Ben je van plan om binnenkort te vertrekken dan zit je goed met deze backpacker informatiesite. Vind hier het backpackers forum met de meeste gestelde vragen wat betreft voorbereidingen, tours en achtergrond informatie
Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Mijn beste vriendin en ik willen dit jaar rond juli of augustus (want ik heb eind augustus en begin september herexamens --' ) ergens naartoe. Eerst dachten we The United States maar is wat duur dus blijven we dit jaar in europa (wij moeten namelijk alles zelf betalen). Ik dacht aan Kroatië en meer bepaald ergens bij The Plitvice Lakes of zoiets in de aard (wil ik toch ooit naartoe). Maar wij zouden graag 2 weken weg zijn en ik dacht voor jongeren van 19j dat 2 weken op 1 zelfde plaats wat saai kan zijn. We hebben ook geen rijbewijs maar willen toch proberen om verschillende dingen te doen ookal is dat maar wandelen of zwemmen ofzo. Maar is wat lastig als je geen auto kan huren..
hebben jullie misschien andere ideeën waar we naartoe zouden kunnen gaan? Wij proberen zo goedkoop mogenlijk. Ik dacht zelf ook aan een trip in Europa in bekende steden of plaatsen maar ik weet niet hoe ik dat goedkoop kan regelen met trein ofzo... . Tips altijd welkom, alvast bedankt !
Je zou er natuurlijk voor kunnen kiezen om een rondreis te maken. Je zoekt een ticket uit naar een bestemming dat zo ver mogelijk weg ligt in Europa en betaalbaar is en reist dan via allerlei korte stukjes weer terug. De hotspots in Kroatië schijnen duur te zijn of in ieder geval niet meer zo goedkoop als het ooit was. Wanneer je wat meer naar het binnenland zou reizen is het wel weer goedkoper. Verder is Oost Europa erg goedkoop en mooi om te bereizen. Kijk eens naar Tallinn, Riga en Vilnius. Ook Polen is een mooie bestemming waar je goedkoop kunt rondreizen @Menasil kan je misschien wat goede tips geven.
Kun je aangeven aan wat voor budget je zit te denken en welke periode precies? Want je hebt misschien nog net een beetje te maken met het hoogseizoen en misschien de bouwvak (weet niet precies wanneer die is dit jaar). Daar zou je het beste omheen kunnen plannen.
Compleet andere optie is om naar Azië te gaan, je ticket is duur maar de rest is goedkoop waardoor je misschien net zo veel uit geeft als in Europa.