Kirgizstan, Indonesië, Sri Lanka, Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
kimvanrumste

Kirgizstan, Indonesië, Sri Lanka, Thailand

Bericht door kimvanrumste »

Hallo!

wij zijn voor volgende zomer of paasvakantie op zoek naar een bestemming en dit in Azië.
We willen graag reizen met een kindje van 2 jaar en zijn in twijfel over volgende bestemmingen:
Indonesië, Kirgizstan, Sri Lanka of Thailand.
We hopen hier wat meer informatie te krijgen over de meest geschikte plaats met een kleintje...
Het ligt nog niet vast of we in de paasvakantie gaan of de zomervakantie. Dit hangt een beetje af van de bestemming en het daarbij horende klimaat...
Kirgizstan spreekt ons enorm aan maar we vinden er niet zoveel informatie over en kunnen maar moeilijk inschatten of dit haalbaar is met een kleintje, hoe de leef- en reiskosten daar zijn,...

Groetjes en alvast bedankt voor de informatie!
Erik
Site Admin

Re: Kirgizstan, Indonesië, Sri Lanka, Thailand

Bericht door Erik »

Het lijkt mij dat Indonesië, Sri-Lanka en Thailand allemaal wel te doen zijn met een kleintje. Thailand en Indonesië zeker. Kirgizstan durf ik niet te zeggen. Dit reiskoppel is er nu dus misschien kun je daar nog wat informatie vinden over de bestemming en op basis daarvan beslissen of het ook een bestemming met een kleintje is: http://uncorneredmarket.com/travel/kyrgyzstan/
wim van brink
Wereldreiziger

Re: Kirgizstan, Indonesië, Sri Lanka, Thailand

Bericht door wim van brink »

Kirgizstan is een fantastisch land, maar je moet wel zorgen dat je in de goede tijd van het jaar reist. Het land kent nogal wat stevige bergen, 94% van het land bestaat uit bergen met een gemiddelde hoogte van 2750 meter, die er voor zorgen dat in het late voorjaar, april, mei het nog stevig koud kan zijn. Juni en later is geen probleem. Het landschap is adembenemend. Zeker als alles groen is en de herders weer met hun kudde door de bergen trekken.
Het openbaar vervoer is goed, taxi e.d. goed betaalbaar net als het eten en de hotels. Maar stel niet te hoge eisen. Het land is niet echt op toeristen ingesteld. Het is een voormalige Sovjet staat en dat is te zien.
Of het de meest geschikte bestemming is om met een klein kind te bereizen vraag ik mij af. Onze ervaring, wij reisden met zijn tweeën, is dat er af en toe aardig geïmproviseerd moet worden en of dat met een klein kind te doen is, ik weet het niet.
Indonesië, Sri Lanka en Thailand zijn denk ik geschikter. Wat comfortabeler en beter op toeristen ingesteld.

Groet Wim
Plaats reactie