Wat is de beste reistijd voor Azië?
Wat is de beste reistijd voor Azië?
Hi!
Ik denk dat ik rond maart/april richting Azië ga en ik lees overal dat dit niet de beste tijd is om te gaan reizen. Ik wil minimaal een half jaar in Azië blijven dus heb echt voldoende tijd. Maar mijn vraag is, is het zonde om tegen die tijd naar Azië te gaan? Regent het bijvoorbeeld de hele dag? Of valt dat mee?
Ik ga alleen reizen dus ik wil wel voldoende mensen tegen komen onderweg en niet iets mis lopen omdat ik in de verkeerde tijd die kant op ben gegaan.
Bedankt!
Ik denk dat ik rond maart/april richting Azië ga en ik lees overal dat dit niet de beste tijd is om te gaan reizen. Ik wil minimaal een half jaar in Azië blijven dus heb echt voldoende tijd. Maar mijn vraag is, is het zonde om tegen die tijd naar Azië te gaan? Regent het bijvoorbeeld de hele dag? Of valt dat mee?
Ik ga alleen reizen dus ik wil wel voldoende mensen tegen komen onderweg en niet iets mis lopen omdat ik in de verkeerde tijd die kant op ben gegaan.
Bedankt!
Re: De beste reistijd
Het kan dan af en toe flink regenen maar nooit de hele dag. Het hangt er ook een beetje vanaf waar in Azië aangezien het nogal een groot continent is 
Wil je in een hangmatje ergens op een tropisch eiland zitten dan zal die periode wat minder geschikt zijn. Maar wanneer je een stad of wat verder het binnenland in trekt is het meestal een maar een bui waar je omheen kunt plannen.

Wil je in een hangmatje ergens op een tropisch eiland zitten dan zal die periode wat minder geschikt zijn. Maar wanneer je een stad of wat verder het binnenland in trekt is het meestal een maar een bui waar je omheen kunt plannen.
Super bedankt! Ik ga er niet heen om bruin te bakken op een tropisch eiland, dus dat moet dan goed komen!Erik schreef:Het kan dan af en toe flink regenen maar nooit de hele dag. Het hangt er ook een beetje vanaf waar in Azië aangezien het nogal een groot continent is
Welke landen en of plekken had je in gedachte?
In het grootste deel van Indonesië en Maleisie begint in maart juist het droge seizoen. In centraal Azië (Iran, Oezbekistan) is het meestal droog, en wordt het dan juist erg warm.
Het is echt niet zo dat het in heel Azië een half jaar alleen maar regent.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Wat wellicht een tip is de Reisplanner van Columbus Magazine (als ik een beetje reclame mag maken). Deze gebruiken wij heel veel om onze reizen te plannen. Kost 12 euro. De beste reistijd wordt door hun ook in de landinformatie benoemd als apart tabblad op hun website. Als dit te veel reclame is dan deze post graag verwijderen.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
Zelf heb ik ook zo'n boekje van ze liggen en gebruik het ook nog wel eens, maar helaas klopt deze steeds vaker niet dan wel. Waarschijnlijk door de klimaatveranderingen. Het geeft in ieder geval een goede indicatie van de maanden wanneer het regent en het droog is.
Nee, daar heb je gelijk in! Ik wil alleen vliegen op Thailand daarna naar Laos, Cambodja, Myanmar, Indonesie, ect.. En ik lees dat dit niet de beste tijd is om naar die landen te gaan. Toch zijn vriendinnen wel in die tijd gegaan en zeggen dat het niet heel erg is, ik vind een regenbui niet erg en ga niet op reis om mooi te zijn en op het strand te liggen.. Alleen zou het aan de andere kant wel jammer vinden als ik een minder leuke reis heb doordat ik daar in die periode ben..Jenny schreef:In het grootste deel van Indonesië en Maleisie begint in maart juist het droge seizoen. In centraal Azië (Iran, Oezbekistan) is het meestal droog, en wordt het dan juist erg warm.