Over 10 dagen vlieg ik naar Nicaragua!

Nu vermoed ik (op basis van wat ik allemaal lees over het land) dat ik daar zelf waarschijnlijk vrij lang zal blijven hangen, maar ik vertrek in eerste instantie met een vriendin die slechts 18 dagen de tijd heeft. We komen aan op 13 november om 21:00 en zij vliegt op 2 december in de ochtend weer terug. Ik blijf er dan alleen achter en heb daarna allllllllllle tijd : )
We willen niet al te veel plannen, maar omdat zij zo weinig tijd heeft, zit ik wel even te kijken naar een globale route en wat allemaal haalbaar is.
Zij wil uiteraard in ieder geval graag naar de Corns. Ik plan dat het liefst helemaal aan het einde, zodat ik evt de mogelijkheid heb om daar nog wat langer te blijven (zij zou dan alleen terug kunnen vliegen naar Managua).
Er stonden een aantal dingen op mijn wensenlijstje die in die 18 dagen denk ik zullen afvallen, omdat we gewoon te weinig tijd hebben. Ik kan daar later dan evt nog alleen naartoe gaan.
Zo twijfel ik bijvoorbeeld over Matagalpa en Estelli... Heb die nu niet in onderstaand schema staan. Zou dat wel moeten ipv iets anders? Zijn het must-sees?
Verder willen we eerst naar Léon, omdat een vriend van mij daar woont en het lijkt ons handig om van iemand die het land kent meteen maar even de ins en outs te horen en wat goeie tips te krijgen : )
Ik heb het nu als volgt in m'n hoofd (maar de planning is natuurlijk flexibel):
13 - 14 nov: 1 overnachting in airport hotel Managua omdat we pas om 21:00 aankomen en we waarschijnlijk bij moeten komen van de (lange!) reis.
(of kunnen we beter meteen doorgaan naar Léon? Is dat te doen, zo laat? Ik heb begrepen dat het niet veilig is om zo laat nog onderweg te zijn, klopt dat? En is zo'n tochtje enigszins betaalbaar?)
14 nov Naar Léon
15 nov Leon
16 nov Léon
17 nov Naar Masaya
18 nov Masaya
19 nov Naar Granada
20 nov Granada
21 nov Granada
22 nov Naar Ometepe
23 nov Ometepe
24 nov Ometepe
25 nov Naar San Juan Del Sur
26 nov San Juan Del Sur
27 nov Naar Managua --> Corn Islands
28 nov Corns
29 nov Corns
30 nov Corns
1 dec Reisgenote terug naar Managua, Siem....??
Wat denken jullie hiervan?
Voor mij voelt het allemaal bijzonder gehaast, maar omdat ik na die 18 dagen alle tijd heb en de afstanden niet al te groot zijn en ik dus makkelijk terug kan naar plekken, kan ik er wel mee leven : )
Mist er nog iets? En wat vinden jullie van het aantal dagen per plek?
Feedback is zeer welkom : )
Alvast bedankt!
Groetjes,
Siem
ps. @Sole ? @lisette-van-beek ?