Lange stopover Xiamen

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Marije
Reisexpert

Lange stopover Xiamen

Bericht door Marije »

Dag allemaal,

Onderweg naar Indonesië hebben wij deze zomer mogelijk 2 keer een lange stopover op het Chinese eilandje Xiamen. Op de heenreis ongeveer van 05:30 tot 18:00 en op de terugreis ongeveer van 05:30 tot 00:00. Is er iemand met ervaring met zo'n stopover en heb je tips? Ik heb iets gelezen over een hop on/hop off bus waarmee je het hele eiland kan bekijken. Is dat wat? Kun je nog ergens op het strand liggen om lekker relaxed de tijd door te komen? En wat kunnen we doen met de bagage? Ik geloof dat ik ergens las dat je dit gewoon van de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken. Zijn er kluizen op het vliegveld?

Of zeggen jullie, vreselijk niet doen, betaal 100 euro meer voor een vlucht zonder stopover op Xiamen?

Alle ervaringen en tips zijn erg welkom!

Marije
Kims
Reisexpert

Re: Lange stopover Xiamen

Bericht door Kims »

Hi,

Ik heb een aantal keren lange stopovers gehad op verschillende plekken en vind het eigenlijk nooit fijn. Over het algemeen ben ik moe door het reizen en door de eventuele jetlag en heb geen zin om een hele dag me te vermaken of door een stad te slepen. De laatste keer in Singapore heb ik een hotel geboekt voor de dag en dat was voor mij de beste beslissing. Ik let er nu echt op geen lange stopovers meer te doen, het is mij een hogere prijs meer dan waard. Maar goed, dit is natuurlijk erg persoonlijk...

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Het ligt er denk ik aan hoe laat je de stopover hebt. Ik zelf zou van zo'n stopover niet blij worden als ik geen of nauwelijks nachtrust heb gehad. Ik heb een keer een stopover gedaan in Wenen op weg naar Astana. Op de heenweg kwamen we aan om 22:00 en vertrokken we een dag later om 20:20 of iets in die richting. We konden toen makkelijk een hotelovernachting boeken in Wenen, onze koffers bij hotel laten staan en zijn Wenen gaan verkennen. Voordeel was dat we konden slapen. Op de terugweg hadden we stopover van 6 uur maar we vlogen in de vroege ochtend. Dat was wel vermoeiend maar door de snelle verbinding tussen vliegveld Wenen en het centrum van Wenen was het te doen.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Ik vind het ook niet fijn. Teveel gehaast. Te moe... ik ben geen stopover fan om op die manier nog iets van cultuur mee te pikken. Die beslissing moet jij nemen he. De 100 euro korting voor lange stopover ben je ook wel een deel kwijt he. Verplaatsingskosten. Eten. En al dat heen en weer gereis. Is het een meerwaarde?
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Overigens. Mijn reisbestemming was niet met een directe vlucht te bereiken.
Marije
Reisexpert

Bericht door Marije »

Dankjulliewel voor de reacties. We hebben inderdaad toch besloten een duurder ticket te kopen zonder lange overstap. Afgezien van of Xiamen nou leuk is voor een dag of niet, leek het me toch wel erg veel gedoe en ook nogal vermoeiend. Na wat googlen las ik op andere sites ook nogal wisselende ervaringen met deze airline en het gedoe op het vliegveld bij zo'n lange stopover. Toch maar lekker met Emirates, dus :D
Plaats reactie