Tips voor Seattle en omgeving Februari 2010
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Tips voor Seattle en omgeving Februari 2010
Hey allemaal,
ik vlieg in februari naar Seattle om daarna meteen door te reizen naar Vancouver in Canada, nu heb ik besloten voordat ik weer terug vlieg naar Nederland nog anderhalve weer in Seattle en omgeving door te brengen, eventueel mss nog een tripje naar Portland..
nu vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben om dingen te bezoeken wat in de winter met openbaar vervoer bereikbaar is! andere tips over acco, leuke cafeetjes en restaurantjes zijn ook welkom!
ik vlieg in februari naar Seattle om daarna meteen door te reizen naar Vancouver in Canada, nu heb ik besloten voordat ik weer terug vlieg naar Nederland nog anderhalve weer in Seattle en omgeving door te brengen, eventueel mss nog een tripje naar Portland..
nu vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben om dingen te bezoeken wat in de winter met openbaar vervoer bereikbaar is! andere tips over acco, leuke cafeetjes en restaurantjes zijn ook welkom!
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Tips voor Seattle en omgeving Februari 2010
Met openbaar vervoer? Pfoe, dat zou ik zo niet durven zeggen, wij hadden een auto tot onze beschikking. Het hele centrum is best met de benenwagen te doen, daarbuiten worden de afstanden al snel vrij groot. Fremont is ook een leuke wijk om wat doorheen te dwalen, met allerlei straatkunst (al hebben wij ook dat voornamelijk vanuit de auto bekeken...).
Je zou met openbaar vervoer ook bij de Boeing Everett Plant moeten kunnen komen, waar je een rondleiding door de fabriek kan krijgen, niet bepaald een geheime tip (het schijnt de grootste toeristische atractie van de staat te zijn...), maar wel iets wat ik van harte kan aanbevelen.
Voor hotel geen tips, wij hadden bewust een hotel vlakbij het vliegveld, ver buiten het centrum genomen. Wat betreft eten, het restaurant in de Space Needle is een aanrader. Zeker niet goedkoop, maar wel erg goed, de Togarashi Crusted Tuna was echt subliem en ook de rest had niks te klagen. Een kaartje voor het uitzichtplatform is inbegrepen, waarmee de hoge prijs alweer deels wordt gecompenseerd, en het uitzicht is prachtig. Reserveren is wel gewenst/noodzakelijk, wij waren er op een donderdagavond, zonder reservering zou de wachttijd toen minimaal 3 uur bedragen.
Nu zijn wij er maar een kleine anderhalve dag geweest, te kort om echt off the beaten track te zijn geweest. Het was nu eenmaal een vakantie naar Canada, alleen was een vlucht naar Seattle veel goedkoper, evenals een huurauto daar. We blijven per slot van rekening toch Nederlanders...
Je zou met openbaar vervoer ook bij de Boeing Everett Plant moeten kunnen komen, waar je een rondleiding door de fabriek kan krijgen, niet bepaald een geheime tip (het schijnt de grootste toeristische atractie van de staat te zijn...), maar wel iets wat ik van harte kan aanbevelen.
Voor hotel geen tips, wij hadden bewust een hotel vlakbij het vliegveld, ver buiten het centrum genomen. Wat betreft eten, het restaurant in de Space Needle is een aanrader. Zeker niet goedkoop, maar wel erg goed, de Togarashi Crusted Tuna was echt subliem en ook de rest had niks te klagen. Een kaartje voor het uitzichtplatform is inbegrepen, waarmee de hoge prijs alweer deels wordt gecompenseerd, en het uitzicht is prachtig. Reserveren is wel gewenst/noodzakelijk, wij waren er op een donderdagavond, zonder reservering zou de wachttijd toen minimaal 3 uur bedragen.
Nu zijn wij er maar een kleine anderhalve dag geweest, te kort om echt off the beaten track te zijn geweest. Het was nu eenmaal een vakantie naar Canada, alleen was een vlucht naar Seattle veel goedkoper, evenals een huurauto daar. We blijven per slot van rekening toch Nederlanders...
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
hehe dat is dezelfde reden waarom ik in Seattle terecht kom, ook de vlucht die veel goedkoper is dan vliegen naar Vancouver, en de eerste week als ik met vriendinnen in Canada zit hebben we als goed is ook auto tot onze beschikking, maar lijkt mij niet verstandig om zelf alleen met een auto in de winter te gaan rondrijden, want is vrij duur alleen en als je dan pech krijgt op een onmogelijke plek is niet handig!
thanks voor de tips had al wat over beiden gelezen, want die van boeing zie je op veel websites voorbij komen, maar dat is dus wel de moeite waard!
thanks voor de tips had al wat over beiden gelezen, want die van boeing zie je op veel websites voorbij komen, maar dat is dus wel de moeite waard!
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
In je eentje zal een auto inderdaad een duur grapje zijn, niet alleen de huur, maar ook parkeren in hartje Seattle is niet goedkoop. En ik werd al een tikje nerveus toen we ergens in the middle of nowhere op Vancouver Island een lekke band kregen, ook al is dat uiteindelijk zonder problemen opgelost. Maar niet iets wat je graag in je uppie meemaakt, en zeker in de winter zijn er wel ernstigere problemen denkbaar.
En wat betreft Boeing, ik heb nu eenmaal een techniek-tic, dan doet zoiets het uiteraard zeker goed. Maar ook zonder zo'n tic moet het volgens mij toch ook wel indrukwekkend overkomen, een fabriekshal waarin een 747 ineens maar een klein ding lijkt. En we hadden ook een geweldige guide, van het type gooi er een muntje in en de anekdotes blijven komen...
En wat betreft Boeing, ik heb nu eenmaal een techniek-tic, dan doet zoiets het uiteraard zeker goed. Maar ook zonder zo'n tic moet het volgens mij toch ook wel indrukwekkend overkomen, een fabriekshal waarin een 747 ineens maar een klein ding lijkt. En we hadden ook een geweldige guide, van het type gooi er een muntje in en de anekdotes blijven komen...
Ik ben er een tijdje voor werk in Seatle geweest. Was in mijn mening niet veel te doen. Maar de Boeing fabriek in Everett is idd een leuk uitje. Ook als je niet zoveel met techniek hebt, is het wel leuk om te zien hoe dat daar gaat.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
Heeft één van jullie ook in een hotel bij het vliegveld van Seattle geslapen en zo ja welk hotel was dat en was het een aanrader?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Wij zaten in Red Roof Inn, op 5 minuten rijden ofzo vanaf het vliegveld, ze zouden ook een airtport shuttle hebben overigens. Niks spectaculairs, het geheel kan wel een opknapbeurtje gebruiken en het personeel was zo ongeveer het meest ongeïnteresseerde wat ik ooit in een hotel ben tegengekomen, maar wel goedkoop, en met ruime en schone kamers. Niet het beste hotel tijdens onze reis, maar ik zou er zo weer opnieuw naar toe gaan.