeft opgezet waar Nepalezen webdesign klussen uitvoeren voor Nederlandse bedrijven, tegen een laag tarief.
Wietz
Reiziger

Bericht door Wietz »

Een vriend van me woont in Chiang Mai met z'n (thaise) vrouw. Leuke stad, naar mijn idee wat leefbaarder dan Bangkok. Hij woont in een buitenwijk, heel rustig, heb je helemaal niet het idee dat je in de stad zit. Momenteel laat hij een huis bouwen in die streek, kga er in februari naartoe, ik kan je dan wat meer info geven!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wanneer je engels goed is en je een heel jaar beschikbaar bent kan je in Thailand ook aan de slag voor een inkomen waar je lokaal prima van kan rondkomen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Datsun_240Z

Wietz schreef:Een vriend van me woont in Chiang Mai met z'n (thaise) vrouw. Leuke stad, naar mijn idee wat leefbaarder dan Bangkok. Hij woont in een buitenwijk, heel rustig, heb je helemaal niet het idee dat je in de stad zit. Momenteel laat hij een huis bouwen in die streek, kga er in februari naartoe, ik kan je dan wat meer info geven!
Oke :) ! Mooie tijd in Februari toegewenst alvast.
Datsun_240Z

bolletjeom schreef:wanneer je engels goed is en je een heel jaar beschikbaar bent kan je in Thailand ook aan de slag voor een inkomen waar je lokaal prima van kan rondkomen.
Leraar engels was nou juist net niet mijn idee. Het gaat mij er juist om een een beter inkomen, en dus goed ervan te kunnen leven in Thailand ;) . Ik ben hiervoor al dik 3/4 jaar bezig geweest met Thaise bedrijven en MultiNationals om werk te vinden, maar tot weinig resultaat. Het is echt belabberd wat je aan feedback terugkrijgt!

@ Tijn ; iets via Internet zou kunnen, wat is me nog niet duidelijk. Webdesign is leuk, maar ik kan niet hele dagen achter die pc zitten! Een soort handel e.d zou bv kunnen, of een bepaalde dienst...
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Je wilt in Thailand wonen, maar diensten aanbieden in Nederland, maar je wilt niet de hele dag achter een computer zitten?

Klinkt tamelijk onmogelijk.... Ben reeel, de meeste klanten willen diegene zien met zie ze in zee gaan. De internet busines is enigszins een uitzondering, maar daarvoor wil je niet werken.

Wanneer je een zakenpartner in Nederland hebt, kun je evt Thaise souveniers en prularia in Nederland verkopen. Maar op het moment dat die partner daar in Nederland aan moet verdienen, en jij in Thailand, dan prijs je jezelf aardig uit de markt. Of je moet zonder Nederlandse partner werken, maar dan ben je iedere keer zoveel kwijt aan verzendkosten dat het ook niet meer rendabel is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

wanneer je als leraar engels aan de slag gaat bij een particuliere school kan je met gemak daar de huur van betalen, een motortje kopen en rijden, lekker buiten de deur eten en 1 keer per jaar naar Nederland vliegen. Het is voor Nederlandse maatstaven geen vermogen wat je verdient maar voor daar wel!
Als je met €25 per dag daar mooi kunt rondkomen waarom zou je dan meer nodig hebben dan €750 per maand ??

en op die manier draag je ook nog wat bij aan het land waar je in woont. leg je contacten en maak je misschien locale vrienden. Mij lijkt het me nogal geisoleerd om op je kamer achter een schermpje te zitten de hele dag alleen maar om heel veel geld binnen te halen
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:Mij lijkt het me nogal geisoleerd om op je kamer achter een schermpje te zitten de hele dag alleen maar om heel veel geld binnen te halen
Cash is King. Je kan toch ook 's avonds en in het weekend erop uit?
bolletjeom
Reisexpert

kijk, er is niets mis met heel veel geld. Maar om in prachtig Thailand nu geisoleerd op je kamer achter een computer te zitten...dat lijkt me ook niet ideaal (hoewel...als er airco is). Ik zou persoonlijk wat meer onderdeel willen uitmaken van het land waarin ik zit.
Ik wilde Datsun alleen maar laten weten dat je van een leraren salaris ter plekke prima kunt leven. Ik heb europeanen ontmoet die dit al jaren doen. Zeker bij de privescholen in de grotere steden kan je leuk verdienen (voor locale begrippen)
neemt niet weg dat je met een europeesch betaald baantje duizend(of meer) euro per maand kunt sparen omdat je het praktisch niet op kunt maken inThailand
Datsun_240Z

Noujah op, alles kan op. Ook luxe kost geld in Thailand, en het is niet meer zo goedkoop als vroeger ;) .
Leraar sluit ik echt uit, dat is niks voor mij. Ik houd op het moment wel een oog op de arbeidsmarkt en internationale bedrijven, in de hoop dat ik hier wat tegenkom.

Ik heb in het verleden als een een website opgezet, een soort consultancy bureau ( bemiddeling ) tussen moderne landen en thailand ( bijv om een bedrijf te vestigen ) dit is niet van de grond gekomen, echter het plan werkte wel. Iets in die richting zal ik het toch moeten zoeken denk ik.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Het lijkt me een beetje kiezen of delen. "Nederlandse" tarieven binnenhalen? Dan zou ik maar wel achter mn laptop gaan zitten. Of wou je diensten aan locals aanbieden tegen NL tarieven ofzo? Veel succes dan 8-) .
Datsun_240Z

Ja, het zal en blijft een gok/stap die je moet wagen. Ben er druk over aan het nadenken en uitpluizen wat ik op kan starten! Het zal zowiezo om een website draaien, dat zal haast moeten lijkt me tegenwoordig :)
Datsun_240Z

Mensen die ook plannen hebben om in het Noorden van Thailand te wonen/evt werken, kom ik graag mee in contact! Ik ben momenteel nog gewoon in Nederland. Mijn e-mail is: bart_hoedemaker@hotmail.com ( ook msn ).
jordi de vries

Qreply

Bericht door jordi de vries »

spaar geld weg in nederland en bouw of koop er apartjementes voor verhuur je bent nog jong en je hebt altijd inkomen,
ik heb dan wel thais paspoort en ben getrouwd met thai maar ben 32 en kom goed rond, vlieg wel 5 a 6 maanden per jaar naar noorwegen om de boel nog extra aan te vullen voro de luxe.
Plaats reactie