Kleding voorschriften Amazonegebied Rurrenabaque

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
IrisdeJP

Kleding voorschriften Amazonegebied Rurrenabaque

Bericht door IrisdeJP »

Goedemorgen,

Mijn vriend en ik vertrekken over 2 weken voor een rondreis naar Peru en Bolivia. Een erg actieve reis en we moeten goed nadenken over kleding i.v.m. de wisselende temperaturen. Voor de Machu Picchu en de Zoutvlakte hebben we vooral nagedacht om laagjes kleding mee te nemen. Maar wat te doen met kleding voor het Amazonegebied in Bolivia?

Wie heeft er ervaring met een jungle tour in het Maldidi park en wat voor kleding raad je aan te dragen? Alle tips zijn welkom!
Juudje

Re: Kleding voorschriften Amazonegebied Rurrenabaque

Bericht door Juudje »

Hoi Iris,

leuk dat je naar Bolivia en Peru gaat! Wordt een topreis! Ik heb ook een jungletocht gedaan in Bolivia vorig jaar april, maar niet in dat park. Wat ik je wel kan aanraden is lange broek en lange mouwen! Wij hadden heel veel muggen en ondanks deet kwamen ze nog naar je toe. Dus om niet helemaal lek geprikt te worden zou ik dat doen. Voor nachts onder de klamboe heb je wel iets luchtigs nodig!

Goede reis en veel plezier!

groetjes Judith
ubiytsa
Reisexpert

Re: Kleding voorschriften Amazonegebied Rurrenabaque

Bericht door ubiytsa »

In de Braziliaanse en Venezolaanse Amazone droeg ik beide een lange broek en t-shirt. Ze prikken overigens gewoon door het t-shirt heen, maar belangrijker nog is dat je dikke sokken draagt. Ik had het meeste last van steekvliegen bij mijn enkels en dikke sokken hielpen daar goed bij.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie