Alleen reizen Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
PDaan

Alleen reizen Australië

Bericht door PDaan »

YoOo,

Ik ben benieuwd naar mensen die ( net als ik ) een individuele reis gaan maken Down Under. Wat drijft jou, wat is jouw motivatie om er alleen op uit te gaan. Ik lees heelveel groeps verhalen maar niet echt wat je ervan vindt / denkt te gaan vinden als individu.
Goed ik zal wel aftrappen aangezien ik de topic start .. :D
De reden voor mij is om eens te zien hoe het is zoveel mogelijk op jezelf te zijn terug geworpen ipv een geregeld leven als hier.
Het gevoel is pas een klein half jaar gaan kriebelen en heb er vrij snel werk van gemaakt om deze "journey" te realiseren.
Ik heb 3 jaar een relatie dus hoe ga je dat doen .... We zijn samen al naar Amerika geweest en mijn fam. op Java dus vreemd zijn we niet.
Leuk is anders vondt ze maar ze steunt me er wel in - wat ik ook bij haar zou doen. Alles wat ik ook koop of over denk of whate4 deel ik met haar.
Ik vindt het heel erg belangrijk dat we alles samen doen ookal ga ik alleen deze reis maken. Je bent en blijft een eigen individu en je moet elkaar de ruimte geven om te kunnen ontplooien ( en neeh dit is gee bad xcuse om maar alleen weg te kunnen ) als je dat niet doet krijg je later problemen denk ik.
Tweede is fotograferen een hobby van me en ik denk dat ik me lol daar wel op kan maken.
Dat je mede packers tegenkomt is normaal maar ik wil zoveel mogelijk alleen doen, niet gebonden aan mensen die dit niet willen of dat niet zien zitten .... maar doen en laten wat ik leuk vindt. Ik ben van nature iemand die zichzelf makkelijk vermaakt ookal doe ik niets en toch geniet ik.
Eigenlijk is Australië niet eens waar ik "bang" voorben maar Japan .... weinig mensen spreken daar Engels en sjah mij Japans is errrug belabberd ( dat zal wel zo blijven denk ik ) maarrrr heb wel een hoe-en-wat gekregen over Japan 8)
Ik weet wel dat als deze reis bevalt dat ik dan vaker wil packen maar dan wel met me vriendin uiteraard. Luxe hotels is ook niet alles maar avontuur doet je leven denk ik - hoop ik :D
Ben benieuwd wie o wie ..

Lees je laters, Daan
Marijn
Wereldreiziger

Bericht door Marijn »

Heej Daan, ik ga ook alleen maar wel met een groepje weg, waarschijnlijk bij Australian Backpackers, telt dat ook?
Ik zou eerst met een goede vriend van me gaan, maar die gaat (voorlopig) toch maar niet. En ik heb ondertussen gewoon al zoveel gelezen en gepland dat ik zeker weet dat ik weg wil! Ik ga dus alleen omdat er niemand die ik ken ook gaat, en ik weet zeker dat ik me toch wel vermaak. Je ontmoet zo nieuwe mensen en er zitten ook wel voordelen aan. Je zit echt nergens meer aan vast als je alleen gaat.

Ik ben in ieder geval van plan daar juist zoveel mogelijk mensen op te zoeken en te leren kennen. Daarom ga ik ook met zo'n georganiseerd groepje weg, gezellig toch, en ook wel makkelijk hoewel dat niet de belangrijkste reden is.
Ik heb nu trouwens geen vriendin, dat maakt het wel allemaal wat makkelijker, hoewel ik hier evengoed een boel achterlaat...
PDaan

Bericht door PDaan »

Marijn schreef:Ik zou eerst met een goede vriend van me gaan, maar die gaat (voorlopig) toch maar niet.
Vanaf het begin al heb ik eigenlijk niets eens gekeken of er anderen die kant zoiezo op gingen. Niet dat dat gek is als je dat wel doet maar voor mij was dat echt bewust een keuze om alleen maar dan ook echt alleen weg te gaan. Pas nu ga ik me wat meer in verdiepen .. dus dit soort sites lezen en kijken wat anderen te vertellen hebben.
Ik denk dat als ik dit eerder gedaan had er niet voor open had gestaan, ik moet het wel "alleen" doen .. :wink:
Een collega van me was Januari dit jaar al geweest en gaat in November 8 weken weg waaronder 6 in Nieuw Zeeland, heb wel het een en ander verteld aan me maar hij zegt ook dat het voor een ieder anders is dus de ervaring.
Ik leef er wel naar toe ... de kick en de angst zijn een lekkere combinatie om je scherp te houden en er van te kunnen genieten.
anouk

Bericht door anouk »

Heey Daan!

Ik ga ook in mijn uppie 9 maanden op stap aan de andere kant van de wereld. Het was voor mij echt een must om alleen te gaan..
Ten eerste. Als je met één van je beste vrienden zou gaan, heb je de kans dat je ruzie krijgt, want je moet nogal wat beslissingen maken. Het lijkt me niks om ruzie te krijgen aan de andere kant van de wereld. Met andere woorden; je zet dus je vriendschap op spel.

Ook zijn vakanties over het algemeen niet goed voor de relatie. Dus mijn vriend moest ook thuisblijven. Hij vindt het niet leuk, maar hij wilde ook niet mee dus dat was voor mij niet echt dilemma.

Het lijkt me helemaal te gek om een reis te maken die helemaal van jou alleen is. Je zit nergens aan vast en je sluit Nederland helemaal af voor een jaar... Heb er zin in!! 8)
Vrijheid, Blijheid, Gekheid
SabineBo

VET HOR

Bericht door SabineBo »

Ha die Daan,

Vet dat je besluit alleen te gaan!
Ik ben inmiddels al weer vier maanden in Nederland maar ben nu mijn volgende trip alweer aan het plannen. Nieuw-Zeeland en Australië Al vanaf mijn 15e roep ik dat ik de wereld ga ontdekken... in mijn eentje.
Ik ben inmiddels 24 en ik heb nog steeds niet gedaan wat ik al die jaren riep. Dan was ik weer te jong, gebonden aan Nederland vanwege een studie of dan had ik weer een relatie waardoor ik besloot concessies te doen en mijn reis elders te doorbrengen. Van oktober 2003 tot en met juni 2004 heb ik in Borneo, Thailand, Maleisië Cambodja, Laos en Schotland gezeten... Met mijn toenmalige vriend. Een top tijd gehad (uitzonderingen daargelaten), maar niet voor mezelf gekozen maar voor "ons".

Dit jaar heb ik besloten echt eens voor mezelf te kiezen. Nu het nog kan – nu ik nog niet gebonden ben aan een huis, een vaste baan, een hond of wat dan ook. Maar goed, dan zul je ook altijd zien dat je weer opnieuw iemand tegen het lijf aan loopt waar je gruwelijk van gecharmeerd bent. Maar dit keer zet ik door!

En nu jouw vraag ... Waarom en wat trekt je dan zo aan?

Ach ja... je kent het cliché antwoorden (die klaarblijkelijk niet voor niks clichés zijn)…het avontuur.
Als puber leek me alleen reizen al de ultieme uitdaging. Ik zag mezelf- al starend naar het plafond- regelmatig met een grote rugzak een groot backpackershostel binnenlopen, of op die parelwitte stranden lopen waar een surfgod me leerde golfsurfen, of ik zag mezelf werken in een beachbar zodat ik weer centen had om mijn reis weer voort te zetten

Na negen jaar dromen, is het nu echt tijd om het te gaan doen. Ik had me eigenlijk voorgenomen de fotoacedemie te gaan doen in Amsterdam en voorlopig weer even hier te blijven. Toch zegt iets in mij dat ik moet gaan. Dus dat doen we dan maar!!

En jij ook!!!

Geniet ervan en hou je haaks!

Sabine
Gast

Bericht door Gast »

Ik zag er in het begin (paar maanden geleden) wel tegeop om alleen te gaan maar hoe langer ik met het idee rondloop hoe beter het bevalt! Uit iedereen die ik spreek en wat je leest enzo blijkt toch wel dat je daar genoeg mensen ontmoet om leuke dingen mee te doen en verder kun je gewoon lekker je eigen gang gaan!

Veel plezier allemaal in ieder geval! Maar dat zal wel lukken, voor je het weet ben je al onderweg 8)
PDaan

eten!!

Bericht door PDaan »

Ik had van me ouders een bon gekregen voor me verjaarsdag om te gaan eten bij de Australiër.. jawel ROO en Yabbies !!
www.australiandiningandwining.nl en ik moet eerlijk toegeven het was apart ( ook omdat ik niet gewend ben skippy te eten ) maar wel erg lekker. Ze zitten in Alkmaar ( waar ik ook woon ) niet dat ik ze nu zo wil promoten maar ik geloof dat ze de enige zijn in Nederland en dat is toch best bijzonder.

@Sabine; ik ben nu 28 en krijg nu pas een beetje de smaak te pakken dus beter laat dan nooit :lol:

@iedereen; leuk om toch deze reakties te lezen, kan je toch van beide kanten een beetje "proeven".

Lees jullie laters, Daan
Plaats reactie