Colombia: drie weken reizen. Tips gevraagd :)

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
mc

Colombia: drie weken reizen. Tips gevraagd :)

Bericht door mc »

Hoi allen,

Begin september vertrekken wij voor drie weken naar Colombia. Zouden jullie kunnen laten weten of onderstaand schema realistisch is? We willen met het openbaar vervoer gaan reizen en staan zeker open voor tips en adviezen. Ook als er zaken tussen staan die we volgens jullie beter kunnen overslaan: laat het gerust weten. Ontzettend bedankt alvast!! :) Tim & Manon

Dag 1: aankomst in Bogota
Dag 2: Bogota (bike-tour)
6 uur reizen
Dag 3: Tatacoa woestijn
Dag 4: Tatacoa woestijn
7 uur reizen
Dag 5: Armenia (koffiestreek)
Dag 6: Armenia (koffiestreek)
1 uur reizen
Dag 7: Salento/Ville de Cocora (palmbomen)
6 uur reizen
Dag 8: Medellin
Dag 9: Medellin
Dag 10: Guatape
Dag 11: In de ochtend vliegen naar Santa Marta
1,5 uur reizen
Dag 12: Tayrona National Park
Dag 13: Tayrona National Park
Dag 14: Terug naar Santa Marta
Dag 15: Ciudad Perdida
Dag 16: Ciudad Perdida
Dag 17: Ciudad Perdida
Dag 18: Ciudad Perdida
4 uur reizen
Dag 19: Cartagena
Dag 20: Cartagena
Dag 21: vertrek naar Nederland
ubiytsa
Reisexpert

Re: Colombia: drie weken reizen. Tips gevraagd :)

Bericht door ubiytsa »

Ik zou verblijven in Salento i.p.v. Armenia. Dat is ook de koffiestreek en hoef je minder te reizen.
Bogota 1 dag na het vliegen, ik verwacht dat je dan moe bent. Dus misschien beter nog een dagje chillen in Bogota.

Tatacoa is mooi (maar ook heel klein) en ik weet niet of ik de omweg daarvoor zou maken. Je kunt misschien beter een uitstapje maken naar het zoutkathedraal van Zipaquira en verder wat rustiger aan doen.

Kortom, bouw wat rust in het schema ;)
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
mc

Bericht door mc »

Bedankt voor je reactie, we zullen hier zeker rekening mee gaan houden. Weet je ook of het verstandig is om van tevoren excursies te boeken, zoals de trek naar Ciudad Perdida of de fietstocht in Bogota. Zo ja, hoe ver van tevoren? :)
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

mc schreef: 20 jun 2017 19:14 Bedankt voor je reactie, we zullen hier zeker rekening mee gaan houden. Weet je ook of het verstandig is om van tevoren excursies te boeken, zoals de trek naar Ciudad Perdida of de fietstocht in Bogota. Zo ja, hoe ver van tevoren? :)
Hoewel je in principe gewoon daar kunt regelen, zou ik dit omwille van jullie tijd toch afraden. En als je al weet wanneer je wilt al helemaal. Ik heb een reisbureau en kan je helpen met een partner in Colombia die deze tocht aanbiedt. De fietstocht kun je daar gewoon aan meedoen. Mocht je interesse hebben in Ciudad Perdida, stuur gerust een PM.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik neem aan dat je de reistijden van uit de LP hebt of gecheckt hebt via de busmaatschappij. Maar ik zie geen echte reisdagen of tijd voor reizen. Daarnaast zijn de tijden die je denkt te reizen wel erg optimistisch. Dit haal je alleen als alles mee zit en je bijvoorbeeld niet achter een vrachtauto o.i.d vast zit. Ook zijn de routes Bogota-Neiva en Neiva-Armenia niet de routes waarop veel grote busmaatschappijen reizen. Dit kan betekenen dat je met kleinere of goedkopere busmaatschappijen moet reizen die vaker stoppen.

Als je naar Salento gaat om de trail te wandelen in de Valle de Cocora, dan moet je er rekening mee houden dat de Willy's het vaakst 's ochtends vroeg gaan. Later op de dag is het lastiger om te gaan en moeilijker om terug te komen. Als je alleen voor de palmbomen gaat, dan kan het wel. Maar de trail is grappig om te lopen en erg makkelijk. Slapen op een 'verbouwde' finca in Armenia is wel erg leuk en gezellig.

Ik zelf zou de hike naar Ciudad Perida en Tayrona Park omwisselen. En het is vrij makkelijk om de hike te regelen in Santa Marta en als je in Taganga verblijft, dan kun je zo van de ene naar de andere operator wandelen. Of als je in je hostel aankomt, dan kunnen zij het ook direct regelen. De prijs is overal hetzelfde en er is over het algemeen altijd wel plek.

Ik neem aan dat je met KLM vliegt, hou er wel rekening mee dat ze aankomen in de namiddag. Gezien het feit dat Bogota op hoogte ligt, zul je wel ff moeten wennen.
Plaats reactie