Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
In mei gaan we met mijn vriendin voor 21 dagen naar Bali en Lombok. De eerste twee nachten hebben we alvast geboekt. Kan iemand mij vertellen of het verstandig is om paar slaapplekken van te voren te reserveren? Ik heb dus begrepen dat Bali best wel toeristisch is in maanden juni tot Augustus maar hoe zit het nou in mei ?
Mei is net buiten het hoogseizoen. Juli t/m augustus zijn de drukste maanden. Ik zou me daarover geen zorgen maken. In ieder geval slim dat je de eerste 2 nachten vooraf geboekt hebt! Het voorkomt veel stress na een lange reis en geeft zekerheid. Ik doe het idem dito.
Voor Bali heb ik alleen bij aankomst altijd geboekt en voor de rest heb ik altijd rondgekeken of ik iets vond wat bij mij het best paste. Daarnaast is er genoeg aanbod. Toen ik daar was, viel mij het op dat veel aanbod niet eens op internet te vinden is. Je moest gewoon rondkijken en luisteren naar wat andere reizigers zeiden. Vaak kan het ook veel schelen m.b.t. de kosten.
Wat ik zelf altijd nog doe is dat ik voor de dag van vertrek (terug naar NL) ook iets vast heb staan. Hoewel ik backpacken geweldig vind, is een slaapplek en bij aankomst en vertrek toch fijn!
Dankjewel voor je reactie Heb je nog wat tips voor mij ? Ik ga natuurlijk nog van alles uitzoeken maar misschien weet je een logische route die we kunnen nemen ? We willen veel zien maar het moet ook niet te chaotisch worden.
Hallo Mateusz,
Je reis data komen nu al aardig dicht bij! Bali heeft een erg toeristisch gedeelte waar toeristen van all over the world samen komen. Maar er zijn ook delen die niet toeristisch zijn en waar je het Balinese leven kan mee maken. Het NW van Bali zeker een aanrader als je dat zoekt. Ook Lombok is toeristisch en ik zou je aanraden het eiland Nusa Lembongan in je programma op te nemen. Dat is dichterbij, scheelt kosten, en is zeker meer vriendelijker dan Lombok.
Neem eens contact op met Dive in Culture op FB. Marianne, een Nederlandse ter plekke, daar kan je heel goed helpen.
Geniet en succes,
Ik verwacht niet dat je tegen problemen aan zal lopen wat betreft overnachtingen. Sites als Hostelworld, hostelbookers en booking.com hebben altijd wel plek vrij. Bali is vrij toeristisch dus aan goede hostels en hotels geen gebrek.
Zelf ben ik vorig jaar midden in het hoogseizoen 2 weken op Bali geweest, de eerste nacht geboekt in Kuta en vanuit daar iedere 2 á 3 nachten op verschillende plaatsen geboekt. Zo hou je alle vrijheid en je zit nergens aan vast!
Bedankt voor jullie reacties Nusa Lembongan slaan we zeker niet over . Dan heb ik nog laatste vraag Bij ggd kreeg ik advies om malariapillen te nemen voor Lombok en Gili maar ik wil eigenlijk die chemische rotzooi niet nemen. Ik las ook dat de laatste jaren geen malaria gevallen meer voorkwamen op gili en lombok ?
Mateusz1992 schreef: ↑20 mar 2017 13:16
Bedankt voor jullie reacties Nusa Lembongan slaan we zeker niet over . Dan heb ik nog laatste vraag Bij ggd kreeg ik advies om malariapillen te nemen voor Lombok en Gili maar ik wil eigenlijk die chemische rotzooi niet nemen. Ik las ook dat de laatste jaren geen malaria gevallen meer voorkwamen op gili en lombok ?
Er komt inderdaad wel malaria voor op Gili en Lombok. Het is inderdaad chemische troep, maar de ziekte is nog veel vervelender;) Echter zijn er veel reizigers die het risico nemen om ze niet in te nemen. Dat is ieder zijn eigen keus. Ik zou zelf het risico niet willen lopen, dus heb het wel gedaan. Bij mij vielen de bijwerkingen gelukkig mee, de eerste dagen wat lichte hoofdpijn. Ik nam ze ook alleen maar in toen ik op die eilanden was, op Bali en Java niet.
p.s.
Nusa Lembongan is gaaf! Tip, huur voor een paar euro een oud vissersbootje met kapitein, zij brengen je naar gave snorkelplekken toe! Ook heb je er de mogelijkheid om met manta's te zwemmen