Kaapstad - Aankomst en hostels

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Plaats reactie
Lizz94

Kaapstad - Aankomst en hostels

Bericht door Lizz94 »

Hallo Allemaal,

Wij landen om 21:20 op de luchthaven in Kaapstad.
Wij zijn van plan om een hostel te boeken waar ook de bazbus langskomt in Kaapstad centrum.
De vraag is hoe wij van de luchthaven naar het hostel gaan, met een taxi of een shuttleservice?
Daarnaast wordt er aangegeven dat het inchecken in de meeste hostels tot 23:00 uur kan, dit is aan de krappe kant voor ons.

Iemand tips en ervaringen met het boeken van de taxi of shuttleservice en de inchecktijden van de hostels?
Wij zijn dus van plan om te gaan reizen met de bazbus en zo van hostel naar hostel te hoppen.
Het lijkt ons ideaal om zelf te kunnen bepalen hoelang je ergens verblijft, maar dan boeken we vooraf niks vast.
In hoeverre is het verstandig om hostels te boeken vooraf? En dus de reis wel deels wat te organiseren?

Wij horen het graag! *O*

Lisa & Lizette
menasil
Reisexpert

Re: Kaapstad - Aankomst en hostels

Bericht door menasil »

In welke periode ga je naar Zuid-Afrika? In sommige periodes is het drukker dan anders namelijk.

Daarnaast heb ik zelf geen ervaring met hostels in Zuid-Afrika, maar in andere landen probeer ik altijd via het hostel/hotel van te voren na te gaan of je later mag inchecken en of ze je eventueel kunnen ophalen.
Lizz94

Bericht door Lizz94 »

We gaan in de maanden oktober en november!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Lizz94 schreef: 12 jul 2017 09:05 We gaan in de maanden oktober en november!
Dat is richting het hoogseizoen. Dat is in december/januari op het hoogtepunt maar ik merkte vorig jaar dat alles in oktober al vrij snel vol liep. Als je dingen perse wil zien dan zou ik daar wel wat vastleggen of kijken hoeveel keuze je hebt qua accommodatie. Als je maar weinig keuze hebt dan is vastleggen sowieso handig.
Lizz94

Bericht door Lizz94 »

menasil schreef: 15 jul 2017 10:19
Lizz94 schreef: 12 jul 2017 09:05 We gaan in de maanden oktober en november!
Dat is richting het hoogseizoen. Dat is in december/januari op het hoogtepunt maar ik merkte vorig jaar dat alles in oktober al vrij snel vol liep. Als je dingen perse wil zien dan zou ik daar wel wat vastleggen of kijken hoeveel keuze je hebt qua accommodatie. Als je maar weinig keuze hebt dan is vastleggen sowieso handig.
Hmm dat is wel jammer, het mooie aan de bazbus is dat je van hostel naar hostel gaat wanneer je dat maar wil en dat je zolang over de route mag doen als je wil. Maar het is dus ook verstandig om hostels van te voren vast te leggen en te boeken?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat is ook een beetje onze ervaring. Hoe eerder je vast legt hoe groter de kans om op de plekjes terecht te komen waar je graag wilt verblijven tegen de beste tarieven. Je zou een aantal plekjes kunnen aanschrijven en kijken hoe zij hier over denken want wij hebben niet (altijd) in hostels verbleven.

Ik weet niet hoe lang je in Zuid-Afrika wilt verblijven, maar als het voor een vakantie is van zeg max 4 weken dan is een goede planning eigenlijk wel handig / noodzakelijk om zo veel mogelijk uit je reis te halen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

In Kaapstad zal het niet zo'n probleem zijn maar als dat je aankomst plek is dan wil je natuurlijk wel al accommodatie.
Het is maar net of je de tijd hebt om een flexibele planning aan te houden en of je kan afwachten of je plek hebt in een volgende plaats of niet. Wat Erik ook aangeeft; in vier weken van Kaapstad-Johannesburg vraagt dus best wel wat planning want de afstanden zijn lang!

Baz Bus zegt zelf op hun website Should I book my accommodation in advance?

Most people prefer to play it by ear and book hostels as they go along. During the busy summer season some places do get full and we do recommend booking a few days in advance, especially for double rooms.
. Ik denk dat je voor oktober nog wel kunt "gokken" maar dat het in en later in november al stuk lastiger is. Volgens mij moet je bij Baz Buz toch al aangeven van te voren of / welke bus je neemt of mag je aankloppen bij de bus op het moment dat ie vertrekt? Bij de Drakensbergen hebben ze bv maar weinig accommodatie en dat zou ik zelf dan wel boeken als je dat graag wil zien.
Lizz94

Bericht door Lizz94 »

Bedankt voor jullie reacties! We hebben inmiddels bijna de hele reis vastgelegd en accommodaties geboekt. Je ziet inderdaad dat bepaalde accommodaties nu vol beginnen te lopen... Goed dat we jullie advies hebben gevolgd, en ook de Bazbus adviseerde vooraf te boeken. Best een klus om vast te leggen en te bedenken hoelang je per plek wilt blijven.
AnnemiekeinZA
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door AnnemiekeinZA »

Het is zo wie zo verstandig en aan te raden om de hostel te boeken van te voren, als je met de Bazz bus reist. deze zitten snel vol.

Het het hoogseizoen is van 8 december t/m 8 januari, dan hebben de Zuid Afrikaners vakanties (Zomer.school vakantie!) maar die reizen niet met de Bazz bus en zitten niet in hostel hoor. Alleen de kusten zijn en de parken zijn dan overvol.

blijf gemiddeld 2 a 3 dagen op 1 pek, anders kan je niets bezoeken en zien.
Groet uit Zuid Afrika, Annemieke

https://reizenzuidafrica.eu
Plaats reactie