Wie heeft de gouden route ;-) ?

Stel hier je vragen over Indonesië.
Plaats reactie
lottelise

Wie heeft de gouden route ;-) ?

Bericht door lottelise »

Hallo allemaal!

Graag zou ik een beroep doen op de ervaring van jullie reizen door Indonesië.
Voor de zomer van 2017 ben ik aan het oriënteren op een reis naar Indonesië met mijn vriend.
Er is ongelofelijk veel te vinden op het internet. Ook zijn er een heleboel organisaties die reizen aanbieden. Hierdoor heb ik een verlanglijstje kunnen samenstellen van dingen die we graag willen zien en doen.
Omdat ik verwacht dat we niet snel nog zo'n reis kunnen maken, besef ik wel dat we dus keuzes zullen moeten maken. Voel je vrij om hier dus iets van te zeggen. Voor het reizen in Indonesië hebben we 4 weken. De vluchten heen en terug horen daar niet bij. Cultuur en natuur, het lokale leven ontdekken, actief bezig zijn en een paar dagen ontspannen en surfen op het strand lijkt ons heerlijk.

Verlanglijstje:
bromo vulkaan
borobodur
prambanan
veel onder de locals zijn
drukte vermijden
kookworkshop doen
1 keer met de trein reizen
orang oetangs/apen zien
jungle bezoeken
surfen (ook geschikte plek voor beginnend surfer)
op de fiets/ per scooter het land verkennen
afsluiten op een heerlijk strand

Slapen mag avontuurlijk zijn maar wel op een eigen kamer.
De laatste nachten lijkt het me super om aan het strand te slapen in een romantische accommodatie.
Is er iemand die ons kan helpen een mooie route te bepalen en ook inzicht kan geven qua reiskosten?

Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Jenny
Reisexpert

Re: Wie heeft de gouden route ;-) ?

Bericht door Jenny »

Vliegen naar Medan op Sumatra, dan gelijk door naar Bukit Lawang. Daar kun je een trekking door de jungle maken van 2-3 dagen.

Terug naar Medan en dan vliegen op Yogya, centraal Java. Bezoek de stad, de Borobudur, Prambanan, Dieng.

Reis naar het oosten met een tour, of neem de trein naar Malang. Vanuit hier kun je de Bromo en Ijen bezoeken en door naar Bali.

In het zuiden van Bali kun je surfen. Bij Kuta, Canggu en Uluwatu zijn stekken voor beginners. Vanuit zuid Bali kun je makkelijk naar Nusa Penida, waar je mooie stranden hebt.

Koken kan in Yogya, Amed, Sanur enz.

Dit is de korte samenvatting, op m'n blog staan meer details :)

Je wilt veel eilanden zien in een redelijk korte tijd. Je wilt vooral de grote highlight zien. Op deze route zul je aardig wat toeristen tegenkomen. Hoe langzamer je reist, hoe meer locals.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
lottelise

Re: Wie heeft de gouden route ;-) ?

Bericht door lottelise »

Dank je wel Jenny voor je bericht. Je hebt gelijk wat reistijd betreft en het ontmoeten van locals.
Daar zullen we keuzes moeten maken. Op naar je blog voor je reisverhaal! Leuk!
Plaats reactie