Reisroute Nicaragua

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Travelator
Reisexpert

Reisroute Nicaragua

Bericht door Travelator »

Hallo allemaal!

Over 10 dagen vlieg ik naar Nicaragua! *O*
Nu vermoed ik (op basis van wat ik allemaal lees over het land) dat ik daar zelf waarschijnlijk vrij lang zal blijven hangen, maar ik vertrek in eerste instantie met een vriendin die slechts 18 dagen de tijd heeft. We komen aan op 13 november om 21:00 en zij vliegt op 2 december in de ochtend weer terug. Ik blijf er dan alleen achter en heb daarna allllllllllle tijd : )
We willen niet al te veel plannen, maar omdat zij zo weinig tijd heeft, zit ik wel even te kijken naar een globale route en wat allemaal haalbaar is.
Zij wil uiteraard in ieder geval graag naar de Corns. Ik plan dat het liefst helemaal aan het einde, zodat ik evt de mogelijkheid heb om daar nog wat langer te blijven (zij zou dan alleen terug kunnen vliegen naar Managua).
Er stonden een aantal dingen op mijn wensenlijstje die in die 18 dagen denk ik zullen afvallen, omdat we gewoon te weinig tijd hebben. Ik kan daar later dan evt nog alleen naartoe gaan.
Zo twijfel ik bijvoorbeeld over Matagalpa en Estelli... Heb die nu niet in onderstaand schema staan. Zou dat wel moeten ipv iets anders? Zijn het must-sees?
Verder willen we eerst naar Léon, omdat een vriend van mij daar woont en het lijkt ons handig om van iemand die het land kent meteen maar even de ins en outs te horen en wat goeie tips te krijgen : )
Ik heb het nu als volgt in m'n hoofd (maar de planning is natuurlijk flexibel):

13 - 14 nov: 1 overnachting in airport hotel Managua omdat we pas om 21:00 aankomen en we waarschijnlijk bij moeten komen van de (lange!) reis.
(of kunnen we beter meteen doorgaan naar Léon? Is dat te doen, zo laat? Ik heb begrepen dat het niet veilig is om zo laat nog onderweg te zijn, klopt dat? En is zo'n tochtje enigszins betaalbaar?)
14 nov Naar Léon
15 nov Leon
16 nov Léon
17 nov Naar Masaya
18 nov Masaya
19 nov Naar Granada
20 nov Granada
21 nov Granada
22 nov Naar Ometepe
23 nov Ometepe
24 nov Ometepe
25 nov Naar San Juan Del Sur
26 nov San Juan Del Sur
27 nov Naar Managua --> Corn Islands
28 nov Corns
29 nov Corns
30 nov Corns
1 dec Reisgenote terug naar Managua, Siem....??

Wat denken jullie hiervan?
Voor mij voelt het allemaal bijzonder gehaast, maar omdat ik na die 18 dagen alle tijd heb en de afstanden niet al te groot zijn en ik dus makkelijk terug kan naar plekken, kan ik er wel mee leven : )
Mist er nog iets? En wat vinden jullie van het aantal dagen per plek?
Feedback is zeer welkom : )

Alvast bedankt!
Groetjes,
Siem

ps. @Sole ? @lisette-van-beek ? :) :Y
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Erik
Site Admin

Re: Reisroute Nicaragua

Bericht door Erik »

Eens kijken waar ik wat vragen kan beantwoorden :)

Ik dacht eerst dat wij niet naar Matagalpa en Estelli geweest zijn maar nu ik de route weer bekijk blijk ik daar wel te zijn geweest. :P
[verwijderd]

De route hierboven is een beetje een "standaard" route voor een 3 weekse vakantie. Ik zal je via een PB even een linkje sturen met meer info. Léon is best een aardige stad. Er zijn ook een aantal activiteiten die je in de buurt kunt zo'n de bekendste is om Volcano boarding.

Managua (al hoe wel bijna niet geweest) vond ik niet zo'n prettige stad. Zelfs op de rondweg rond de stad was het allemaal wat vreemd. We hebben daarom een taxi gehuurd vanuit het hotel dat ons naar Granada en het hotel wilde brengen. Dit was best prettig en nog wel te doen wat de afstand betreft. Helaas ligt het wel net de andere kant op dan dat jullie moeten als ik me niet vergis. Ik zou er zelf voor kiezen om direct vanuit het vliegveld door te reizen naar een leukere / veiligere plek.

Je hebt leuke plekken uitgekozen om te bezoeken. En ook Corn Islands is erg leuk. Je moet wel op tijd je accommodatie reserveren want het kan snel vol zitten. Als je wilt kan ik je een naam doorgeven van iemand die daar woont. Ook je vlucht kun je het beste vooraf vastleggen.

Het aantal dagen per plek kan ik zo snel even niet inschatten. Want jouw manier van reizen en wat je wilt zien is volgens mij heel anders dan mijn reisstijl :)
Je kunt trouwens prima met het OV reizen. Het is veilig, grappig tussen de locals, maar wel best langzaam :) Grote afstanden afleggen in een korte tijd is dus als ik het me goed herinner niet echt haalbaar.
Travelator
Reisexpert

Hoi Erik, dank voor je uitgebreide reactie : )

Ik had jouw post al gezien en ook het schema dat je mij waarschijnlijk in een pb wilde sturen : )

Heb zojuist m'n reisgenote gesproken en we hebben besloten om de plannen om te gooien ivm een suffe reden, namelijk dat bagage vaak kwijt schijnt te raken op vluchten met La Costeña... 8)7
Ik lees overal dat het regelmatig gebeurt dat mensen hun bagage pas een dag later krijgen. Mijn reisgenote moet echter in de ochtend terugvliegen vanuit Managua en als ze dan zonder bagage zit, heeft ze een probleem... Dat risico wil ze niet nemen en liever ook niet een dag eerder de Corns verlaten, dus daarom hebben we nu maar besloten om vanuit Managua direct naar de Corns te vliegen.
Jammer voor mij, want ik had graag wat langer op de Corns willen blijven, dus zal daarvoor dan evt terug moeten...
Heeft iemand ervaring met dit probleem bij La Costeña? Of valt het allemaal wel mee?
Ook zag ik dat je via de site van La Costeña de datum van je terugvlucht al moet aangeven, terwijl ik overal had gelezen dat je die juist open kunt laten. Het leek ons wel fijn om zo flexibel te zijn, dus we maken graag van de "open" optie gebruik. Iemand enig idee hoe dit zit? Als je een retour datum invult, zit je daar dan ook aan vast?

Nogmaals bij voorbaat heeeeeeeeel bedankt voor eventuele reacties!

Groetjes,
Siem

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Bij ons was de bagage in ieder geval netjes aangekomen. Ook wij vlogen na de Corns rechtstreeks naar huis (dezelfde dag). Toen is het goed gegaan. Ik dacht ook dat het een relatief klein vliegtuigje was dus hoe ze het kwijt moeten raken is dan altijd weer een raadsel. Volgens mij is het weer technisch beter om later te gaan. Want voor die tijd kun je nog last hebben van het orkaan seizoen. Om het nog even een beetje ingewikkelder te maken.

Wat ik heb begrepen is dat de vluchten vrij snel vol zitten van en naar Corn Islands. Ik zal je zo even met iemand in contact brengen die je vast verder kan helpen.
Travelator
Reisexpert

Je bent een held, Erik! Dank je!
Ik ga vanavond de maatschappij zelf even aanschrijven... Benieuwd of ze antwoorden haha

hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik heb ook geen problemen met de bagage van en naar de Corn eilanden gehad. Het is wel een klein vliegtuigje dat een tussenstop maakt bij de kust. Het zou kunnen zijn dat ze de bagage daar misschien per vergissing uitladen. En het zou ook zo kunnen zijn dat ze vanwege gewichts limieten de bagage achterlaten. Maar als je van te voren meld dat je een internationale vlucht hebt, dan houden ze er wel rekening mee.

Ik had trouwens geen enkel probleem om op het laatste moment een ticket te kopen. Ging gewoon op de bonnefooi naar het vliegveld en vroeg of ze een vrije plek hadden. Geen enkel probleem, :)
Plaats reactie