Peking Express wat vind jij ervan?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Peking Express wat vind jij ervan?

Bericht door Erik »

Gisteren pas de gelegenheid gekregen om de eerste aflevering van Peking Express te kijken. Hoewel Vietnam erg mooi in beeld gebracht wordt en het daarmee zeker op een mooie manier onder de aandacht gebracht wordt, vraag ik mij altijd af wat zo'n programma met het beeld van de westerling doet in zo'n programma?

Of erger dat jonge westerlingen denken dat ze op dezelfde manier kunnen reizen waardoor ze voor minder dan 1 euro per dag wat van de wereld kunnen zien. Op het moment zie je steeds meer berichten van backpackers die begpackers zijn geworden en in Azië bedelen om geld om te kunnen reizen.

Een klein beetje de omgekeerde wereld?
zeeppaardje

Re: Peking Express wat vind jij ervan?

Bericht door zeeppaardje »

Ik heb een klein stukje van het programma gezien en toen weer afgezet. Als dit programma in een westers land was en dan bedoel ik met name qua inkomen zou ik het misschien oke vinden. De bevolking die over het algemeen al weinig heeft werd nu van alles gevraagd terwijl de deelnemers in het echt er genoeg geld voor hebben moest het nu allemaal voor niets. Het getuigt van weinig respect in mijn ogen. Pijnlijk om te zien soms. (Misschien oordeel ik te snel maar dit is mijn oordeel na circa 20 minuten een stukje hebben gezien)

Ik zou mij persoonlijk denk ik ook schamen als ik zo moest bedelen bij de bevolking wetend dat zij over het algemeen weinig hebben en dat ik het thuis gewoon goed heb. Van mij mag het programma snel ophouden! ^O^
Michel1988G
Vakantieganger

Bericht door Michel1988G »

Ik kan me wel vinden in wat @zeeppaardje zegt. In het verleden wel gekeken, de eerste twee seizoenen. Nu nog niks gezien. Als het mensen aanzet om meer van de wereld te zien, en de sprong te nemen om ver weg te gaan, is het alleen maar goed, maar reizen zoals in het programma gebeurt is gewoon niet realistisch. Het belangrijkste van reizen is dat je geniet, en daar moet je tijd en budget voor nemen.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik kijk ook naar het programma en ik denk dat je het echt als spel moet zien en niet zozeer als reisprogramma. De meeste deelnemers voelen zich ook ongemakkelijk wanneer zij de locals vragen om een slaapplaats, dit benoemen ze ook. Aan de andere kant is het wel mooi om te zien hoe gastvrij de mensen daar zijn. En veel mensen die een slaapplaats aanbieden hebben het best goed hoor. Ik ben benieuwd hoeveel Nederlanders dat zouden doen, wildvreemden met een complete crew in je huis laten slapen.. Ik denk dan even aan het programma Nu we er toch zijn, met Eddy Zoey :)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie