Kosten maand reizen door Oost-Europa met trein

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
nancje1991

Kosten maand reizen door Oost-Europa met trein

Bericht door nancje1991 »

Hallo,

Wie heeft er enig idee wat het ongeveer gaat kosten om een maand door oost-europa te trekken? Met de trein, in hostels, backbacken, met zijn 2en.

Waarschijnlijk door de volgende landen: Polen, Tsjechie, Slowakije en Hongarije.

We willen vliegen met ryanair naar polen, dit kan ongeveer voor 25 euro, maar terugreis nog geen idee.

Wie kan een indicatie geven die zelf ongeveer hetzelfde gedaan heeft of enig idee heeft. Ook zou ik graag in contact komen met mensen die ongeveer hetzelfde hebben gedaan.

Groetjes Nancy
bolletjeom
Reisexpert

Re: Kosten maand reizen door Oost-Europa met trein

Bericht door bolletjeom »

wij gaven in Polen 46 euro pp uit per dag. Overnachten in een hostel kossten 16,50 per nacht. we hebben 1 uitgebreide maaltijd in een restaurant per dag genomen en verder redelijk zuinig aan gedaan totdat we de theetent met snickertaart ontdekte 8-) Eten per dag 15 euro
we waren een lang weekend dus het gemiddelde werd omhoog gehaald door een trip naar Auswitch en een toer naar Schindlers fabriek
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Ben van de genoemde landen alleen in Polen geweest. 5 dagen om precies te zijn, en ik heb er een kleine 300 euro doorheen gejaagd (exclusief vliegticket). Het kan goedkoper, maar heb ook geen hele extreme dingen gedaan. Paar toertjes naar toeristische dingen, een avond goed bier drinken, maar ook wel aantal keer in hostel gekookt. Maar zelfs de dagen dat ik alles in 't hostel at/dronk en verder geen tripjes deed kwam m'n dagbudget al boven de 30 euro uit (15 euro hostel, 15 euro versnaperingen uit de supermarkt). Maar persoonlijk werd ik er toch een stuk gelukkiger van om ergens in een lunchbarretje overheerlijke carrotcake te eten, dan een zomp droog brood in een hostel. Maar dan ben je wel weer een paar euro duurder uit.

Op basis van mijn ervaring met Polen zou ik voor een maand minstens 1000 euro uittrekken.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb vorig jaar zomer met een interrail ticket een maand door zuid oost europa gereisd, Oostenrijk, Hongarije, Bulgarije, Turkije, Griekenland en Macedonie en was incl interrail ticket ongeveer 1000 euro kwijt. Ik denk ook dat dit ongeveer het bedrag zal zijn wat je ter plekke kwijt zult zijn als je gewoon wilt reizen en niet heeel strak op je budget wil letten..

Er zijn gewoon een paar dingen waar je op moet letten als je uit eten gaat ga dan even uit het hele toeristische gedeelte weg, in Budapest heb je bijvoorbeeld bij Vaci utca veel restaurantjes zitten maar deze zijn super duur als je dan even paar straten uit het toeristische gedeelte loopt heb je leuke en betaalbare restaurantjes..

waarschijnlijk als je zelf al die kant op vliegt zijn losse tickets goedkoper dan een interrailticket, want heb zelf een interrail genomen zodat ik het hele stuk door duitsland ook met de trein kon doen..

verder zou ik er op letten dat het in bijvoorbeeld in Tsjechie soms makkelijker is om met de bus te reizen. daar rijdt de student travel agency met grote gele comfortabele bussen voor een goede prijs tussen de grote steden, deze bussen zijn ook nog comfortabeler en sneller dan de trein.
Plaats reactie