Montenegro/Kosovo: tips gevraagd!

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
Deviance

Montenegro/Kosovo: tips gevraagd!

Bericht door Deviance »

Beste mensen,

Ik ben al een tijdje mee aan het lezen op dit forum, maar mijn vragen worden niet voldoende beantwoord. Daarom toch maar het besluit genomen om een account aan te maken (heavy ;)) en een topic aan te maken.

Ik ben van plan om deze zomer een kleine rondreis door Montenegro en Kosovo te maken. Nou ben ik vrij onervaren met het plannen van reizen en het inschatten hoeveel dagen je per plaats nodig hebt, dus ik vraag jullie advies. Dat advies kan gaan over de tijdsduur die ik pak per plaats, of over de te bezoeken dingen.

Vooralsnog heb ik de volgende route (nog niks staat vast).
-Vliegen naar Dubrovnik (Kroatië) om daar de bus naar Kotor (Montenegro) te pakken. (kost 1 dag)
-In Kotor wil ik 1 volle dag blijven. Ik wil vooral het oude stadcentrum verkennen, alsook de oude stadsmuren en het bijbehorende fort.
-De volgende dag wil ik de bus naar Cetinje pakken, om daar 1 dag te verblijven. Daar is de Lovcenberg het doel, samen met het Mausoleum van een of andere belangrijke vent. Ook het feit dat dit de oude hoofdstad van Montenegro is, is wel leuk.
-De dag daarna wil ik de bus naar Podgorica pakken, om daar 2 dagen te verblijven. 1 dag om de stad te verkennen en 1 dag om ?.
-Daarna wil ik de bus richting Prishtinië (Kosovo) pakken, om daar ook 2 dagen te verblijven. 2 dagen om de toeristische attracties te zien en om de stad te leren kennen.
-Vanuit Prishtinië wil ik de bus richting Prizren pakken. Aldaar wil ik 2 dagen vertoeven. Met eigenlijk dezelfde doelen als in Prishtinië. Stad leren kennen en de toeristische attracties zoals forten, moskeën en kastelen afgaan.
-Vanuit Prizren pak ik de bus naar Tirana (Albanië), waar ik 1,5 dag verblijf, in afwachting van mijn vlucht naar Amsterdam. Wat ik in Tirana wil doen weet ik nog niet helemaal zeker, maar de vluchtprijs vanuit deze stad was heel gunstig :).

Schiet maar!

Alvast bedankt!
Jenny
Reisexpert

Re: Montenegro/Kosovo: tips gevraagd!

Bericht door Jenny »

Ik ben in Dubrovnik, Prizren, Pristina en Tirana geweest. Dat waren (delen van) 3 verschillende reizen :)

In Pristina was ik 1,5 dag. Voor de stad zelf meer dan genoeg, wil je naar de kloosters in de omgeving van heb je uiteraard meer tijd nodig.

In Prizren was ik ongeveer een dag. Niet veel, maar op de burcht na is er niet zo veel te doen. (Ik was er mei 2016, je kon bijna nergens in.) Eigenlijk kwam ik toevallig in Prizren terecht, ik ontvluchtte de regen in Valbona.

Tirana is leuk voor 1-2 dagen.

Focus niet alleen op steden, de natuur is prachtig in de regio!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Deviance

Re: Montenegro/Kosovo: tips gevraagd!

Bericht door Deviance »

Jenny schreef:Ik ben in Dubrovnik, Prizren, Pristina en Tirana geweest. Dat waren (delen van) 3 verschillende reizen :)

In Pristina was ik 1,5 dag. Voor de stad zelf meer dan genoeg, wil je naar de kloosters in de omgeving van heb je uiteraard meer tijd nodig.

In Prizren was ik ongeveer een dag. Niet veel, maar op de burcht na is er niet zo veel te doen. (Ik was er mei 2016, je kon bijna nergens in.) Eigenlijk kwam ik toevallig in Prizren terecht, ik ontvluchtte de regen in Valbona.

Tirana is leuk voor 1-2 dagen.

Focus niet alleen op steden, de natuur is prachtig in de regio!
Hoi Jenny,

Bedankt voor je tips! De natuur zal ik zeker meenemen. Dit lijkt me wel mogelijk in een dagtrip vanuit een van de steden. Ik zie een aantal nationale parken liggen dicht in de buurt van oa. Podgorica en Prizren.

Heeft iemand anders nog informatie over het Montenegrijnse deel van de reis? Ervaringen/tips/etc?
Plaats reactie