Overstap missen

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Roosiec

Overstap missen

Bericht door Roosiec »

Hey,

Ik heb een retour ticket gekocht van amstedam naar bogota en van rio naar amsterdam. Ik heb een overstap op frankfurt. Ik vlieg met lufthansa en heb een economy (k) ticket. Ik vlieg eerste kerstdag terug. Dus wil graag in frankfurt opgehaald worden om wat leuks te doen met mij vriend in Duitsland. Is het mogelijk om hier uit te stapen zonder een no-show boeten te krijgen?

Ik heb het al in rio op het vliegveld laten na vragen. Daar zijden ze dat het mogelijk is door online in te checken en dan checken ze mij weer op het vliegveld uit voor de laatste vlucht. Ook moet ik dan mij bagage label naar frankfurt. Ook heb ik het op frankfurt laten na vragen op het vliegveld en zeggen ze dat het niet mogelijk is zonder extra kosten (rond de 4000). Nu vraag ik me af wat het nu is omdat er twee verhalen worden verteld door de vliegtuig maatschappij. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes,
Roos
Elrosso
Reisexpert

Re: Overstap missen

Bericht door Elrosso »

Hier staat denk ik je antwoord: https://ticketspy.nl/travel-tips/ticket ... e-stappen/
Het is afhankelijk hoe lang je overstap tijd is. Minimaal 12 uur tussen aankomst en vertrek op overstap luchthaven.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Roosiec

Bericht door Roosiec »

Ik heb 7 uur tussen de twee vluchten. Dus het is niet mogelijk? Helaas
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Roosiec schreef:Ik heb 7 uur tussen de twee vluchten. Dus het is niet mogelijk? Helaas
Gewoon proberen bij inchecken. Misschien heb je geluk.

Ik heb een keer de trein genomen bij een overstap van een uur of 4. Dat was geen enkel probleem. Als ik had moeten bijbetalen was ik gewoon gaan vliegen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie