Wat is de beste tijd om te reizen in Sri Lanka?

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Maudio

Sri Lanka in September (weer en surfen)

Bericht door Maudio »

Hallo,

Wij willen in september 2 weken naar Sri Lanka gaan. Nu las ik dat het dan Yala is, de zuidwestelijke monsoon. Weten jullie hoeveel regen er dan valt; is dit de hele dag of alleen af en toe een korte hevige bui? Ik heb geen zin om er helemaal heen te gaan om dan grotendeels in de regen te zitten. Ik begrijp dat de Oostkust dan wel lekker is en goed om te surfen, maar naar Arugam Bay vanuit Colombo duurt 10 uur; dus ik weet niet of wij in 2 weken zo vet komen als we het een beetje relaxed willen houden.
Kan iemand mij daarom vertellen hoe het weer aan de zuiskust ongeveer zal zijn? En is hier helemaal niet te surfen dan of nog wel redelijk voor beginners?

Ik hoor het graag!
Dank en groetjes, Maud
Erik
Site Admin

Re: Sri Lanka in September (weer en surfen)

Bericht door Erik »

JE weet nooit hoeveel regen er valt, weer laat zich steeds slechter voorspellen.

Maar heb even in een reisgidsje gekeken en daar staat voor Oost-Sri Lanka (Batticaloa) 32 graden en 64 mm regen. In West Sri Lanka staat in dezelfde maand 30 graden en 158 mm regen.

Keuze lijkt me dan snel genoeg gemaakt :)
EvelienvD

Sri Lanka in November/December

Bericht door EvelienvD »

Hi all,

Het plan is om November/December 2014 een mooie reis in Sri Lanka te maken. Ben benieuwd of dit een goed seizoen is en welke dingen we ab-so-luut niet mogen missen?

Alvast bedankt!

Groet,

Evelien
Erik
Site Admin

Re: Sri Lanka in November/December

Bericht door Erik »

Er zijn de afgelopen tijd flink wat artikelen online gekomen over Sri-Lanka. Misschien dat je daar nog wat tussen kunt vinden: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/sri-lanka/
Chantal1981
Reiziger

Bericht door Chantal1981 »

November en december zijn voor het midden en zuiden prima, in het noorden en aan de oostkust is het dan moesson. Het zal niet de hele dag regenen, dus je kunt hier rekening mee houden.

Wat je niet mag missen hangt af van waar je in geïnteresseerd bent. Voor geschiedenis en cultuur mag je (één van de) koningssteden Anuradhapura, Polonnaruwa en Sigiriya niet missen. Ook Kandy en omgeving is qua cultuur interessant. Het midden en zuiden zijn ook qua natuur mooi, met theeplantages, natuurparken waar je luipaarden en vogels kunt zien en mooie stranden. Wat je wat mij betreft zeker niet mag missen in een rit met de trein door het heuvelland tussen de theevelden door. Kies tweede of derde klas zodat je tussen de locals zit en vergeet vooral niet de snacks te proeven die in de trein verkocht worden.
Vanaf juli 2012 een jaar op wereldreis.
MartinN

Bericht door MartinN »

Hi Evelien,

Heb je al een beslissing genomen of je in november/december naar Sri Lanka gaat? Ik wil in precies dezelfde periode gaan, maar na wat uitzoekwerk mbt het weer twijfel ik toch nog een beetje of ik niet beter een paar maanden kan wachten (tot februari)....

Benieuwd wat jij gaat doen.

Groeten,
Martin
EvelienvD

Bericht door EvelienvD »

Hoi Martin,

Wij gaan uiteindelijk van 15 november t/m 7 december. De regen zal dan vooral aan de oostkust vallen en onze route zal gaan via Colombo - Negombo - Anuradhapura - Sirigya - Kandy - Nuwara Eliya - Ella - Tangalle - Dikwella - Galle en weer terug naar Colombo!
MartinN

Bericht door MartinN »

Dan komen we elkaar misschien nog wel tegen, want ik zit te kijken naar dezelfde weken ;)

Veel plezier in ieder geval!
EvelienvD

Bericht door EvelienvD »

Haha grappig! Veel plezier met de voorpret!
Mateusz1992
Vakantieganger

Sri lanka in februari

Bericht door Mateusz1992 »

Hallo allemaal ,

Volgende week ben ik van plan om vliegtickets te boeken samen met mijn vriendin naar Colombo.
Hebben jullie leuke tips, ideeën ? Wat overnachting betreft , ben van plan om allen de eerste 2 nachten te boeken . Ik wil van alles zien en om de 2 dagen een nieuwe bestemmingsplek bezoeken. Is het toch verstandig om in februari van te voren overnachting boeken ?

bedankt alvast ,
JoKi
Vakantieganger

Re: Sri lanka in februari

Bericht door JoKi »

Hey Mateusz1992,

Wij vertrekken ook binnenkort naar Sri Lanka, dus veel ervaring in dat land hebben wij ook nog niet.
Maar wij hebben de eerste nachten bij Randi Homestay in Negombo geboekt. Dit is dichter bij de luchthaven dan Colombo.
Qua reviews en score ziet er dit mij een goede optie uit.

Veel succes en get lost ;)
Mateusz1992
Vakantieganger

Oke ;) Wanner gaan jullie en voor hoelang ? Ik heb ergens gelezen dat het verstandiger is om dollars mee te nemen ? Ik ben vorig jaar in Thailand geweest voor 3 weken maar als ik reacties van mensen lees dan is natuurlijk Sri lanka niet vergelijkbaar :)
JoKi
Vakantieganger

Bericht door JoKi »

Wij vertrekken 13 januari en hoelang onze reis gaat duren weten we niet. Enkel ticket geboekt.
Over dollars meenemen hebben wij niets gehoord, gewoon rupees afhalen bij aankomst in de luchthaven lijkt me voldoende. Zo gaan wij het toch doen.
Mateusz1992
Vakantieganger

oké :) we gaan voor 3 weken en daarom wil alvast paar dingen plannen om de mooiste plekken te bezoeken.
maandag ga ik vliegtickets boeken en dan kan ik kijken waar we precies naar toe willen. Hopelijk heb je daar ook even tijd :) dan kun je mij natuurlijk wat leuke tips geven !

groetjes,

Mateusz
JoKi
Vakantieganger

Bericht door JoKi »

Zal er zeker rekening mee houden.
Een tip voor tickets; Skyscanner
Daar vinden wij gewoonlijk de goedkoopste tickets.
Plaats reactie