Eerste backpack reis Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
Letsgo

Eerste backpack reis Australie

Bericht door Letsgo »

Hallo,
Ik ben een onervaren backpacker en dit zal voor mij de eerste keer zijn dat ik Australië bezoek. Ik wil minimaal 6 maanden reizen.
Ik twijfel of ik met een georganiseerde groepsreis wil gaan of dat ik er alleen op uit wil. Ik weet dat een groepsreis goed kan zijn omdat alles voor je uitgestippeld is. Echter houd ik er niet van om gebonden te zijn aan een groep. Je zou maar net geen klik hebben...
Is er een andere mogelijkheid waar je bijvoorbeeld meer vrijheid hebt maar toch onder het toezicht van een organisatie reist?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Rachid
(Ik zag "reisgenoten gezocht" in de rubriek. Handigggg!! je weet maar nooit haha. Wie reist ook alleen maar wilt liever samen met een leuke buddy???)
Thissa

Re: <t>Eerste backpack reis Australie</t>

Bericht door Thissa »

Hallo allemaal!

Over een maand wil ik een reis gaan maken naar Australië voor een jaar.
Ik heb gehoord dat je met een enkeltje misschien het land niet in komt maar ik zou na een aantal maanden werken in Australië door willen reizen naar Azië maar die datum is nog niet precies bekend.
Zou ik in dit geval gewoon een enkletje naar Australië boeken en een enkeltje vanaf Australië naar Azië? En is het dan mogelijk die datum later nog te bepalen?
Michel1988G
Vakantieganger

Bericht door Michel1988G »

Thissa schreef: 17 jul 2017 19:31 Hallo allemaal!

Over een maand wil ik een reis gaan maken naar Australië voor een jaar.
Ik heb gehoord dat je met een enkeltje misschien het land niet in komt maar ik zou na een aantal maanden werken in Australië door willen reizen naar Azië maar die datum is nog niet precies bekend.
Zou ik in dit geval gewoon een enkletje naar Australië boeken en een enkeltje vanaf Australië naar Azië? En is het dan mogelijk die datum later nog te bepalen?
Hi Thissa,

Ik ga in oktober ook naar Australië, en ik heb ook slechts een enkeltje. Mijn neef die zit er nu, en die had ook alleen een enkeltje, en die is zonder problemen binnen gekomen. Ze kunnen vragen naar bewijs dat je in staat bent om je verblijf te betalen en weer weg te gaan, dus dan willen ze zien dat je minimaal AUS$5.000 hebt, ongeveer €3.400.

Als je wel alvast een ticket wilt boeken van AUS naar Azië, dan zul je een flexibel ticket moeten boeken. De meeste tickets die je ziet, zijn de goedkoopste tickets, die je vaak niet kunt veranderen, of tegen hoge kosten. Flexibele tickets kun je makkelijker veranderen, alleen dan moet je het verschil tussen je gekozen vlucht en je nieuwe vlucht bijbetalen, als je nieuwe vlucht duurder is dan je oude.

De kosten en voorwaarden verschillen per maatschappij, dus het is noodzakelijk de ticketvoorwaarden goed te lezen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Het is inderdaad geen probleem om met een enkeltje Australië binnen te komen, mits je bewijs hebt dat je beschikking over $5000 hebt. De info over een enkeltje staat ook in de voorwaarden van je WHV.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie