Colombia of Nicaragua?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
Maartje1989

Colombia of Nicaragua?

Bericht door Maartje1989 »

Ha!

Ik ga eind december/januari 3,5 week naar nog nader te bepalen bestemming!
Het word denk ik Colombia of Nicaragua. Heb niet heel veel tijd me in te lezen en wil snel een ticket boeken, dus ben benieuwd wat jullie aan zouden raden.
Ik houd van natuur, zou graag een meerdaagse trekking/tocht doen, verder lekker sfeer proeven in een gezellige stad, maar ook relaxen op het strand en een borreltje/feestje op zijn tijd. Vind het ook erg leuk om gewoon in een lokaal dorpje ergens te genieten van het leven daar. Budget is ook van belang en ik spreek nog geen Spaans, wel druk aan het oefenen met apps en wellicht kan ik starten met een cursus.

Dus, Nicaragua of Colombia? :) Verder nog specifieke tips, bijv voor oud en nieuw? :) Thanks alvast!
Erik
Site Admin

Re: Colombia of Nicaragua?

Bericht door Erik »

Ik ben nooit in Colombia geweest dus daar kan ik niet zo veel over zeggen. Een aantal van je "criteria" voldoen wel aan Nicaragua. Het ligt er ook een beetje aan wat je budget precies is. Dit is de route die wij in ongeveer dezelfde tijd hebben afgelegd: [verwijderd]

De Corn Islands zijn mooie plekken om lekker aan het strand te liggen op een prachtig eiland. Heel Nicaragua is redelijk een budget bestemming. En ook relatief veilig. Er zijn een paar mooie steden zoals Granada. Managua zou ik overslaan want dat heeft niet zo'n goede reputatie. Ik weet niet of je de informatie op https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/nicaragua/ al hebt gevonden?

Misschien dat @Hildo nog wat kan delen over Colombia aangezien hij daar woont.
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Re: Colombia of Nicaragua?

Bericht door hildo »

Alles wat je zoekt kun je in Colombia vinden. voor 3,5 week kun je een groot gedeelte van het land zien, maar ik zou me beperken tot het noorden. Daar zijn de stranden en je kunt de trektocht naar Ciudad Perdida doen. Andere wandeltochten kun je doen in Parque Cocuy, alleen de lange trektocht is niet meer mogelijk, maar er zijn nog genoeg andere (dag)tochten in het park te doen. Het is een redelijk ruig gebied en niet gemakkelijk te bereiken. Dus je hoeft niet bang te zijn dat je overspoeld wordt met toeristen. Andere plekken om te genieten zijn baricharra en de wandeltocht naar guane, Villa de Leiva, Medellin en omgeving, Cartagena, Mompos, Parque Tayrona en nog vele andere plekken.

Het budget voor eten en slapen ligt ongeveer op het zelfde niveau voor Nicaragua en Colombia. Alleen het OV is hier prijziger, maar de afstanden zijjn groter en de bussen hebben een stuk meer comfort. Colombia is een redelijk veilig mits je de normale voorzorgsmaatregels in acht neemt. En het grootste plus punt van colombia zijn de mensen. Je zult nergens in latijns amerika geen vriendelijkere bevolking aan treffen als in Colombia.
Plaats reactie