India in de warme maanden!

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
vincentdekolf
Reiziger

India in de warme maanden!

Bericht door vincentdekolf »

Hoi Allemaal,

Vorig jaar heb ik, samen met mijn vriendin, 4 maanden gereisd door Zuid-Oost Azië. Nadat dit zo goed bevallen is willen we nu in maart weer gaan reizen, omdat we tot februari werken. Deze keer willen we graag naar Sri Lanka, India, Nepal en Tibet reizen.

Ons eerste plan was om in Sri Lanka te beginnen en dan vanaf hier omhoog te reizen, om zo de route handig en makkelijk te houden. Dit zou voor ons (grofweg) betekenen dat we in maart in Sri Lanka beginnen, vervolgens in april en mei in India doorbrengen en vanaf juni naar Nepal en Tibet reizen.

We lezen alleen overal dat je India in de maanden april, mei en juni echt moet mijden vanwege de hitte. En dat je Nepal het beste kan mijden vanaf juni in verband met het regenseizoen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het reizen door deze gebieden rondom deze tijden? We hebben er natuurlijk al veel over gelezen op internet, maar zodra je op reis bent, blijkt alles toch een beetje anders te zijn. Daarom horen we graag wat meer ervaringen van mensen die hier ook zijn geweest.

Dus, we zijn op zoek naar mensen die hun ervaringen hier over willen delen, zodat we wat meer inzicht kunnen krijgen in hoe het zal zijn.

Bedankt!!!
ilsy

Re: India in de warme maanden!

Bericht door ilsy »

Hoi Vincent,

Er is mij gevraagd om op je vraag te reageren, maar ik ben bang dat ik je niet echt kan helpen...
Wij zijn in februari/maart 2011 door India gereisd. Destijds was het ontzettend koud in Delhi, rond het vriespunt. Er werden zelfs dekens uitgedeeld op straat!! Dat had ik natuurlijk niet verwacht in India en tijdens onze rondreis door het noorden bleef het ontzettend koud.
Na 2 weken zijn we verder doorgereisd naar het zuiden en werd de temperatuur steeds aangenamer. Met in het uiterste zuiden tropische temperaturen.
Zoals ik al zei, ik ben bang dat ik je niet echt verder kan helpen aangezien wij daar in februari/maart waren
Waar je rekening mee moet houden is dat India een enorm groot land is en daardoor de temperatuur in het noorden en het zuiden veel kan verschillen.
Ik wens jullie veel succes met plannen van jullie reis!!
Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het graag.
Enjoy!!
ubiytsa
Reisexpert

Re: India in de warme maanden!

Bericht door ubiytsa »

Als je niet vies bent van warmte kun je prima in de zomermaanden reizen. In Rajasthan werd het toen ik er was wel dik 45 graden, maar ik heb er ontzettend van genoten.

Je kunt toch ook beginnen in Nepal, zodat je het regenseizoen ontwijkt en vervolgens een detour maakt naar Tibet, trekt naar India en eindigt in Sri Lanka?
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Plaats reactie