Kilimanjaro beklimmen

Stel hier je vragen over het Oostelijke gedeelte van Afrika.
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

Kilimanjaro beklimmen

Bericht door elinehoenderdos »

Hé Hallo

Heeft iemand ervaring met een uitstapje naar Zanzibar?? Ik zit in okt/nov in Moshi Tanzania en wil graag 'even' op en neer naar Zanzibar. Zijn er goedkope vluchten te vinden en goedkope accomodatie, maar toch lekker aan het strand? En waar vind je die het best?
Graag hoor ik of iemand dit wel eens heeft gedaan! dank je wel alvast!

Liefs Eline
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: van Moshi (kilimanjaro) naar Zanzibar

Bericht door Tikva »

Geen ervaring want ik ga zelf pas 23 oktober..

De LP zegt dat als je de bus van 6:30 vanuit Moshi neemt je dan meestal op tijd aankomt in Dar es Salaam om de laatste middag ferry naar zanzibar te halen. (die gaat om 16:00)
Er zijn ook dagelijkse vluchten vanaf kilimanjaro airport naar zanzibar. Had zelf al gekeken maar vluchten zijn niet echt goedkoop.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Je kunt met een (lokale) bus van Moshi naar Dar es Salaam. Daar kom je, als je een vroege bus neemt, inderdaad op tijd aan om de boot nog naar Zanzibar te nemen. Stonetown is erg toeristisch. Wij zijn toen naar de andere kant van het eiland gegaan (weet de plaatsnaam niet meer) om in een hutje op het strand te zitten en gewoon te kunnen genieten van de rust. Die accommodatie was niet goedkoop (eigen huisje met douche, wc etc) voor ongeveer 25 dollar per nacht (na onderhandelen; het was eerst het dubbele). Maar er zijn genoeg hostels op Zanzibar om uit te kiezen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

mijn info komt ook alleen nog maar uit boekjes en een beetje zoeken. Vliegen kan nauwelijks onder de 200 euro (wat ik tot nu toe heb gevonden) dus die bus lijkt me zo'n slecht idee nog niet.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

ja die bus lijkt me ook onontkomelijk, maar ach..hij brengt je dr voor een aardig prijsje. Dus dat zal m wel worden!!

Weet iemand voor welk gedeelte van Zanzibar je moet gaan voor het bountygevoel? leuk hutje op het strand met een palmboom en een parasol??

k Lees best veel tegenstrijdige verhalen op t internet over welk gedeelte het leukst is.

liefs Eline
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Wij zaten ver van Stonetown, dus aan de andere kant van het eiland. Prachtig en weinig toeristen.
elinehoenderdos
Reiziger
Contacteer:

Oké..beetje domme vraag misschien, maar ik vroeg me ineens af of zo'n bus tijdens die 8 uur durende rit weleens stopt voor een sanitaire-stop ofzo. Of moet je gewoon een hele sterke blaas hebben, wil je met zo'n bus meegaan? Hoe werkt zo iets??
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Kan me herinneren dat de bus wel stopt. Het was me alleen vaak niet duidelijk waarom. Omdat er iemand in moest stappen of omdat het een plaspauze was of zonder reden. Ben in een van die pauzes naar de wc gegaan, omdat ik begreep dat er een paar minuten zouden stoppen. Maar was wel blij dat de bus er nog stond toen ik terug kwam.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wij zaten op Nungwi beach. Volgens de LP de partybeach maar omdat het nu nog langseizoen is was het echt heel rustig. Veel barretjes ook gewoon dicht. Echt heel prima dus, de andere plaatsen zijn nu denk ik echt uitgestorven. Vanaf half november zou het aan moeten trekken. Kendra beach heeft echt nog een veel mooier strand.

De beste accomodatie die je kunt krijgen in Nungwi is zeker weten Casa Umoja.
Een stuk of 7 kamers, nieuw en nog niet in een reisgids (helaas voor ons wat te laat ontdekt)een kamer die 60 dollar waard (en binnen een paar maanden ook vast kost) is maar nu nog te krijgen voor 30 dollar. Verschillende stijl kamers zoals orientel, safari etc eigen badkamer, relax ruimte en tuin met bloemen en hangmatten.

Je vind het door bij jambo brothers en union bungelows het strand op te lopen dan naar rechts. Tussen adems' canoes en zanzibar big game fishing is een small paadje langs wat vervallen bungelows. Gewoon doorlopen dan zie je een hekje met de tuin waarin dit prachtige pand ligt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Kilimanjaro beklimmen

We hebben de optie om 1 dag te wandelen/ klimmen bij Kilimanjaro. Iemand enig idee of dat de moeite waard is?
Hoe ver kom je? is het mooi qua omgeving en/of uitzicht of kunnen we die dag beter iets anders leuks gaan doen in de omgeving?
We houden wel van wandelen maar we hoeven niet perse een stuk de kili op simpel om te kunnen zeggen dat we dat gedaan hebben. Zeker omdat je het toch niet helemaal gaat doen dus dat is een beetje sjoemelen.
Maar als de wandeling zelf echt de moeite waard is door een mooie omgeving....
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: kilimanjaro

Bericht door Tikva »

Er zijn heel veel mensen en hele schoolklassen die elke dag de eerste etappe van de Marangu route lopen. Ze lopen dan zelfs nog ietsje verder naar een kratertje iets boven de eerste hut. Reken op een uurtje of 3-4 omhoog en dan nog weer 2 uur terug.

Je loopt vooral door het bos, over een mooi pad en je ziet waarschijnlijk wel apen. Na de eerste hutten krijg je ook al een heel klein stukje ander soort vegetatie.

De eerste dag heb je niet het idee echt op een vulkaan of hoog te lopen, je hebt ook geen mooie uitzichten op de top of iets dergelijks. Maar als je het gewoon ziet als een leuke wandeling, dan is dat prima.
bolletjeom
Reisexpert

dank je voor de snelle reactie!
Ik vind door bos lopen altijd leuk. Leuker dan over een kale vlakte. Ik hou er nooit zo van om te zien hoe ver ik nog moet terwijl ik met plezier een uur of 6 wandel hoor.
bolletjeom
Reisexpert

Ik heb de wandeling niet gedaan. Je betaald de $60 entree voor het park $20 rescue fee en dan ook nog eens $20 voor gids en lunch. Dat vond ik echt te veel voor een wandeling.
We hebben hem prachtig zien liggen in de vroege ochtend en hebben een mooie wandeling gemaakt door het moshibos. We zijn met een gids langs bewoners van dat gebied gegaan en hebben bij de mensen thuis gekeken. In het bos zelf zagen we direct verschillende franje apen en grijswang neushoornvogels. Ook Kameleons en andere leuke dingetjes.

Dus mensen die in die buurt zijn en op hun budget moeten letten. Moshiforest is ook heel leuk!
Pieterpost

Kilimanjaro beklimmen

Bericht door Pieterpost »

Beste
Ik wil volgende maand de kilimanjaro gaan beklimmen op men eentje . Is het mogelijk om ter plaatse gidsen in te huren ,of ben ik verplicht vanuit belgie via een reisorganisatie dit te regelen ?
Mvg
Pieter
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Kilimanjaro

Bericht door stevenl »

Kun je zonder problemen ter plekke regelen.
Plaats reactie